;
coinex

آموزش دیلیت اکانت روبیکا ؛ چگونه حساب کاربری روبیکا را حذف کنیم؟

با توجه به اینکه بالاخره امکان حذف حساب کاربری روبیکا ممکن شده است، در این مطلب به آموزش دیلیت اکانت روبیکا می‌پردازیم.

تا چندی پیش بسیاری از پیام‌رسان‌ها و پلتفرم‌های ایرانی امکان حذف حساب کاربری و اطلاعات آن را ارائه نمی‌دادند، اما بالاخره و چند سال پس از عرضه، این اجازه به کاربران داده شده که در صورت پشیمانی از نصب برنامه‌هایی مانند روبیکا یا ایتا، امکان حذف اکانت روبیکا یا دیگر برنامه‌ها را داشته باشند. به همین مناسبت در این مطلب قصد داریم به آموزش دیلیت اکانت روبیکا بپردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


آموزش دیلیت اکانت روبیکا

پاک کردن اکانت روبیکا از مهمترین چالش‌های کاربران این پلتفرم ایرانی بود که بالاخره و بعد از انتقادات فراوان کاربران ایرانی ممکن شده است. حالا هر کاربر به هر دلیلی که قصد دلیت اکانت روبیکا را داشته باشد می‌تواند به سادگی این کار را انجام دهد.

روبیکا به عنوان یک اپلیکیشن جامع ایرانی که ترکیبی از پیامرسان و شبکه‌های اجتماعی مدیامحور مانند اینستاگرام است، از چند سال پیش کار خود را در ایران آغاز کرده است. این پلتفرم که از برخی خدمات پرداخت، دولت الکترونیک و بخشی برای سریال و فیلم هم برخوردار است، به معنای صحیح کلمه یک سوپراپلیکیشن همه‌کاره بوده که تقریبا هر کاربر ایرانی می‌تواند وقت زیادی را در آن بگذارند.

با وجود تمام مزایا و امکانات روبیکا و حتی عرضه اپلیکیشنی مجزا به نام روبینو برای بخش الگوبرداری شده از اینستاگرام، ممکن است کاربران به دلایل بسیاری تصمیم به حذف موقت یا دیلت اکانت روبیکا خود بگیرد.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

از آنجایی که تا همین چند وقت پیش امکان حذف حساب کاربری روبیکا فراهم نبود، با فراهم شدن این امکان شاید کاربران زیادی در اندیشه پاک کردن اکانت روبیکا خود باشند. البته که با دیلیت اکانت روبیکا برای همیشه امکان نصب مجدد روبیکا و ایجاد یک حساب جدید با همان شماره را خواهید داشت و در این مورد محدودیتی در کار نیست.

با توجه به اینکه روبیکا برای اندروید و iOS عرضه شده، تمام کاربران اپلیکیشن روبیکا اعم از دارندگان گوشی آیفون و اندروید حالا امکان دیلیت اکانت روبیکا از طریق پیامک یا همان دیلیت اکانت روبیکا با لینک مستقیم را خواهند داشت.

نکات مهم پیش از آموزش دیلیت اکانت روبیکا

پیش از آموزش دیلیت اکانت روبیکا دائمی باید برخی نکات مهم را مدنظر داشته باشید. شما با دیلیت اکانت روبیکا برای همیشه برخی دسترسی‌ها را نخواهید داشت. پس باید بدانید که با پاک کردن اکانت روبیکا اتفاقات زیر رخ می‌دهد:

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

  • حذف تمام اطلاعات: باید بدانید که با پاک کردن اکانت روبیکا تمام اطلاعات مرتبط با اکانت شما از جمله گفتگوها، پیام‌های، مخاطبین، تصاویر و دیگر محتواهای مرتبط با اکانت روبیکا حذف خواهند شد و دیگر قابل بازیابی نخواهند بود.
  • محدودیت در دسترسی به خدمات: با حذف حساب کاربری روبیکا حذف اکانت روبیکا دیگر امکان استفاده از خدمات روبیکا را نخواهید داشت و اگر قصد استفاده از این خدمات را داشته باشید ناگزیر به نصب مجدد برنامه هستید.
  • حذف تمام پیام‌ها: توجه کنید که با حذف اکانت روبیکا همه پیام‌هایی که شما به دیگران ارسال کرده باشید نیز از بین می‌روند و امکان دسترسی به آن‌ها را نخواهید داشت.

با در نظر گرفتن این توضیحات، شاید بهتر باشد پیش از حذف اکانت روبیکا آن بخش از اطلاعات، گفتگوها و تصاویری که برایتان مهم است را در جایی دیگر ذخیره کنید،‌ چراکه بعد از دیلیت اکانت روبیکا دائمی دیگر امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد.

دلایل دیلیت اکانت روبیکا برای همیشه چیست؟

در این بخش و پیش از آموزش دیلیت اکانت روبیکا قصد داریم به این مهم بپردازیم که چرا افراد تصمیم به دلیت اکانت روبیکا خود می‌گیرند. در واقع برای دیلیت اکانت روبیکا دائمی دلایل مشخصی وجود دارد که به برخی از آن‌ها می‌پردازیم:

  • مصرف اینترنت بالای روبیکا یکی از دلایلی است که بسیاری از افراد را قانع به دلیت اکانت روبیکا می‌کند. متاسفانه مشخص نیست که چرا این پلتفرم چند برابر ابزاری چون اینستاگرام، اینترنت مصرف می‌کند.
  • با عضویت افراد در روبیکا، این پلتفرم پیامی مخاطبان شما ک روبیکا دارند و در این پلتفرم حساب کاربری دارند ارسال کرده، آنها را از عضویت فرد در روبیکا مطلع می‌کند. این برای بسیاری افراد که نمی‌خواهند دیگران در جریان پیوستن‌شان به روبیکا باشند، دلیلی برای دیلیت اکانت روبیکا دائمی است.
  • همانطور که در مقدمه این متن هم گفتیم، روبیکا یک سوپراپلیکیشن چندکاره با قابلیت‌های شبکه اجتماعی، پیامرسانی، شبکه نمایش خانگی و حتی بعضا خدمات بانکی است. همه این موارد سبب شده که افراد روزانه زمان زیادی صرف روبیکا کنند و این وقت‌گیر بودن آن سبب شده که بعضا فرد به پاک کردن حساب روبیکا بیندیشد.

بیشتر بخوانید:

ضبط تماس در اندروید چگونه است؟ [آموزش تصویری]

نحوه ثبت نام فیبر نوری چگونه است؟ [+آموزش تصویری]

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

نکته مهمی که پیش از آموزش دیلیت اکانت روبیکا باید در نظر داشته باشید اینکه برای دیلیت اکانت روبیکا با برنامه حتما پیش از آغاز کار، روبیکا را به آخرین و جدیدترین نسخه آپدیت کنید تا اگر تغییرات مربوط به حذف اکانت روبیکا  برای شما فعال نشده، فعال شود. در صورتی که نسخه نهایی این برنامه را دریافت نکرده باشید، شاید امکان پاک کردن حساب کاربری روبیکا را نداشته باشید.

اما بعد از آپدیت برنامه به آخرین نسخه، باید به آموزش حذف حساب روبیکا بپردازیم. برای اینکار ابتدا وارد روبیکا شوید. در صفحه اصلی برنامه و در بخش پایین آن یک نوار شامل چند گزینه مشاهده می‌کنید که قاعدتا اولین گزینه از سمت چپ، باید گزینه تنظیمات باشد. آن را انتخاب کنید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

در این بخش و از بین گزینه‌های موجود در بخش تنظیمات، گزینه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید. حریم خصوصی و امنیت دومین گزینه پس از اعلان‌ها و صداها است و پس از آن نیز گزینه‌هایی مانند داده‌ها و ذخیره‌سازی، تنظیمات ظاهری، استیکر، پیام‌های ذخیره‌شده، تماس‌های من، پوشه‌بندی چت‌ها و غیره تعریف شده‌اند.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

با انتخاب حریم خصوصی و امنیت و رفتن به انتهای صفحه، گزینه حذف حساب کاربری روبیکا را خواهید دید. اگر قصد حذف حساب را دارید آن را انتخاب کنید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

گرچه حذف حساب روبیکا ساده به نظر می‌رسد، اما این پایان راه نیست و اگر قصد حذف کامل حساب و اطلاعات آن را داشته باشید، مراحل دیگری باید انجام شود.

در واقع بعد از انتخاب گزینه حذف حساب کاربری در روبیکا، با پرسشی با این مضمون مواجه می‌شوید: «مطمئنی می‌خوای اکانت رو حذف کنی؟» برای شما در پاسخ این سوال دو گزینه «باشه» و «لغو» به نمایش درمی‌آید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

در اینجا اگر به هر دلیلی از دیلیت اکانت روبیکا با برنامه منصرف شده‌اید، گزینه لغو را انتخاب کنید، اما اگر از اقدام خود اطمینان دارید، گزینه باشه را بزنید.

با اینکار وارد مرحله بعدی دیلت اکانت روبیکا می‌شویم که از آنرا به نام‌هایی چون دیلیت اکانت روبیکا از طریق پیامک یا دیلیت اکانت روبیکا با لینک مستقیم می‌شناسند. دلیل این امر هم این است که مرحله پایانی حذف حساب روبیکا اینگونه است که بعد از انتخاب گزینه باشه در داخل اپلیکیشن، یک پیامک با یک لینک برای خط سیمکارت شما ارسال می‌شود که در آن جزئیاتی از حذف حساب روبیکا درج شده است.

نیاز به کار خاصی نیست، شما باید لینک را باز کنید و در گام بعدی وارد سایتی می‌شوید که جزئیات دیلیت اکانت روبیکا با شماره و لینک مستقیم آمده است.

دقت داشته باشید که مرحله دیلیت اکانت روبیکا از طریق پیامک ضروری است و در صورتی که این مراحل را نگذرانید یا پیامک دریافت نکنید، امکان حذف دائمی حساب روبیکا را نخواهید داشت. پس حتما مراحل حذف حساب را کامل کنید.

اگر این پیامک را دریافت نکردید هم باید مواردی چون وضعیت آنتن‌دهی، وضعیت اینترنت یا روشن بودن فیلترشکن را بررسی کنید. شما می‌توانید این مراحل را چندبار از اول انجام دهید تا مشکل‌تان برطرف شود.

در این بین اما حواستان باشد که لینک پیامکی که از سوی روبیکا برای شما ارسال می‌شود با آدرس خود روبیکا یعنی Rubika.ir باشد و روبیکا سرشماره‌ای جز این ندارد. پس اگر پیامکی مشکوک با لینک عجیب و نامربوط به روبیکا برای شمال ارسال شد روی آن کلیک نکنید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

اما اگر پیامک را دریافت کردید و وارد سایت مربوطه شدید، در آن یک گزینه برای دریافت رمز الکترونیکی وجود دارد و با تپ کردن آن، سریعا پیامکی دیگر حاوی رمز برای حذف حساب کاربری دریافت می‌کنید. این رمز را باید در همان صفحه اینترنتی درج کنید.

بعد از درج رمز وارد صفحه جدیدی حاوی توضیحات مربوط به حذف حساب روبیکا خواهید شد. توصیه می‌کنیم این توضیحات را به خوبی مطالعه کنید. در پایان هم یک سوال از شما پرسیده شده با این مضمون: «به چه دلیل می‌خواهید حساب کاربری خود را حذف کنید» که در صورت تمایل می‌توانید نظر خود را اعلام کنید و سپس گزینه حذف حساب کاربری را برای حذف همیشگی اکانت روبیکا لمس کنید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

نکته مهمی که در این بخش از آموزش حذف حساب روبیکا باید به آن اشاره کنیم اینکه با حذف روبیکا، شما تمام گفتگوها، کانال‌ها، گروه‌ها و فالورهای خود را از دست می‌دهید. پس برای تصمیم‌گیری در خصوص دیلیت اکانت روبیکا با شماره عجله نکنید.

در صورتی که به هر دلیلی در آینده از اینکار پشیمان شدید و خواستید مجددا با همان شماره در روبیکا فعال باشید، کافیست بعد از دانلود، نصب و اجرای برنامه، شماره خود را وارد کرده و منتظر کد تایید برای ورود و ساخت جزئیات حساب کاربری باشید.

بیشتر بخوانید:

آموزش ورود به نسخه وب شاد ؛ روش استفاده از شاد بدون نصب برنامه چگونه است؟

آموزش نحوه ثبت نام کارت اتباع 1402

دیلیت اکانت خودکار روبیکا چگونه است؟

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

یک روش خودکار نیز برای دلیت اکانت روبیکا وجود دارد که با آن و بدون هیچ زحمتی حساب شما برای همیشه حذف می‌شود و در این بخش از آموزش دیلیت اکانت روبیکا به آن می‌پردازیم. برای اینکه از این روش استفاده کنید، باید وارد روبیکا شده و مجددا به بخش تنظیمات بروید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

در بخش تنظیمات، گزینه حریم خصوصی و امنیت را بزنید و سپس در پایان این صفحه و در بخش حذف حساب کاربری، از بین دو گزینه موجود یعنی «حذف حساب کاربری» و «اگر برای این مدت نبودید»، دومی را بزنید. این گزینه به طور پیشفرض روی 24 ماه یا دو سال تنظیم شده است و اگر برای این مدت اصلا در روبیکا آنلاین نشوید، حساب شما به طور خودکار حذف می‌شود.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

شما اما می‌توانید آن را روی کمترین مدت که در حال حاضر 3 ماه است تنظیم کنید. حالا کافی است برای حذف خودکار حساب روبیکا برای سه ماه حتی برای یک لحظه هم وارد روبیکا نشوید. اگر یک ثانیه وارد حسابتان شوید، این فرایند ریستارت شده و مجددا باید سه ماه صبر کنید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

روش خارج شدن از روبیکا بدون حذف اکانت

در این بخش از آموزش دیلیت اکانت روبیکا به شیوه خارج شدن از برنامه بدون حذف اکانت می‌پردازیم. برای خارج شدن از روبیکا بدون حذف اکانت به روبیکا رفته و وارد بخش تنظیمات شوید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

حالا مطابق تصویر زیر از بخش بالا سمت چپ، گزینه سه نقطه را بزنید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

در این بخش کافیست روی گزینه «خروج از حساب کاربری» تپ کنید تا از اکانت خود خارج شوید. با اینکار، اطلاعات، گفتگوها، گروه‌ها، کانال‌ها، پیج و فالورهای شما سرجای خود باقی می‌مانند و می‌توانید مجددا در صورت بازگشت از آن‌ها استفاده کنید. اما باید حواستان باشد که گزینه حذف خودکار حساب کاربری که در بخش قبلی توضیح دادیم، روی چه مدت زمانی تنظیم شده است.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

برای مثال اگر نابودی خودکار روی سه ماه غیرفعال بودن شما باشد و از حساب خارج شوید،‌ بلافاصله بعد از گذشت سه ماه، حساب و تمام اطلاعات آن را از دست می‌دهید. پس حتما قبل از خروج از حساب کاربری، بخش مربوط به حذف خودکار حساب را بررسی کنید.

روش حذف دائمی اپلیکیشن روبیکا از گوشی

این بخش از آموزش دیلیت اکانت روبیکا به آنچه باید بعد از حذف اکانت انجام دهید، یعنی حذف کامل اپ روبیکا از گوشی اختصاص دارد. اما بعد از حذف حساب روبیکا، باید به نحوه حذف روبیکا یعنی خود برنامه بپردازیم. برای اینکار، باید بدانید که روش کار در برخی گوشی‌ها می‌تواند کمی متفاوت باشد.

با این حال شما در نحوه حذف روبیکا از گوشی برخی مراحل نسبتا مشترک دارید که با کمی بررسی می‌توانید آن‌ها را به تناسب مدل گوشی پیدا کنید.

برای حذف برنامه روبیکا از گوشی، باید وارد تنظیمات شده و بعد از ورود به این بخش،‌ در بخش مربوط به اپلیکیشن‌ها روبیکا را پیدا کرده و آن را باز کنید.

آموزش دیلیت اکانت روبیکا

در بخش مربوط به برنامه روبیکا شما بایستی گزینه uninstall، حذف یا لغو نصب را انتخاب کنید. توجه کنید که انجام اینکار به هیچ وجه به معنای حذف اکانت و اطلاعات شما در روبیکا نیست و این صرفا آخرین مرحله در فرایند حذف روبیکا است.

پس اگر قصد حذف کامل روبیکا را دارید، ابتدا با روشی که در طول آموزش دیلیت اکانت روبیکا گفتیم، حساب کاربری روبیکا را حذف کنید و سپس در ادامه برای حذف برنامه از روی گوشی اقدام کنید.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم ریلز اینستاگرام چطور کار می‌کند؟ [+آموزش ترفندهای جذاب]

ویژگی های نسخه پریمیوم تلگرام [+قیمت، قابلیت‌ها و نحوه فعال‌سازی]

دیلیت اکانت روبیکا آیفون

همانطور که در طول آموزش دیلیت اکانت روبیکا گفتیم، شما فارغ از سیستم عامل و نوع گوشی می‌توانید برای حذف روبیکا و اکانت آن اقدام کنید. در همین خصوص باید گفت که دیلیت اکانت روبیکا آیفون هیچ تفاوتی با روش گفته شده برای اندروید ندارد و طی تمام مراحل داخل برنامه، دریافت پیامک و نهایتا حذف اطلاعات حساب در سایت ضروری است.

روبیکا گرچه برای مدتی مخاطبان زیادی در ایران پیدا کرد و افراد زیادی آن را نصب کردند و با وجود همه خدماتی که ارائه می‌دهد، مشکلاتی دارد که سبب شده برخی کاربران نسبت به حذف آن برای همیشه اقدام کنند.

از جمله این دلایل می‌توان به مصرف بالای اینترنت، سرعت پایین دانلود از برنامه، کندی برنامه و در مواردی کرش‌کردن و هنگ کردن آن اشاره کرد. به همین دلیل ما در آموزش دیلیت اکانت روبیکا کوشیدیم همه جزئیات حذف کامل روبیکا، اکانت و اطلاعات آن را به شما آموزش دهیم.

سوالات متداول

چطور اکانت روبیکا را حذف کنیم؟

برای اینکار باید ابتدا برنامه را به آخرین نسخه آپدیت کرده و سپس با طی مراحلی که در طول مقاله توضیح دادیم، کد حذف برنامه را دریافت و در لینک ارسالی برای خودتان وارد کنید.

دیلیت اکانت روبیکا در گوگل چیست؟

دیلیت اکانت روبیکا از گوگل هیچ معنایی ندارد و برای حذف روبیکا و اکانت آن صرفا کافی است از داخل برنامه اقدام کنید و پیامک را دریافت کنید.

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر