coinex
راهنمای خرید تکراتو

عیدی کارگران چه زمانی واریز می‌شود؟

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی در خصوص زمان واریز عیدی کارگران اعلام کرد که قبل از پایان سال تمامی پاداش ها پرداخت خواهد شد.

رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی به صاحبین مشاغل توصیه کرد برای جلوگیری از ازدحام و شلوغی عیدی کارمندان خود را در بهمن و اسفند و پیش از پایان سال پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید: زمان واریز یارانه نقدی عقب افتاد

او در این باره افزود:« بحث عیدی و پاداش پایان سال کارگران به رسم هر سال صورت می‌گیرد و ما به کارفرمایان توصیه می‌کنیم برای آنکه از بار بدهی‌شان کاسته شود و به ازدحام روزهای پایانی سال در بانک‌ها دچار نشوند، در بهمن ماه و اوایل اسفند عیدی و پاداش کارگرانشان را زودتر به دستشان برسانند.»

رئیس اتحادیه کارگران در خصوص شیوه حساب مبلغ عیدی کارگران توضیح داد:« کارگران طبق سنواتی که دارند عیدی دریافت می‌کنند. در حال حاضر عرف پرداخت عیدی به این شکل است که برخی از کارفرمایان پاداش و عیدی را در پایان سال با کارگران خود تسویه می‌کنند و برخی دیگر بر اساس قرارداد کار اعم از سه ماه و شش ماه عیدی را می‌پردازند.»

وی افزود:« همه کارگران طبق سنوات کاری عیدی و مزایای پاداش پایان سال را دریافت می‌کنند ولی چنانچه کارگری شش ماه در کارگاه کار کرده باشد، طبق همان نیم فصلی که کار کرده عیدی خود را می‌گیرد.»

رئیس اتحادیه کارگران عنوان کرد:« فرقی بین کارگر قراردادی و کارگر رسمی در بحث پرداخت عیدی وجود ندارد. کارگران به هر میزانی که کار کرده باشند حتی اگر ۳۰ روز باشد مستحق دریافت عیدی هستند.»

او در ادامه در خصوص عیدی بازنشستگان توضیح داد:« بازنشستگان با توجه به سن و سالی که از آنها گذشته و بزرگ خانواده‌ها هستند قطعا در ایام نوروز و تعطیلات و دید و بازدید با رفت و آمد فرزندان و نوه‌ها مواجه می‌شوند، از این رو عهده‌دار هزینه‌های بیشتری خواهند بود لذا شایسته است عیدی و پاداش پایان سال بازنشستگان تامین اجتماعی به جهت حفظ قدرت خرید آنها ترمیم و تقویت شود.»

او در پایان اعلام کرد:« مبلغ عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی به طور معمول همچون بازنشستگان کشوری و لشگری تعیین‌ می‌شود. با توجه به تورم اقلام و کالاهای اساسی و تامین مایحتاج ضروری و مصرفی از دولت می‌خواهیم با تمهیدات و پیش‌بینی‌هایی عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی همچون زمان شاغلی پرداخته شود. کارگران در زمان شاغلی حق بیمه می‌پردازند ولی در دوران بازنشستگی عیدی کارمندی دریافت می‌کنند و انتظار این است که از پس انداز و اندوخته ۳۰ سال بیمه‌پردازی در دوران بازنشستگی بهره‌مند شوند.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی عیدی کارگران چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر