;
coinex

41 درصد سهام تپسی فروخته شد؛ بازهم پای گلرنگ درمیان است

در اقدامی غیرمنتظره، 41 درصد سهام تپسی به شرکتی حقوقی فروخته شد. آنطور که مشخص است گروه صنعتی گلرنگ اقدام به خرید این سهم کرده است.

دو هفته پیش بود که مدیرعامل تپسی اعلام کرد که بخشی از سهام این سرویس تاکسی آنلاین به مزایده گذاشته شده و گلرنگ نیز مهم‌ترین متقاضیان خرید بوده است. پس از آن گفته شد که این مزایده در نیمه‌های بهمن 1402 انجام و خریدار معرفی خواهد شد.

اگرچه به طور رسمی نام خریدار هنوز اعلام نشده، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که گلرنگ این سهام را خریداری کرده است. این مقدار سهام شرکت تپسی ارزشی معادل 827 میلیارد تومان دارد که خریدار آن می‌بایست مرجعی مهم، بدون مشکلات مالی باشد؛ یعنی مرجعی مانند گلرنگ.

بیشتر بخوانید: خروج حقیقی‌ها از تپسی؟

41 درصد سهام تپسی فروخته شد

صبح امروز دو معامله بلوکی سهام تپسی با موفقیت انجام و در مجموع بیش از ۴۱ درصد از سهام سهام‌داران عمده، فروخته شد. در ازای عرضه این دو بلوک سهام مبلغ ۸۲۷ میلیارد تومان پرداخت شده است.

در عرضه امروز ۶۸۳ میلیون سهم توسط سه سهامدار «حقیقی» به صورت تجمیعی و به مبلغ ۵۲۰ میلیارد تومان واگذار شده است. همچنین یکی از سهام‌داران حقوقی ۳۳۵ میلیون سهم خود را به ارزش ۳۰۶ میلیارد تومان واگذار کرده است.41 درصد سهام تپسی فروخته شد

بر اساس گزارش ۹ ماهه شرکت تپسی در سال ۱۴۰۲، «میلاد منشی‌پور» به عنوان مدیرعامل، «هومن دمیرچی» و «حمید مهینی» هم‌بنیان‌گذار در لیست سهام‌داران حقیقی با سهم بالای ۵ درصد هستند.

این دو بلوک سهام توسط یک فرد «حقوقی» که هنوز نام آن مشخص نیست، خریداری شده است. آنطور که رسانه «بورس پرس» اعلام کرده، امروز و فردا چهار بلوک ۲۷.۷۴ ، ۱۳.۶۳ ، ۲۴.۶۲ و ۲.۹۵ درصدی سهام شرکت تپسی (پیشگامان فن آوری و دانش آرامیس) بطور ﻋﻤﺪه به فروش می‌رسد.

تأکید می‌شود با وجود این که به طور رسمی اعلام نشده خریدار سهام بیش از ۴۱ درصدی تپسی کدام شخص حقوقی است اما شنیده‌ها حاکی از آن است که گروه صنعتی گلرنگ این سهام را خریداری کرده است.

گروه صنعتی گلرنگ در چند ماه اخیر ۱۰۰ درصد سهام «الوپیک» را هم خریده و در پلتفرم «شب» هم 3 میلیون دلار سرمایه‌گذاری کرده بود.

بیشتر بخوانید:

به نظر شما چرا گلرنگ علاقه‌مند به حضور در دنیای استارتاپ‌ها شده است؟ لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر