;
coinex

مارک زاکربرگ از آسیب‌دیدگان فضای مجازی عذرخواهی کرد

چند وقت قبل خبر‌هایی در مورد برگزاری جلسه‌ای مبنی بر پاسخگویی بزرگان فناوری درباره‌ی حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر فضای اجتماعی مجازی منتشر شد که نشان می‌داد اعضای مجلس سنای آمریکا قصد دارند از مدیران عامل برخی شرکت‌های در اینباره استنطاق کنند.

این جلسه که با حضور مارک‌زاکر برگ، مدیرعامل متا تشکیل شد، سناتورها سوالاتی را محوریت حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر فضای اجتماعی مجازی پرسیدند.

بیشتر بخوانید: مارک زاکربرگ از اپل و گوگل می‌خواهد که تأیید سن در رسانه‌های اجتماعی را فعال کنند

در جریان این جلسه جاش هالی یکی از سناتورهایی که پیش از این هم لایحه‌های دیگری را با این هدف ارائه کرده بود، از زاکربرگ پرسید که شما هیچ اقدامی تاکنون نکردید، حتی کسی را هم اخراج نکردید یا به قربانی‌ای جریمه‌ای پرداخت نکردید، حال از شما می‌پرسم، آیا حاضرید از خانواده‌ قربانیان و خود قربانیان اینجا در همین لحظه عذرخواهی کنید؟

زاکر برگ که مضطرب به نظر می‌رسید، با لکنت به او پاسخ داد که من برای تمام چیزهایی که باعث رنجش شما شده متاسفم. هیچکس نباید مسائلی که خانواده‌های شما تجربه‌ کرده‌اند را تجربه کننذ. به همین دلیل ما تلاش و سرمایه‌گذاری‌های بیشتری خواهیم کرد تا مطمئن شویم که دیگر هیچ خاانواده‌ای با چنین مسائلی دست و پنجه نرم نمی‌کند.

پیش از این، آریل گایزمر 22 ساله در مصاحبه‌ای که با CNN داشته گفته بود، پس از دیدن یک محتوای مضر در یکی از پلتفرم‌های اجتماعی که زاکربرگ مالک آن است، دچار اختلال تغذیه شده و او را برای کم اهمیت دادن تاثیراتی که شبکه‌های اجتماعی می‌توانند داشته باشند مورد سرزنش قرار داد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی حفاظت از کودکان و نوجوانان در برابر فضای اجتماعی مجازی چیست؟ به نظر شما نقش خانواده‌ها در این خصوص چیست؟ ایا تمامی این مسائل به توسعه‌دهندگان این پلتفرم‌ها برمی‌گردد؟ لطفا نظرات خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر