coinex
راهنمای خرید تکراتو

شایعات گلکسی زد فولد 6 ؛ آنچه تاکنون درباره نسل جدید گوشی تاشوی سامسونگ می‌دانیم

شایعات گلکسی زد فولد 6 از عرضه یک گوشی جذاب در تابستان 2024 خبر می‌دهند. سامسونگ که کمابیش بازار گوشی‌های تاشو را از آنِ خود کرده، امسال هم می‌‌خواهد یک گوشی Fold دیگر را به علاقه‌مندانش ارائه کند.

این کمپانی در سال 2023 از گوشی گلکسی Z Fold 5 رونمایی کرد که علیرغم شباهت‌هایش به گلکسی Z Fold 4 توانست امتیاز 4.5 از 5 را دریافت کند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که مشخصات گلکسی Z Fold 6 حداقل یک پله بالاتر از نسل قبلی باشد و انتظارات کاربران را برآورده کند.

در این مقاله به معرفی گلکسی زد فولد 6 می‌پردازیم و در بخش ابتدایی، به شایعات و گزارش‌هایی اشاره می‌کنیم که تاکنون درباره این گوشی منتشر شده‌اند. پس از آن، انتظارات کاربران از این گوشی را برمی‌شماریم. این اطلاعات شامل مشخصات، تاریخ عرضه احتمالی و قیمت گلکسی زد فولد 6 هم می‌شوند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


شایعات گلکسی زد فولد 6

اولین شایعات زد فولد 6 در آوریل 2023 منتشر شدند. در آن زمان، هنوز گوشی‌های گلکسی زد فولد 5 و زد فلیپ 5 معرفی نشده بودند. این شایعه توسط یکی از افشاگرهای معروف به نام Tech_Reve منتشر شد که سابقه قابل قبولی در افشای اطلاعات دنیای تکنولوژی دارد. او مدعی شده بود که Galaxy Z Fold 6 با یک فرم فاکتور متفاوت به بازار می‌آید. بعدها متوجه شدیم که منظور از این فرم فاکتور متفاوت، درواقع نسبت تصویر نمایشگر کاور گوشی است. دقیقا مشخص نیست که ابعاد و نسبت تصویر صفحه نمایش کاور تا چه اندازه تغییر خواهد کرد. در نظر داشته باشید که نمایشگر خارجی گوشی‌های زد فولد سامسونگ نسبت به رقیبانی همچون اوپو Find N2 و گوگل پیکسل فولد، بسیار باریک‌تر است و این احتمال وجود دارد که سامسونگ بخواهد عرض نمایشگر گلکسی زد فولد 6 را کمی افزایش دهد.

شایعات گلکسی زد فولد 6
شایعات گلکسی زد فولد 6

اگر این ویژگی گلکسی Z Fold 6 به واقعیت تبدیل شود، پس شباهت ظاهری آن به گوشی‌های معمولی بیشتر خواهد شد. پس از انتشار اولین شایعات Galaxy Z Fold 6 درباره نسبت تصویر نمایشگر کاور، اخبار دیگری هم توسط منابع دیگر منتشر شدند و به‌نوعی شایعات اولیه را تایید کردند. البته، این موضوع توسط سامسونگ تایید نشده است؛ اما با توجه به انتشار گزارش‌های مشابه در ماه‌های اخیر، این احتمال وجود دارد که سامسونگ واقعا نسبت تصویر نمایشگر کاور زد فولد 6 را تغییر دهد.

از سوی دیگر، سامسونگ در گفتگو با خبرگزاری techradar اشاره کرده که از همان فرم فاکتور تقریبا باریک استفاده می‌کند؛ چون استفاده از گوشی در این حالت آسان‌تر است و کاربر به‌راحتی می‌تواند گوشی را در دست بگیرد و آن را نگه دارد.

از دیگر شایعات گلکسی زد فولد 6 که تاکنون منتشر شده، این است که سامسونگ در این موبایل تاشو از همان سنسور دوربین گلکسی زد فولد 5 استفاده می‌کند. Tech_Reve در توییت خود به این موضوع اشاره کرده؛ اما دقیقا نگفته که کدام دوربین Z Fold 6 مشابه نسل قبلی خواهد بود. بعد از آن، از منابع دیگر شنیدیم که تمام دوربین‌هایی که در نسل جدید گوشی تاشوی سامسونگ به کار می‌روند، مشابه گلکسی زد فولد 5 خواهند بود. در اینجا بد نیست به این نکته اشاره کنیم که گلکسی Z Fold 5 از دوربین اصلی 50 مگاپیکسل، لنز 10 مگاپیکسل تله فوتو با زم اپتیکال 3x، دوربین 12 مگاپیکسل اولترا واید، دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی در نمایشگر کاور و دوربین سلفی 4 مگاپیکسل زیر نمایشگر داخلی بهره می‌برد. بنابراین، انتظار می‌رود که دوربین گلکسی Z fold 6 هم به همین تنظیمات مجهز شود.

شایعات زد فولد 6

علاوه‌بر نسبت تصویر نمایشگر کاور، گزارش‌هایی نیز درباره بزرگتر شدن این نمایشگر به گوش رسیده است. هنوز مشخص نیست که نمایشگر گلکسی زد فولد 6 چقدر بزرگتر از نسل قبلی خواهد بود؛ اما برای درک بهتر آن، بد نیست بدانید که زد فولد 5 از نمایشگر کاور 6.2 اینچی بهره می‌برد.

در این بخش از معرفی گلکسی Z Fold 6 باید به یک نکته مهم دیگر هم اشاره کنیم که توسط کمپانی سامسونگ مطرح شده است. این غول کره‌ای اعلام کرده که در حال کار روی مقاومت گردوغبار گوشی‌های تاشو است. این احتمال وجود دارد که در نسل جدید گوشی‌ تاشوی سامسونگ نیز شاهد مقاومت بالاتر در برابر نفوذ گردوغبار باشیم. البته، سامسونگ هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

گزارش‌هایی هم درباره گوشی Galaxy Z Fold 6 FE به گوش رسیده که احتمالا نسخه‌ای ارزان‌تر از گلکسی زد فولد 6 خواهد بود. یکی از افشاگرها مدعی شده که نسخه فن ادیشن زد فولد 6 از قلم استایلوس S Pen پشتیبانی نمی‌کند و به همین دلیل هم، قیمت کمتری نسبت به Z Fold 6 خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های میان رده 2024

بهترین گوشی های پایین رده 2024

تاریخ عرضه و قیمت گلکسی زد فولد 6

هنوز اخبار یا شایعه‌ای درباره تاریخ رونمایی و عرضه گلکسی Z Fold 6 منتشر نشده؛ اما سامسونگ در سال‌های اخیر، یک روند نسبتا ثابت را پیش گرفته و گوشی‌های تاشوی خود را در ماه اوت (مرداد) معرفی و روانه بازار کرده است. انتظار می‌رود که امسال هم ماه اوت را برای معرفی زد فولد 6 و زد فلیپ 6 در نظر گرفته باشد.

شایعات گلکسی Z Fold 6

گفتنی‌است که گلکسی زد فولد 5 در اواخر ماه ژوئیه رونمایی شد؛ پس، احتمال رونمایی زد فولد 6 در اواخر ماه ژوئیه هم وجود دارد. اما چیزی که به‌طور قطع می‌توانیم از آن مطمئن باشیم، این است که تاریخ عرضه گلکسی Z Fold 6 تا پیش از پایان ماه اوت 2024 خواهد بود.

اما درباره قیمت گلکسی Z Fold 6 باید گفت که اطلاعات دقیقی در دست نیست. با این‌حال می‌توانیم قیمت زد فولد 5 را مبنایی برای پیش‌بینی‌ها در نظر بگیریم. این گوشی هوشمند با قیمت پایه‌ی 1799 دلار به بازار آمد. بنابراین انتظار داریم که قیمت زد فولد 6 هم در همین رنج و محدوده باشد. حتی احتمال کاهش قیمت این گوشی نسبت به نسل قبلی هم وجود دارد؛ چون بنا بر گزارش‌ها، سامسونگ در حال پیاده‌سازی یک روش ارزانتر برای ساخت حاشیه‌های نمایشگر است.

آنچه از گلکسی Z Fold 6 انتظار داریم

گلکسی زد فولد 5 یک گوشی تاشوی خوب و قدرتمند است؛ اما نمی‌توانیم از شباهت‌های زیاد آن نسبت به نسل قبلی، یعنی گلکسی زد فولد 4 چشم‌پوشی کنیم. انتظار داریم که سامسونگ در نسل جدید تاشوهایش، تغییرات بیشتری را در نظر بگیرد که در ادامه به مهم‌ترین آنها اشاره می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین گوشی های شیائومی 2024

صفحه نمایش کاور عریض‌تر

گلکسی Z Fold 5 از یک نمایشگر کاور 6.2 اینچی بهره می‌برد. بنابراین، زمانی که گوشی در حالت بسته است، یک نمایشگر در حد و اندازه‌های یک اسمارت فون معمولی دارید. اما نسبت تصویر این نمایشگر باعث شده که باریک‌تر از گوشی‌های معمولی باشد که می‌تواند استفاده از برخی اپلیکیشن‌ها یا نمایش آنها را دشوار کند. به همین دلیل، انتظار داریم که سامسونگ گلکسی زد فولد 6 به نمایشگر کاور عریض‌تر مجهز شود. انجام دادن چنین کاری برای سامسونگ اصلا کار سختی نیست؛ مخصوصا با توجه به اینکه رقیبانی همچون گوگل و اوپو توانستند در گوشی‌های تاشوی خود از نمایشگر کاور پهن‌تر استفاده کنند. همان‌طور که در بخش شایعات زد فولد 6 به این نکته اشاره کردیم، نسبت تصویر نمایشگر خارجی این گوشی نیز احتمالا تغییر خواهد کرد.

شایعات Z Fold 6

دوربین مشابه گلکسی S24 Ultra

گلکسی Z Fold 5 همان تنظیمات دوربین گلکسی Z Fold 4 را دارد و این تشابه، باعث نا امیدی بسیاری از کاربران شد. زد فولد 4 در زمان خودش هم بهترین تنظیمات دوربین را نداشت و استفاده از همان تنظیمات در دوربین گلکسی زد فولد 5 اصلا خوشایند نبود.

با این اوصاف و با توجه به قیمت گلکسی Z Fold 6 باید گفت که انتظار داریم سامسونگ در این گوشی گران‌قیمت از تنظیمات دوربین گلکسی S24 اولترا استفاده کند. همان‌طور که می‌دانید، اس 24 اولترای سامسونگ یکی از بهترین دوربین‌های بازار را دارد.

بد نیست بدانید که سامسونگ در گلکسی S23 Ultra از دوربین اصلی واید 200 مگاپیکسل، لنز اولترا واید 12 مگاپیکسل، دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 3x و دوربین پریسکوپ 10 مگاپیکسل با زوم اپتیکال 10x استفاده کرده بود. این تنظیمات دوربین دقیقا مشابه گلکسی اس 24 اولترا نیست؛ اما جزء بهترین‌های بازار است و انتظار داریم که سامسونگ در گوشی تاشوی 2024 خود، حداقل از تنظیمات دوربین پرچمدار 2023 استفاده کند و بهینه‌سازی‌های گلکسی اس 24 اولترا را هم در آن قرار دهد.

شایعات Z Fold 6

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های پوکو 2024

بهترین گوشی های هواوی 2024

قلم S Pen

گلکسی Z Fold 5 از قلم استایلوس S Pen پشتیبانی می‌کند؛ اما همراه با آن عرضه نمی‌شود و کاربر در صورت نیاز باید این قلم را به‌صورت مجزا خریداری کند. چنین چیزی با توجه به قیمت بالای گلکسی زد فولد 5 اصلا خوشایند نیست.

همان‌طور که می‌دانید، گوشی‌های پرچمداری همچون گلکسی اس 23 اولترا، گلکسی اس 24 اولترا و تبلت گلکسی تب اس 9 سامسونگ همراه با قلم اس پن عرضه می‌شوند. بنابراین، انتظار داریم که Galaxy Z Fold 6 هم همراه با قلم مخصوص S Pen به فروش برسد.

مقاومت در برابر گردوغبار

بهترین گوشی های تاشوی سامسونگ ضد آب هستند؛ اما در برابر نفوذ گردوغبار مقاوم نیستند؛ این یعنی گردوغبار یا سایر ذرات ریز می‌توانند وارد مکانیسم لولای حساس گوشی شوند و به آن آسیب بزنند.

اکثر اسمارت فون‌های پرچمدار و رده‌بالای معمولی به گواهی ضدآب و گردوغبار مجهز هستند؛ اما این موضوع درباره گوشی‌های تاشو صدق نمی‌کند. دستیابی به استانداردهای مقاومت بیشتر در گوشی‌های تاشو دشوارتر است؛ با این‌حال انتظار داریم که امسال در گلکسی زد فولد 6 سامسونگ، شاهد مقاومت بالاتر در برابر نفوذ ذرات بزرگ‌تر باشیم.

شایعات گلکسی زد فولد 6

حذف چین‌خوردگی وسط نمایشگر داخلی

مشکلی که اکثر گوشی‌های تاشو با آن روبه‌رو هستند، چین‌خوردگی نمایشگر داخلی در اثر تاشدن گوشی است. میزان فرورفتگی نمایشگر داخلی در گوشی‌های تاشوی برندهای مختلف با یکدیگر متفاوت است و هرکدام از تولیدکننده‌ها از روش‌های مخصوصی برای کاهش آن استفاده می‌کنند.

انتظار داریم که چین و تاخوردگی وسط نمایشگر داخلی در زد فولد 6 به حداقل برسد. سامسونگ در هر نسل از گوشی‌هایش تلاش کرده که فرورفتگی نمایشگر را کاهش دهد و در این زمینه موفق بوده است.

سوالات متداول

تاریخ عرضه گلکسی زد فولد 6 چه زمانی است؟

هنوز تاریخ دقیق رونمایی و عرضه گلکسی زد فولد 6 مشخص نیست؛ اما با توجه به سابقه سامسونگ در معرفی و عرضه گوشی‌های تاشوی قبلی، می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که زد فولد 6 هم مثل نسل‌های قبلی در مرداد ماه 1403 معرفی و عرضه می‌شود.

قیمت گلکسی Z Fold 6 چقدر است؟

اطلاعات دقیقی درباره قیمت زد فولد 6 در دست نیست. با این‌حال می‌توانیم انتظار داشته باشیم که حداقل قیمت آن با گلکسی زد فولد 5 برابر باشد. این گوشی با قیمت پایه 1799 دلار به فروش رسید. گفتنی‌است که برخی شایعات از کاهش قیمت گلکسی زد فولد 6 نسبت به زد فولد 5 خبر می‌دهند. چون بنا بر گزارش‌ها، سامسونگ در حال پیاده‌سازی یک روش ارزانتر برای ساخت حاشیه‌های نمایشگر است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ویژگی‌ها و مشخصات گلکسی زد فولد 6 چیست؟ آیا سامسونگ می‌تواند در این گوشی انتظارات را برآورده کند؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر