;
coinex

ویندوز 11 نسخه‌ی 24H2 آپدیت بزرگ بعدی مایکروسافت؛ خبری از ویندوز 12 نیست

مایکروسافت اعلام کرد انتشار ویندوز 11 نسخه‌ی 24H2 به‌روزرسانی اصلی برای سال 2024 است و از این رو، خبری از انتشار ویندوز 12 در سال جاری میلادی نیست.

گمانه زنی‌های قبلی در مورد دور شدن مایکروسافت از چرخه به‌روزرسانی سه ساله ویندوز درست بود. در یک پست وبلاگ رسمی، مایکروسافت اعلام کرد که “ویندوز 11 نسخه‌ی 24H2” به‌روزرسانی اصلی برای سال 2024 خواهد بود و انتشار ویندوز 12 را در سال 2025 یا بعد از آن انجام خواهد داد.

بیشتر بخوانید: ویندوز 12 مایکروسافت با ویژگی‌های متمرکز بر هوش مصنوعی عرضه می‌شود

ویندوز 11 نسخه‌ی 24H2 در سال 2024 منتشر می‌شود

مایکروسافت به طرز ماهرانه‌ای این تغییر استراتژی را در لاگ تغییرات برای پیش‌نمایش اینسایدر نسخه‌ی اخیر ویندوز 11 فاش کرده است. تغییرات ثبت شده بیان می‌کند:

از امروز با نسخه‌ی 26-xx، کاربران ویندوز اینسایدر در کانال‌های Canary و Dev در قسمت Settings > System > About (و در winver) به‌روزرسانی ویندوز به نسخه 24H2 را مشاهده خواهند کرد. این نشان می‌دهد که ویندوز 11، نسخه 24H2 به‌روزرسانی اصلی امسال خواهد بود. همانطور که از قبل پیش‌بینی می‌شد، ویندوز 11 یک به‌روزرسانی سالانه خواهد داشت که در نیمه دوم سال منتشر می‌شود.

این شرکت اکنون به وضوح متعهد به یک به‌روزرسانی سالانه برای ویندوز 11 است که برای انتشار در نیمه دوم هر سال برنامه‌ریزی شده است. این نشانگر تغییری نسبت به به‌روزرسانی‌های کوچک‌تر و مکرر است که در گذشته دیده می‌شد.

این تصمیم ممکن است ناشی از نگرانی مایکروسافت در مورد تشدید پخش شدگی کاربران باشد. ویندوز 10 همچنان 66 درصد از سهم بازار را در اختیار دارد، در حالی که ویندوز 11 با 28 درصد در بازار عقب‌تر است. معرفی ویندوز 12 در سال 2024 می‌تواند اکوسیستم ویندوز را بیشتر تقسیم کند، وضعیتی که مایکروسافت احتمالاً می خواهد از آن اجتناب کند.

در عوض، کاربران می‌توانند انتظار ویژگی‌های قابل توجه و مبتنی بر هوش مصنوعی و دیگر پیشرفت‌ها را با به‌روزرسانی 24H2 ویندوز 11 داشته باشند. جزئیات دقیقی در مورد اینکه این ویژگی‌های مبتنی بر هوش مصنوعی چگونه خواهند بود هنوز در دسترس نیست، اما می‌توان انتظار داشت که جزئیات بیشتری در ماه‌های آینده منتشر شود.

با این حال، طرح‌هایی که قبلاً شایعه شده بود، مانند یک رابط دسکتاپ بازطراحی شده با نوار وظیفه شناور، به عنوان مشخصه ویندوز 12، در آینده نزدیک محقق نخواهد شد. بنابراین بعید است که قبل از سال 2025 یک بازنگری چشمگیر بصری برای ویندوز انجام شود.

بیشتر بخوانید:

از نظر شما آیا در سال 2025 شاهد انتشار ویندوز 12 از سوی مایکروسافت خواهیم بود؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر