coinex
راهنمای خرید تکراتو

قابلیت تشخیص تصادف در گوشی های گلکسی S24 و گلکسی زد فولد 5 فعال خواهد شد

بالاخره سامسونگ هم به جمع شرکت‌های اپل و گوگل پیوست. این شرکت به زودی قابلیت تشخیص تصادف در گوشی های گلکسی S24 و گلکسی زد فولد 5 را فعال خواهد کرد.

با اینکه شرکت‌های بزرگی مانند اپل و گوگل سال‌ها است که قابلیت car crash detection را در گوشی‌های هوشمند خود فعال کرده‌اند، سامسونگ از چنین قابلیت کاربردی در گوشی‌های گلکسی خود استفاده نکرده است. با این حال، خوشبختانه گزارش‌هایی از گوشه و کنار به گوش می‌رسند که خبر از فعال شدن این ویژگی در گوشی‌های سامسونگ در آینده نزدیک می‌دهند.

قابلیت تشخیص تصادف خودرو از حسگرهای گوشی مانند شتاب‌سنج و میکروفون برای تشخیص وقوع تصادف استفاده می‌کند. درصورتی که تصادفی رخ داده باشد، این قابلیت به طور خودکار با خدمات اضطراری تماس می‌گیرد و یا به مخاطبین نزدیک کاربر اطلاع می‌دهد. این ویژگی می‌تواند در موقعیت‌هایی که نمی‌توانید درخواست کمک کنید و یا بی‌هوش شده‌اید، بسیار مهم، مفید و نجات بخش باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


فعال شدن قابلیت تشخیص تصادف در گوشی های گلکسی

با وجود اینکه گوشی‌های سامسونگ از سخت افزار مناسبی برای اجرای چنین قابلیتی برخوردار هستند، اما سامسونگ تا به امروز به فکر فعال کردن این ویژگی نبوده و این مسئله کمی عجیب به نظر می‌رسد. اما خوشبختانه به تازگی افشاگری به نام Mishaal Rahman به سرنخ‌هایی دست پیدا کرده که به کار کردن سامسونگ بر روی افزودن ویژگی تشخیص تصادف خودرو در گوشی های گلکسی اشاره دارند.

این افشاگر مدعی شده که در حین کاوش و جستجو در اپلیکیشن Tasker در گوشی‌های گلکسی Z Fold 5 و گلکسی S24 Ultra، حسگری به نام Car Crash Detect Wakeup را کشف کرده است.

طبق گزارش‌ها، این سنسور یک حسگر ترکیبی (یا یک حسگر مجازی) است که داده‌ها را از حسگرهای فیزیکی مانند ژیروسکوپ و شتاب‌سنج جمع آوری کرده و به سرعت تصادفات احتمالی خودرو را به برنامه‌های مربوطه گزارش می‌دهد.

علاوه بر این، Mishaal Rahman یک برنامه مخفی به نام MoccaMobile را در ساختار One UI 6.1 کشف کرده که حاوی کدهای مربوط به شروع و توقف کار سنسور تصادف خودرو هستند. این برنامه در One UI 5.1.1 برای گوشی Galaxy Z Fold 5، در One UI 6 برای گوشی Galaxy S23 Ultra و در One UI 6.1 برای گوشی Galaxy S24 Ultra وجود دارد.

در حالی که تمام شواهد و یافته‌ها حاکی از فعال شدن قابلیت تشخیص تصادف خودرو در گوشی‌های گلکسی هستند، سامسونگ هنوز به طور رسمی برنامه‌ خود برای اجرای این ویژگی در سری گلکسی S24 یا Z Fold را اعلام نکرده است.

این امکان وجود دارد که این ویژگی در دست آزمایش برای انتشار در آینده باشد، در هر حال باید صبر کنیم و ببینیم که برنامه دقیق سامسونگ چه خواهد بود. مسلما اضافه شدن سیستم تشخیص تصادف خودرو، افزوده ارزشمندی برای کاربران سامسونگ خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره فعال شدن قابلیت تشخیص تصادف در گوشی های گلکسی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر