;
coinex

گردشگران قطری برای ورود به ایران دیگر نیاز به ویزا ندارند

علی صالح آبادی، سفیر ایران اعلام کرد گردشگران قطری برای ورود به ایران دیگر نیاز به ویزا ندارند. او همچنین اعلام کرد این ممنوعیت از امروز 15 بهمن برداشته شده است.

علی صالح آبادی سفیر ایران از لغو ویزای ورود به ایران برای توریست های عراقی خبر داد. او همچنین اعلام کرد که این امر از امروز 15 بهمن اجرایی شده است.

بیشتر بخوانید: بنزین سه نرخی توزیع می‌شود؟

صالح آبادی این تصمیم را  «گامی مهم در راستای توسعه روابط همکاری و رشد گردشگری در راستای تامین منافع ملی دو کشور» عنوان کرد. اواخر آذر ماه هیأت دولت دولت جمهوری اسلامی لغو ویزای ورود به ایران را برای 30 کشور تصویب کرد. البته این امر فقط برای ورود یک طرفه به ایران صدق می‌کرد.

اکنون وزارت خارجه اعلام کرد الزام دریافت ویزا برای ورود به ایران از امروز 15 بهمن ماه برای 28 کشور برداشته شده است. این کشور ها شامل عربستان، قطر، امارات، بحرین، کویت، ازبکستان، قرقیزستان، تونس، تانزانیا، موریتانی، زیمبابوه، موریس، سیشل، ژاپن، اندونزی، سنگاپور، ویتنام، کامبوج، برونئی، برزیل، مکزیک، پرو، کرواسی، صربستان، بوسنی و هرزگوین و بلاروس می‌شود.

تمامی این اقدامات پس از اینکه برخی از کشور های غربی شهروندان خود را از سفر به ایران برحذر داشته اند صورت گرفته است. به نظر می‌رسد ایران قصد دارد به صنعت توریستی خود رونق ببخشد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی لغو ویزای ورود به ایران برای گردشگران قطری چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر