;
coinex

فضانورد روسی رکورد زندگی در فضا را شکست

مرد 59 ساله روسی با اقامت 878 روزه خود در خارج از اتمسفر زمین که معادل حدودا 2 سال و نیم است، توانسته رکورد جدیدی از زندگی در فضا را به ثبت برساند.

به تازگی اعلام شده که کانونکو مرد 59 ساله روسی موفق شده 878 روز و 12 ساعت خارج از اتمسفر زمین زندگی کند. این زمان معدل حدودا 2 سال و نیم است. این فضانورد روسی موفقیت خود را در پایگاه فضایی بین الملی که از سال 2008 تاکنون 5 بار به آنجا سفر کرده، جشن گرفته است.

بیشتر بخوانید: ساز زدن باعث تقویت حافظه می‌شود

او با این مدت توانست رقیب قبلی خود گنادی پادالکا که در سال 2015 میلادی موفق شده بود در کل ۸۷۸ روز ۱۱ ساعت و ۲۹ دقیقه و ۴۸ ثانیه خارج از اتمسر زمین زندگی کند را شکست و رکورد جدیدی را به ثبت رساند. انتظار می‌رود که کانونکو در 5 ژوئن رکورد 1000 روز زندگی در فضا را نیز از آن خود کند.

این فضانورد به خبرگزاری روسی تاس گفت:« من به فضا سفر می کنم تا آنچه که دوست دارم انجام دهم، نه اینکه رکورد ثبت کنم. من از زمان کودکی رویای فضانورد شدن را داشتم. فرصت سفر به فضا، زندگی و کار کردن در مدار زمین، به من انگیزه می دهد تا پرواز کنم.»

او افزود:« من به تمام دستاوردهایم افتخار می کنم اما بیش از همه این نکته برایم افتخار آمیز است که رکورد کل مدت زمان اقامت یک انسان در فضا هنوز به یک فضانورد روسی تعلق دارد.»

تا اواخر سپتامبر مدت زمان اقامت کانونکو  در فضا به ۱۱۱۰ روز معدل بیش از 3 سال است، می‌رسد. سفر فعلی این فضانورد روسی به ایستگاه فضایی بین المللی از سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی شروع شد. او در این سفر همراه لورال اوهارا فضانورد ناسا و نیکلای چاب همتای روسی خود به مدار زمین فرستاده شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی زندگی در فضا چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر