;
coinex

70 درصد سهام تپسی توسط گلرنگ خریداری شد؛ توضیحات مدیرعامل تپسی [+فیلم]

در روز دوم عرضه سهام تپسی، 27.5 درصد از سهام این شرکت نیز فروخته شد و بدین ترتیب 70 درصد سهام تپسی همانطور که انتظار می‌رفت به گروه صنعتی گلرنگ واگذار شد.

چندی پیش در خبرها آمده بود که گلرنگ قصد دارد سهام تپسی را بخرد و این تاکسی اینترنتی در اواسط بهمن، سهام خود را عرضه می‌کند. روز گذشته بالاخره سهام تپسی عرضه و گلرنگ مالکیت آن را کسب کرد. اگرچه اعلام نشد که گلرنگ خریدار سهام است، اما شواهد بر این موضوع تأکید داشتند.

امروز در روز دوم عرضه نیز 27.5 درصد از سهام این شرکت عرضه و به خریدار منتقل شد. براین اساس حالا 70 درصد سهام تپسی توسط گروه صنعتی گلرنگ خریداری شده است. در این خصوص مدیرعامل تپسی در شبکه اجتماعی ایکس توضیحاتی داده است که در ادامه مطلب مشاهده خواهید کرد.

بیشتر بخوانید: 41 درصد سهام تپسی فروخته شد؛ بازهم پای گلرنگ درمیان است

گلرنگ، 70 درصد سهام تپسی را خرید

در دومین روز از معامله بلوکی سهام تپسی، 27.5 درصد از سهام این تاکسی اینترنتی فروخته شد تا درمجموع 69 درصد سهام تپسی به مالک جدید منتقل شود.

شرکت «خورشید سان» که با مالکیت 24.62 درصدی، بزرگ‌ترین سهام‌دار تپسی به‌حساب می‌آمد، تمامی سهم خود در این شرکت را به قیمت 566 میلیارد تومان فروخت. یک فرد حقیقی از سهام‌داران این تاکسی آنلاین نیز امروز 2.95 درصد از سهام خود – معادل 68 میلیارد تومان – را فروخت.

با انجام معامله بلوکی امروز، دو شرکت حقوقی و چهار فرد حقیقی از جمع سهام‌داران تپسی خارج شدند؛ اگرچه نام افراد حقیقی اعلام نشده است، اما با توجه به میزان سهام واگذارشده و گزارش‌های تپسی در کدال می‌توان نام آنها را حدس زد.

یکی از نکات قابل‌توجه درباره این معاملات، فروش سهام به قیمتی بالاتر از قیمت فعلی سهم است. از ابتدای هفته سهام تپسی روی تابلوی بورس حوالی 750 تومان معامله می‌شود، اما دو شرکت حقوقی «خورشید سان» و «راستین ارزش سپهر» سهام خود را به قیمتی بالاتر از 900 تومان واگذار کرده‌اند.

نام گلرنگ رسماً توسط مدیرعامل تپسی به عنوان خریدار سهام اعلام شد

مدیرعامل تپسی از خرید ۷۰ درصد سهام تپسی در فرابورس معامله از سوی هلدینگ گلرنگ خبر داد.

گلرنگ، 70 درصد سهام تپسی را خرید

میلاد منشی‌پور در صفحه شخصی خود در ایکس نوشت:

«خوشحالم اعلام کنم که امروز حدود ۷۰٪ از سهام تپسی در فرابورس معامله و توسط هلدینگ گلرنگ خریداری شد. به این ترتیب نه تنها تپسی عزیز بعد از 7 سال وارد چرخه بعدی و بزرگ‌تر زندگی خودش می‌شه بلکه در این مسیر همراه و حامی توانمندی رو در کنار خودش خواهد داشت.

چیزی که خود من رو خوشحال می‌کنه اینه که تپسی تونست مسیر جدیدی رو در اکوسیستم استارتاپی کشور باز کنه و پس از یافتن شانس ورود به بورس به عنوان اولین استارت‌آپ، حالا احتمالا اولین کسب و کاری در این رده است که با خروج سرمایه‌گذارانش اونها رو به نتیجه سرمایه‌گذاری‌شون می‌رسونه. امیدوارم این موجب انگیزه سایر سرمایه‌گذاران برای ورود به اقتصاد دیجیتال کشور بشه.

بله! حدس‌ها درسته و خود من هم با این تغییرات از ترکیب سهامداران تپسی خارج می‌شم. احتمالاً جدید بودن و بی‌سابقه بودن این تغییرات باعث سوالات زیادی میشه. بنابراین سعی کردم در ویدئوی کوتاه زیر، توضیحات بیشتری رو با شما به اشتراک بگذارم.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص خرید 70 درصد تپسی توسط گلرنگ چیست؟ به نظر شما چرا گلرنگ علاقه‌مند به حصور در دنیای استارتاپ‌ها شده است؟ لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (2 نظر)

    گلرنگ با ولع سیری ناپذیر داره استار اپ میخره هدفش چیه خداداند

    پاسخ

    هلدینگ گلرنگ برای رقابت با اسنپ و دیجی کالا داره ورود میکنه .

    پاسخ