;
coinex

پرتاب 10 ماهواره ایرانی در آینده نزدیک ؛ ساخت 30 ماهواره جدید ایرانی [+ویدئو]

طبق گفته وزیر ارتباطات، قرار است در آینده نزدیک شاهد پرتاب 10 ماهواره ایرانی به فضا باشیم. ضمناً 30 ماهواره ایرانی دیگر نیز در دست ساخت قرار دارد.

وزیر ارتباطات پس از اتمام جلسه امروز هیئت دولت، در جمع خبرنگاران اظهار کرد که در آینده پرتاب 10 ماهواره ایرانی را در دستور کار قرار داریم و 30 ماهواره دیگر نیز توسط دانشمندان ایرانی در دست ساخت است.

ایران یکی از 10 کشور دارای فناوری پرتاب ماهواره به فضا است و اولین ماهواره خود (ماهواره امید) را در سال 1387 با ماهواره‌بر سفیر به فضا فرستاد. از زمان آغاز به کار دولت سیزدهم، توجه به ساخت و پرتاب ماهواره چندین برابر افزایش یافت و شاهد پرتاب ماهواره‌های بسیاری به خصوص از 1 ماه گذشته هستیم. حال طبق خبری که زارع‌پور عرضه داشت، باید منتظر پرتاب ماهواره‌های مختلف ایرانی در آینده باشیم.

بیشتر بخوانید: مأموریت ها و ویژگی های ماهواره ناهید 2 ؛ برنامه توسعه ماهواره ناهید 2

پرتاب 10 ماهواره ایرانی به زودی انجام می‌شود

عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه هیات دولت گفت: «حدود ۱۰ ماهواره در صف پرتاب داریم و بیش از ۳۰ ماهواره هم در دست ساخت است که به مرور از اواسط سال آینده آماده و به‌تعدادی که در صف پرتاب هستند اضافه می‌شوند.»

پرتاب 10 ماهواره ایرانی به زودی انجام می‌شود

وی افزود:

ماهواره‌برهای ما در کلاس لئو و وزن ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلوگرم تثبیت شده‌اند. این فناوری با پرتاب‌های بعدی بیشتر تثبیت می‌شود و ماهواره‌ها یکی پس از دیگری با ماهواره‌بر‌های خودمان پرتاب خواهند شد.

وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤال خبرنگار درخصوص تأکید رئیس جمهور بر پرتاب ماهواره در سطح ژئو گفت: «ژئو در مدار ۳۶ هزار کیلومتری قرار دارد و رسیدن به آن برنامه‌ای ۵ ساله است که ما شروع کرده‌ایم و امیدواریم که با همدلی و هم‌افزایی همه بازیگران صنعت فضایی کشور – بخش‌های کشوری و لشکری، نیروهای مسلح، وزارت ارتباطات و … تا پایان دولت یک پرتاب تحقیقاتی داشته باشیم.»

زارع‌پور تأکید کرد:

طبق برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی که الان در سال دومش هستیم باید تا ۱۴۰۷ به ژئو دست پیدا کنیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص پیشرفت‌های فناوری‌ فضایی و مخابراتی ایران چیست؟ آیا دولت با ارسال ماهواره‌های مختلف به جو زمین، اهدافی در سر دارد؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر