;
coinex

بررسی پیکسل فولد گوگل؛ موشکافی سیستم، دوربین، عملکرد و باتری

پیکسل فولد اولین گوشی تاشوی گوگل است و از قابلیت‌های رده‌بالایی مثل پردازنده پرسرعت، نمایشگرهایی باکیفیت و دوربین‌هایی قوی بهره می‌برد. بررسی پیکسل فولد گوگل مشخص می‌کند که این گوشی تاشو تا چه‌اندازه می‌تواند رقابت را برای تاشوهای سامسونگ دشوار کند.

گوگل پیکسل فولد از جمله گوشی‌های تاشویی بود که کمی دیر به این بخش از بازار پیوست. اما تجربه کاربران از کار کردن با این گوشی کاملاً رضایت‌بخش است.

این گوشی ساختاری محکم، لولایی دقیق، نمایشگری با رزولوشن بالا، دوربین‌هایی باکیفیت و تراشه تنسور جی 2 را دارد که در کنار یکدیگر تجربیات خیلی خوبی را برای کاربران رقم می‌زنند. اندروید 13 و اپلیکیشن‌های مختلف گوگل هم برای این پلتفرم جدید بهینه‌سازی شده‌اند.

قیمت پیکسل فولد 1799 دلار است که برای یک گوشی قیمت بالایی محسوب می‌شود؛ اما بررسی پیکسل فولد مشخص خواهد کرد که این محصول گوگل ارزش پرداخت این هزینه را دارد یا خیر.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی زد فولد 5

بررسی شیائومی میکس فولد 3

بررسی پیکسل فولد

بررسی گوگل پیکسل فولد نشان می‌دهد که این محصول گوگل یک گوشی بسیار عالی است که کار کردن با آن به عنوان یک تبلت یا گوشی پرقدرت بسیار راحت است. این گوشی علاوه بر عملکرد بسیار خوب، دوربینی باکیفیت هم دارد. با در نظر گرفتن اینکه پیکسل فولد یک گوشی دو در یک محسوب می‌شود، قیمت بالای این گوشی توجیه‌پذیرتر خواهد بود.

بررسی پیکسل فولد
بررسی پیکسل فولد

جدول زیر مشخصات فنی پیکسل فولد گوگل را نشان می‌دهد؛ پس از آن، بررسی این گوشی را از جهات مختلف ادامه می‌دهیم.

بررسی پیکسل فولد گوگل مشخصات فنی پیکسل فولد گوگل
طراحی و ساختار
  • حالت باز: 158.7×139.7×5.8 میلی‌متر
  • حالت تا شده: 139.7× 79.5×12.1 میلی‌متر
  • وزن 283 گرم
  • نمایشگر کاور شیشه‌ای (حالت تا شده)، نمایشگر کاور پلاستیکی (حالت باز)، پنل پشت شیشه‌ای (گوریلا گلس ویکتوس)، فریم آلومینیومی
  • نانوسیم و eSIM
  • گواهینامه ضد آب IPX8
  • رنگ بندی مشکی، سفید
نمایشگر
  • پنل تاشوی OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از +HDR10، روشنایی 1000 نیت HBM، روشنایی 1450 نیت peak
  • 7.6 اینچ، نسبت نمایشگر به بدنه 82.7 درصد
  • رزولوشن 2208×1840 پیکسل، تراکم پیکسل 378 ppi
  • نمایشگر کاور از نوع OLED، نرخ نوسازی 120 هرتز، پشتیبانی از HDR، گوریلا گلس ویکتوس، روشنایی 1200 نیت HBM، 1550 نیت peak
  • 5.8 اینچ، رزولوشن 2092×1080 پیکسل، تراکم پیکسل 408 ppi
نرم‌افزار
  • اندروید 13، قابل ارتقاء به اندروید 14
تراشه
  • گوگل تنسور جی 2 (5 نانومتر)
  • پردازنده مرکزی 8 هسته‌ای (دو هسته 2.85 گیگاهرتزی Cortex-X1، دو هسته 2.35 گیگاهرتزی Cortex-A78، چهار هسته 1.8 گیگاهرتزی Cortex-A55)
  • پردازنده گرافیکی Mali-G710 MP7
رم و حافظه داخلی
  • رم 12 با حافظه 256 گیگابایت
  • رم 12 با حافظه 512 گیگابایت
  • نوع حافظه داخلی UFS 3.1
  • پشتیبانی از درگاه حافظه ندارد
دوربین اصلی
  • دوربین اصلی لنز واید 48 مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.7، فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه، OIS، فوکوس خودکار لیزری
  • لنز تله فوتوی 10.8 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 5 برابری، فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه، OIS، دیافراگم f/3.1
  • لنز اولترواید 10.8 مگاپیکسلی، دیافراگم f/2.2
  • فلش LED دوگانه، پانوراما، HDR
  • قابلیت ضبط ویدیو 4K با سرعت 30 و 60 فریم‌برثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30، 60، 120 و 240 فریم‌برثانیه و اچ‌دی‌آر 10 بیت
دوربین سلفی
  • لنز واید 8 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.0
  • دوربین کاور: لنز واید 9.5 مگاپیکسلی با دیافراگم f/2.2، فوکوس خودکار تشخیص فاز پیکسل دوگانه
  • پشتیبانی از HDR، پانوراما
  • ضبط ویدیوی 4K با سرعت 30 و 60 فریم‌برثانیه، 1080 پیکسل با سرعت 30 و 60 فریم‌برثانیه
باتری
  • غیرقابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت 4821 میلی‌آمپرساعت
  • شارژ باسیم، PD3.0
  • بی‌سیم
صدا
  • اسپیکر استریو
  • پشتیبانی از جک هدفون 3.5 میلی‌متری ندارد
شبکه و قابلیت‌های اتصال
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6e، سه باند، وای فای دایرکت
  • بلوتوث نسخه 5.2، A2DP، LE، aptX HD
  • NFC
  • GPS، GLONASS، BDS، GALILEO
  • USB Type-C 3.2 با پشتیبانی از OTG
  • اینترنت 5G
سنسورها اثر انگشت (لبه گوشی)، شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، مجاورت، قطب‌نما، فشارسنج
قیمت پیکسل فولد حدود 1500 یورو – 128,900,000 تومان

بررسی پیکسل فولد از نظر طراحی

همان‌طور که در جدول مشخصات پیکسل فولد اشاره شده، این گوشی در حالت تاشو 139.7 میلی‌متر طول، 79.5 میلی‌متر عرض و 12.1 میلی‌متر ضخامت دارد و جزء گوشی‌های بسیار ضخیم محسوب می‌شود. برخلاف گلکسی زد فولد 4 که ابعاد آن در حالت تاشو، نسبت به تعریف سنتی نمایشگر گوشی‌های هوشمند بیشتر است، پیکسل فولد و نمایشگر آن تقریباً به اندازه یک گوشی معمولی هستند. همچنین اگر برجستگی نسبتاً زیاد دوربین را در نظر نگیریم، پیکسل فولد در حالت باز 5.8 میلی‌متر ضخامت دارد که نسبت به گلکسی زد فولد با ضخامت 6.3 میلی‌متر کمی باریک‌تر است.

بررسی پیکسل فولد

حتی طبق استانداردهای گوشی‌های تاشو هم پیکسل فولد کمی سنگین است. این گوشی 283 گرم وزن دارد؛ یعنی 20 گرم بیشتر از گلکسی زد فولد 4 و 40 گرم سنگین‌تر از آیفون 14 پرو مکس. اما بزرگتر بودن و سنگین‌تر بودن گوشی‌های چند منظوره نسبت به گوشی‌های معمولی کاملاً طبیعی است.

در ساخت پیکسل فولد از مواد مرغوب استفاده شده است؛ مثل قاب آلومینیومی، کورنینگ گوریلا گلس ویکتوس، لولای استیل. کل بدنه هم برای مقاومت در برابر نفوذ مایعات، از گواهی IPX8 برخوردار شده است.

بیشتر بخوانید:

بررسی شیائومی میکس فولد 2

بررسی گلکسی زد فلیپ 5

عملکرد لولای گوشی بسیار عالی، بی‌صدا و روان است. می‌توانید لولای گوشی را در حالت 180 درجه کامل یا هر حالتی بین صفر تا 180 درجه باز کنید.

به غیر از برجستگی نسبتاً ماژول دوربین، پشت گوشی فقط حرف G مخصوص لوگوی گوگل به چشم می‌خورد. روی قسمت لولا هیچ نشانه خاصی وجود ندارد. در لبه سمت راست گوشی در حالت باز شده، دو دکمه وجود دارد. دکمه خاموش/Sleep گوشی که حسگر اثر انگشت هم روی آن قرار دارد، در سمت راست درج شده و پایین آن دکمه تنظیم صدا است.

در لبه‌های بالا و پایینی گوشی، گریل اسپیکر و میکروفون قرار دارند. پورت شارژ USB-C پایین گوشی است. اسلات مربوط به نصب سیم‌کارت هم در این گوشی موجود است< پیکسل فولد از حالت دو سیم‌کارت و eSIM پشتیبانی می‌کند.

بررسی گوگل پیکسل فولد
بررسی گوگل پیکسل فولد

حاشیه‌های زیادی در اطراف نمایشگر پیکسل فولد به چشم می‌خورد، چون دوربین سلفی 9.5 مگاپیکسلی گوشی در این قسمت قرار گرفته است.

همان‌طور که اشاره شد، دکمه پاور نقش حسگر اثرانگشت را هم دارد؛ اما می‌توانید برای قفل گوشی از چهره خودتان هم استفاده کنید که در این حالت، باز کردن قفل گوشی با دوربین روی نمایشگر کاور انجام می‌شود. دوربین سلفی در حاشیه‌ی نمایشگر داخلی از قابلیت تشخیص چهره پشتیبانی نمی‌کند.

بررسی پیکسل فولد از نظر نمایشگر

بررسی گوگل پیکسل فولد را با نگاهی به مشخصات نمایشگرهای این گوشی ادامه می‌دهیم. در جدول مشخصات پیکسل فولد اشاره شده که نمایشگر کاور این گوشی، 5.8 اینچی است. این نمایشگر نسبت به نمایشگر بیرونی گلکسی زد فولد 4 (6.2 اینچ) کوتاه‌تر است، اما تقریباً نیم اینچ از آن پهن‌تر است. در مجموع، کار کردن با نمایشگر پیکسل فولد راحت‌تر است و اپلیکیشن‌هایی مثل اینستاگرام و تیک تاک در این نمایشگر بهتر به نظر می‌رسند. همچنین این نمایشگر (2092×1080 پیکسل) از نظر رزولوشن هم نسبت به نمایشگر گلکسی زد فولد 4 (2316×904 پیکسل) بهتر است.

بررسی گوگل پیکسل فولد

حداکثر روشنایی این نمایشگر به 1550 نیت می‌رسد و از نرخ نوسازی تطبیق پذیر (60 تا 120 هرتز) هم پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر قابلیت همیشه روشن ماندن را هم دارد.

معمولاً، بیشتر از نمایشگر کاور گوشی استفاده می‌شود که نقش یک نمایاب خوب را هم برای دوربین اصلی پشت بازی می‌کند و ابعاد خوبی هم دارد.

نمایشگر بزرگ داخلی گوشی هم 7.6 اینچی است و با یک گلس انعطاف‌پذیر بسیار نازک و لایه‌ای از پلاستیک محافظ پوشانده شده است. رزولوشن 2208×1840 پیکسلی این نمایشگر کمی نسبت به نمایشگر اصلی گلکسی زد فولد 4 بیشتر است.

اپلیکیشن‌هایی مثل گوگل مپز، نتفلیکس، یوتیوب و بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی موبایل در این نمایشگر بسیار عالی به نظر می‌رسند. اوج روشنایی این نمایشگر 1450 نیت است و این نمایشگر هم مثل نمایشگر کاور گوشی از نرخ نوسازی تطبیق پذیر تا 120 هرتز و همچنین حالت همیشه روشن و HDR پشتیبانی می‌کند.

از آنجایی که این نمایشگر تاشو است، یک چین‌خوردگی در وسط آن قرار دارد؛ اما این چین هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها، اجرای بازی و تماشای ویدیوها دیده نمی‌شود.

بررسی گوگل پیکسل فولد
مشخصات پیکسل فولد

گوگل به خوبی از نمایشگر کاور این گوشی و قابلیت تا شدن آن استفاده کرده است. اگر گوشی را با زاویه 45 درجه چرخانده و به صورت خیمه‌ای روی سطح قرار دهید، می‌توانید فیلم‌ها را به صورت تمام صفحه روی نمایشگر کاور گوشی مشاهده کنید. در صورت باز کردن پیکسل فولد، فیلم‌ها به صورت خودکار روی صفحه اصلی پخش می‌شوند.

وجود نمایشگر بزرگتر هم باعث می‌شود که فضای کافی برای اجرای دو اپلیکیشن وجود داشته باشد و پیکسل فولد به راحتی می‌تواند دو اپلیکیشن را اجرا کند. کافی‌است یک اپلیکیشن مثل کروم را باز کرده، سپس صفحه را از پایین به بالا بکشید تا به نوار اپلیکیشن‌ها دسترسی پیدا کنید. حالا یک اپلیکیشن دیگر مثل دوربین را نگه داشته و به سمت راست یا چپ صفحه بکشید. می‌توانید ابعاد تقسیم صفحه بین این دو اپلیکیشن را تغییر دهید؛ اما امکان اجرای یک اپلیکیشن سوم وجود ندارد.

بیشتر بخوانید:

بررسی گلکسی زد فلیپ 4

بررسی آیفون 14

بررسی پیکسل فولد از نظر دوربین

در این بخش از بررسی گوگل پیکسل فولد با سیستم دوربین این گوشی آشنا می‌شویم. دوربین پیکسل فولد نه تنها برای سبک‌های مختلف، عکس‌های خیلی خوبی ثبت می‌کند، بلکه از نظر پردازش تصویر هم بسیار قوی عمل می‌کند. اپلیکیشن دوربین، قابلیت‌های ادیت و کل مجموعه سخت‌افزار دوربین این گوشی بسیار قوی هستند.

مشخصات پیکسل فولد

همان‌طور که در جدول مشخصات فنی پیکسل فولد گوگل مشاهده می‌کنید، این گوشی دارای پنج دوربین است که در مجموع شباهت زیادی به دوربین‌های گلکسی زد فولد 4 دارند؛ ولی مهم‌ترین تفاوت مربوط به دوربین روی نمایشگر اصلی پیکسل فولد است که از نظر مگاپیسل دو برابر زد فولد 4 است.

یکی از قابلیت‌های مهم پیکسل فولد، زوم اپتیکال 5x است. سیستم زوم Super Res پیکسل فولد (تا 20x) کیفیت و قدرت خیلی خوبی دارد، اما مثل بیشتر پیاده‌سازی‌های زوم دیجیتال، در این حالت هم اگر از نزدیک به تصویر نگاه کنید متوجه افت کیفیت خواهید شد. وجود یک سیستم زوم 5x با لرزشگیر الکترونیک و اپتیکال ترجیح داده می‌شود.

در مجموع بررسی پیکسل فولد نشان می‌دهد که این گوشی نه تنها عکس‌هایی واضح و روشن ثبت می‌کند، بلکه از نظر بازتولید رنگ‌ها هم عملکرد بسیار خوبی دارد. تصاویر این گوشی بسیار نزدیک به واقعیت هستند و هیچ اشباع رنگ یا مشکل دیگری در آنها مشاهده نمی‌شود. می‌توانید از دور از سوژه‌ها عکس بگیرید و یا از نزدیک تصاویر ماکرو ثبت کنید؛ در هر دو حالت کیفیت تصاویر بسیار خوب خواهد بود.

یکسری ترفند نرم‌افزاری هم در پیکسل فولد وجود دارد که زیبایی تصویر را افزایش می‌دهند. مثلاً قابلیت Photo Unblur می‌تواند محو شدن تصویر در اثر تکان خوردن دست را کاهش دهد. با قابلیت Magic Eraser هم می‌توانید به راحتی افراد اضافه را از تصویر حذف کنید.

مشخصات فنی پیکسل فولد گوگل
مشخصات فنی پیکسل فولد گوگل

یکی دیگر از قابلیت‌های مفید در اپلیکیشن دوربین Long Exposure است. این قابلیت، برخی از حرکات را ثبت می‌کند، اما سایر اجزای تصویر را واضح نگه می‌دارد. مثلاً وقتی از یک رودخانه با این حالت عکاسی کنید، آب جاری رود محو شده و سنگ‌ها در حالت فوکوس باقی می‌مانند.

می‌توانید با دوربین 9 مگاپیکسلی داخل یا 8 مگاپیکسلی روی نمایشگر کاور عکس‌های سلفی بگیرید، حتی در حالت پرتره. اما امکان سلفی گرفتن با دوربین پیکسل فولد هم وجود دارد.

در این حالت، اول دستگاه را باز کرده و وارد اپلیکیشن Camera می‌شوید. پایین آیکون switch camera گزینه‌ای قرار دارد که با استفاده از آن می‌توانید صفحه نمایش دوربین را تغییر دهید. پس از انجام این کار، نمایشگر کاور تبدیل به نمایاب می‌شود و با توجه به باز بودن دستگاه، شما در واقع به دوربین پشت نگاه می‌کنید. البته این فرایند چندان راحت نیست چون نگه داشتن گوشی تنها با یک دست و عکس گرفتن در این حالت کار راحتی نیست، مگر اینکه یک گام دیگر طی کرده و حالت تایمر را فعال کنید.

تقریباً همه گوشی‌های پرچمدار به نوعی قابلیت عکاسی نجومی را دارند و پیکسل فولد هم در این بین استثناء نیست. اما قابلیت عکاسی Nightscape و حالت Tabletop این گوشی در ترکیب با هم استثنائی هستند. می‌توان گوشی را در حالت تاشو اما نه به صورت کاملاً بسته قرار داد تا دوربین اصلی به سمت آسمان شب باشد و بعد تنظیمات را تغییر داد تا تصاویر بسیار زیبایی از ستارگان ثبت شود بدون اینکه نیاز به ثابت نگه داشتن گوشی برای 6 ثانیه یا استفاده از یک سه پایه مخصوص وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید:

بررسی S23 Ultra سامسونگ

بررسی گلکسی S23

بررسی پیکسل فولد از نظر عملکرد و مشخصات

همان‌طور که در جدول مشخصات پیکسل فولد اشاره شده، این گوشی با تراشه تنسور جی 2 گوگل ساخته شده است؛ یعنی همان تراشه قدرتمند به کار رفته در گوگل پیکسل 7 و پیکسل 7 پرو. این تراشه بسیار توانمند است اما با توجه به اینکه به‌زودی احتمالاً شاهد استفاده از تنسور جی 3 در پیکسل 8 خواهیم بود، جای تعجب است که چرا برای اولین گوشی تاشوی گوگل از پیشرفته‌ترین تراشه این شرکت استفاده نشده است.

بررسی پیکسل فولد

در مجموع، تراشه جی 2 هم عملکرد بسیار خوبی دارد و در اجرای هیچ اپلیکیشن یا بازی با افت سرعت روبه‌رو نمی‌شود. همه بازی‌ها، اپلیکیشن‌ها و کارها در این گوشی بسیار روان و با سرعتی بالا اجرا می‌شوند. اما اجرای کارهای ویرایش تصویر و ترفندهایی مثل Long Exposure در این گوشی کمی زمان می‌برد. ممکن است این مشکلات مربوط به تنسور جی 2 باشند،‌ اما اجرای ترفندهایی مثل Long Exposure و Magic Eraser در هر پلتفرم موبایلی زمان می‌برد.

گوگل در کنار تنسور جی 2 از 12 گیگابایت رم و کمک پردازنده امنیتی تیتان M2 برای این گوشی استفاده کرده است.

در امتیازهای بنچمارک، پیکسل فولد کمی پایین‌تر از گلکسی زد فولد 4 و تراشه اسنپدراگون 8 + نسل 1 این گوشی قرار می‌گیرد و بنچمارک‌های گیمینگ، مخصوصا آنهایی که نرخ فریم بر ثانیه را ارزیابی می‌کنند، این گوشی را پایین‌تر از جدیدترین تراشه‌های کوالکام نشان می‌دهند. اما تجربه اجرای بازی‌هایی مثل کال آف دیوتی موبایل و آسفالت ۹: افسانه‌ها بین این گوشی‌ها تفاوت چندانی ندارد. مشکلاتی مثل پارگی تصویر یا افت سرعت مشاهده نمی‌شود، کیفیت بازی‌ها بسیار عالی و سرعت واکنش بالا است.

در جدول مشخصات پیکسل فولد اشاره کردیم که این گوشی از تکنولوژی فایوجی و وای فای 6e پشتییبانی می‌کند؛  این یعنی کاربران این گوشی در منزل و محیط کار به اینترنت پرسرعت دسترسی خواهند داشت.

مشخصات فنی پیکسل فولد گوگل
بررسی پیکسل فولد گوگل

پیکسل فولد اسپیکرهای استریو با قدرت صدای بسیار خوب دارد و البته صدایی فراگیر که به لطف پشتیبانی از سیستم صدای فضایی ایجاد شده است. همچنین میکروفون‌های گوشی حساسیت بسیار زیادی دارند و حتی در صورت زمزمه کردن دستورالعمل‌ها هم توانایی شناسایی این دستورات را دارند.

بررسی پیکسل فولد از نظر نرم‌افزار

همان‌طور که قبلاً اشاره شد، پیکسل فولد با اندروید 13 به دست کاربران می‌رسد؛ اما در رابطه با گوشی‌های تاشو، به غیر از سرعت اجرای نرم‌افزارها، مسئله استفاده از نمایشگرهای داخلی و بیرونی گوشی به بهترین شکل ممکن هم مطرح است.

خیلی از اپلیکیشن‌های مهم گوگل مثل مپس، جی میل، فوتوز و گوگل درایو برای گوشی‌های تاشو بازطراحی شده‌اند (همچنین اپلیکیشن‌های شخص ثالثی مثل نتفلیکس). مثلاً اپلیکیشن میل برای نمایشگر کاور حالت تک ستونه دارد. اما در صورتی که از نمایشگر داخلی استفاده کنید، تبدیل به یک اپلیکیشن دو ستونه می‌شود که لیست ایمیل‌ها در سمت چپ آن قرار گرفته و محتوای ایمیل‌ها را در سمت راست نمایش می‌دهد.

بررسی پیکسل فولد

مالتی تسکینگ هم با پیکسل فولد به صورت کاملاً روان و سریع انجام می‌شود. همان‌طور که قبلاً اشاره شد، می‌توانید به راحتی یک اپلیکیشن را کشیده و کنار یک اپلیکیشن دیگر در صفحه اصلی رها کنید تا همزمان با هم اجرا شوند.

وقتی دو اپلیکیشن پهلو به پهلوی هم در حال اجرا باشند، می‌توانید به راحتی از حرکات کشیدن و رها کردن بین اپلیکیشن‌ها استفاده کنید. مثلاً می‌توانید جی میل و گوگل فوتوز را با هم باز نگه دارید و بعد یک عکس را با انگشت کشیده و در ایمیلی که قصد ارسال آن را دارید، رها کنید.

در مجموع، بررسی پیکسل فولد و تجربه کار با این گوشی نشان می‌دهد که همه قابلیت‌های این گوشی به خوبی با یکدیگر کار می‌کنند و اپلیکیشن‌ها به صورت کاملاً روان اجرا می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

مقایسه گلکسی S23 با گلکسی S22

بهترین گوشی های سامسونگ 2023

بررسی پیکسل فولد از نظر باتری و ماندگاری شارژ

بررسی گوگل پیکسل فولد را با نگاهی به مشخصات باتری و ماندگاری شارژ این گوشی ادامه می‌دهیم. این گوشی یک باتری 4821 میلی آمپر ساعتی با ماندگاری شارژ بسیار خوب دارد که در تست‌های گوگل با یک بار شارژ، 33 ساعت دوام داشته است.

بررسی پیکسل فولد
بررسی Google Pixel Fold

پیکسل فولد هم از تکنولوژی شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند و یک حالت Extreme Battery Saver در تنظیمات گوشی وجود دارد که مصرف شارژ را کاهش می‌دهد و باعث می‌شود که ماندگاری شارژ گوشی به 72 ساعت هم برسد.

شارژ کامل پیکسل فولد هم از یک تا صددرصد حدود یک ساعت و 32 دقیقه زمان می‌برد.

دسترس پذیری و قیمت پیکسل فولد

گوگل در تاریخ 10 م 2023 (20 اردیبهشت 1402) در رویداد Google I/0 از پیکسل فولد به همراه گوگل پیکسل 7a، تبلت گوگل پیکسل و محصولات دیگر رونمایی کرد. پیکسل فولد دو رنگ دارد یعنی رنگ تقریباً سفید و رنگ مشکی.

با توجه به تاشو بودن این گوشی، باید برای آن هزینه بیشتری پرداخت کنید. گوگل پیکسل فولد هم مثل سامسونگ زد فولد 4 شبیه به ترکیب دو دستگاه کامل است. در نتیجه قیمت این محصول حدود 1799 دلار اعلام شده و در بازار ایران (در زمان نگارش این مقاله) با قیمت 128,900,000 تومان به فروش می‌رسد.

قیمت پیکسل فولد

این گوشی دو نمایشگر دارد که یکی از نمایشگرها 5.8 اینچی و دیگری 7.6 اینچی است و هر دو به اندازه‌ای بزرگ هستند که بتوان از آنها برای نمایش اطلاعات، گیمینگ و کارهای مختلف استفاده کرد. همچنین این گوشی نسبت به گوشی‌های معمولی دوربین‌های بیشتری دارد؛ یعنی سه دوربین در پشت، یک دوربین روی نمایشگر بیرونی و یک دوربین بالای نمایشگر اصلی.

جمع‌بندی

در این مطلب به نقد و بررسی و مرور مشخصات فنی پیکسل فولد گوگل پرداختیم. اگر به دنبال یک گوشی تاشوی پرقدرت، با مجموعه دوربین‌هایی قوی، نرم‌افزارهایی مفید و ابعادی بزرگ هستید، پیکسل فولد می‌تواند برای شما انتخاب خوبی باشد. اما اگر قیمت این محصول برای شما زیاد است، به دنبال پردازنده‌ای قدرتمندتر و محصولی با ابعاد کوچکتر و وزن کمتر هستید، ممکن است پیکسل فولد برای شما انتخاب خوبی نباشد.

سوالات متداول

قیمت پیکسل فولد چقدر است؟

قیمت مدل 256 گیگابایتی این گوشی 1799 دلار و قیمت مدل 512 گیگابایتی، 1919 دلار است. این گوشی در بازار ایران با قیمت 128,900,000 تومان به فروش می‌رسد.

آیا پیکسل فولد ضد آب است؟

پیکسل فولد تا حدودی ضد آب است و تا 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب مقاومت می‌کند.

ماندگاری شارژ پیکسل فولد چقدر است؟

گوشی پیکسل فولد یک باتری 4821 میلی آمپرساعتی دارد که در تست‌های گوگل با یک بار شارژ، 33 ساعت دوام آورده است. در صورت فعال بودن گزینه Extreme Battery Saver ماندگاری شارژ این گوشی به 72 ساعت می‌رسد.

بیشتر بخوانید:

منبع:  techradar

نظر شما درباره بررسی پیکسل فولد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر