;
coinex

ماجرای هک خبرگزاری مجلس ؛ افشای اطلاعات جدید [+اطلاعیه مجلس]

ورود به وب‌سایت خبرگزاری مجلس غیرممکن شده است. این مشکل می‌تواند یک مشکل در سرور و یا چیزی دیگر باشد. اما یک خبرگزاری موضوع هک را پیش گرفته است. این خبر هم‌اکنون جنجالی بوجود آورده که منجربه صدور بیانیه‌ای از سمت مجلس شد.

آنطور که مشخص است خبرگزاری خانه ملت، وابسته به مجلس شورای اسلامی هک شده است. از دقایقی پیش دسترسی به وب‌سایت خبرگزاری مجلس غیرممکن شده و با وحود ابتدا گمان می‌شد که این خبرگزاری با مشکلات سرور و اختلال مواجه شده است، اما خبرگزاری ایلنا چیزی دیگر می‌گوید. این خبرگزاری گفته است که خبرگزاری خانه ملت هک شده است.

به‌روزرسانی خبر : طبق اطلاعات تازه بدست رسیده، یک گروه هکری، مدعی نفوذ به زیرساخت‌های مجلس شورای اسلامی و دسترسی به اطلاعات محرمانه شده است. این گروه هم‌اکنون در حال انتشار اسناد و مدارک محرمانه‌ای از جمله نامه‌های داخلی، صورت‌جلسه‌ها و لیست حقوق نمایندگان در کانال تلگرامی خود است. گفتنیست در جریان این نفوذ هکری، سایت خبرگزاری خانه ملت نیز از دسترس خارج شده است.

لازم به ذکر است که مجلس نیز در خصوص هک سایت‌های خود اطلاعیه منتشر کرده است. همچنین در ادامه ماجرای هک خبرگزاری خانه ملت و چند سایت دیگر وابسته به مجلس، اطلاعاتی جدید فاش شده اسا که می‌توانید جزئیات آن را در ادامه مطلب مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: حمله سایبری آمریکا علیه ایران ؛ [+لیست تحریم‌ های جدید ایران]

خبرگزاری مجلس هک شد

صفحه خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس شورای اسلامی دقایقی پیش از دسترس خارج شد.

اینطور که ایلنا نوشته، به‌نظر می‌رسد این خبرگزاری هک شده است.

خبرگزاری مجلس هک شد

براساس این گزارش، پیش از این هم در 11 دی سایت پارلیران یکی از سایت‌های مرتبط با مجلس هک شده بود اما خانه ملت ادعای برخی سایت‌ها و رسانه‌ها در این خصوص را رد کرده بود.

هنوز اطلاع دقیقی از هک این خبرگزاری در دسترس نیست و مجلس نیز بیانیه‌ای صادر نکرده است.

هک چند وب‌سایت ایرانی توسط گروه هکری

 

هکری فوق‌الذکر همچنین گفته است که وب‌سایت‌های زیرا هک کرده است:

  • سایت خبرگزاری مجلس (با نام خانه ملت)
  • سایت پایگاه الکترونیکی جامع مجلس
  • سایت کتابخانه و مرکز اسناد مجلس
  • تصاحب بیش از ۶۰۰ سرور مجلس

به‌روزرسانی: اطلاعیه مجلس درخصوص هک خبرگزاری خانه ملت و دیگر سایت ها

مجلس شورای اسلامی درباره از دسترس خارج‌شدن سایت‌های مجلس اطلاعیه زیر را منتشر کرده است:

سایت مجلس و خبرگزاری خانه ملت از صبح امروز به‌دلیل حملات سایبری، هک و از دسترس خارج شده است. ابعاد این موضوع توسط تیم‌های فنی کارشناسی در حال بررسی است و به‌زودی اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت خواهد گرفت.

بررسی اولیه این تصاویر نشان می‌دهد که برخی از این اسناد دستکاری شده و غیرقابل استناد است. به این صورت که هکرها احتمالا از طریق دسترسی محدود به برخی اسناد، اسناد واقعی را دستکاری کرده‌اند.

به‌ عنوان نمونه در فایلی که با عنوان حقوق نمایندگان در خرداد ۱۴۰۲ منتشر شده یک ستون باعنوان جمع نهایی حاوی اعداد غیرواقعی درج شده است که در اسناد پرداختی مجلس وجود ندارد.

خبرگزاری مجلس هک شد

به‌روزرسانی: افشای اطلاعات جدید از هک خبرگزاری مجلس و چند سایت دیگر

در ادامه ادعاها مربوط به از دسترس خارج شدن صفحه خبرگزاری خانه ملت و افشای لیست حقوق نمایندگان، روزنامه مستقل توییت صادق حسینی، فعال رسانه‌ای را منتشر کرده که او در توییت مذکور عکسی از محتوای افشا شده بعد از هک را منتشر کرده.

حسینی همچنین ضمن انتشار عکس مذکور در صفحه توییتر خود نوشته است:

حراست مجلس از جمله نهادهایی است که برای نمایندگان مجلس که طبق اصل ۸۴ و ۸۶ قانون اساسی حق اظهار نظر آزادانه دارند، محدودیت ایجاد می کند. همچنین حراست مجلس برخی از نمایندگان مثل پزشکیان و رشیدکوچی را در دسته «حاشیه‌ساز» طبقه بندی می‌کند.

خبرگزاری مجلس هک شد

خبرگزاری خانه ملت، یک خبرگزاری دولتی در ایران است که در سال ۱۳۷۷ تأسیس شد. هدف آن پوشش انواع موضوعات سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و بین‌المللی به‌همراه دیگر زمینه‌ها است. گفتنی‌ست بیست روزنامه‌نگار در این خبرگزاری کار می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص هک خبرگزاری مجلس موسوم به خانه ملت چیست؟ به نظر شما چرا تعداد و میزان حملات سایبری به ایران افزایش یافته است؟ لطفاً نظرات خود را با به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    helloI really like your writing so a lot share we keep up a correspondence extra approximately your post on AOL I need an expert in this house to unravel my problem May be that is you Taking a look ahead to see you

    پاسخ