;
coinex

مارک زاکربرگ از اپل و گوگل می‌خواهد که تأیید سن در رسانه‌های اجتماعی را فعال کنند

پس از اتهاماتی که طی چند وقت اخیر به شبکه‌های اجتماعی وارد شده اکنون مارک زاکربرگ از اپل و گوگل می‌خواهد که تأیید سن در رسانه‌های اجتماعی را برای ایمنی کودکان فعال کنند.

اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی روز به روز بیشتر می‌شود. تقریباً همه افراد از سنین 7 تا 70 سال به طور فعال از پلتفرم‌هایی مانند اینستاگرام، تیک تاک، فیس بوک و توییتر استفاده می‌کنند. این موضوع خطرات زیادی به همراه دارد. به عنوان مثال، چه کسی از افراد زیر 18 سال در برابر محتوای مضر و افراد ناشناس در رسانه‌های اجتماعی محافظت می‌کند؟ در حالی که تصور می‌شود این مسئولیت بر عهده پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی است، مارک زاکربرگ پیشنهاد می کند که تأیید سن اپلیکیشن باید وظیفه اپل و گوگل باشد.

بیشتر بخوانید: محدودیت‌های جدید اینستاگرام و فیس بوک برای نوجوانان

تأیید سن در رسانه‌های اجتماعی

شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی، همراه با ارائه‌دهندگان پلتفرم مانند اپل و گوگل و مقامات اتحادیه اروپا، در تلاش‌اند تا از کودکان در برابر خطرات رسانه‌های اجتماعی محافظت کنند. به عنوان مثال متا اخیراً اقداماتی را برای افراد زیر 18 سال از دریافت پیام از افراد غریبه در پلتفرم انجام داده است. حتی با وجود این تلاش‌ها، کارهایی که تاکنون برای ایمن بودن فضای مجازی انجام شده کافی نیست. به همین دلیل است که مدیر عاملان TikTok، Snap، Discord و X مدام به دلیل اتهاماتی که به آنها وارد می‌شود به کنگره فرا خوانده می‌شوند.

از مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا در مورد این وضعیت سوالاتی پرسیده شد، پاسخ او شگفت‌انگیز بود. به گفته زاکربرگ، مسئولیت تایید سن اپلیکیشن‌ها باید بر عهده اپل و گوگل باشد نه شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی. آنتیگون دیویس، رئیس ایمنی جهانی متا، توضیح داد: «با این راه حل، زمانی که نوجوانی می‌خواهد اپلیکیشنی را دانلود کند، فروشگاه‌های اپلیکیشن باید به والدین خود اطلاع دهند، درست مانند زمانی که اگر نوجوانشان اقدام به خرید کند، به والدین اطلاع داده می‌شود. والدین می‌توانند تصمیم بگیرند که آیا می‌خواهند دانلود را تأیید کنند.»

با وجود اینکه مسئولیت تأیید سن هنوز در حال بحث است، این احتمال وجود دارد که به زودی اقدامات مهمی در این راستا صورت بگیرد.

باید بدانید که مسئول اصلی حفاظت ایمنی کودکان بر عهده والدین است اگرچه متا و اتحادیه اروپا قصد دارند از مخاطبان خود محافظت کنند، اما به هرحال امنیت فرزند شما را تضمین نمی‌کنند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی خواسته زاکر برگ برای تأیید سن در رسانه‌های اجتماعی چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو و دیگر کاربران به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر