;
coinex

اندروید 15 در راه است؛ پیش نمایش این سیستم عامل فردا منتشر خواهد شد

هنوز انتشار اندروید 14 برای تمام دستگاه‌های اندرویدی تمام نشده و حالا حرف از اندروید 15 به میان آمده است. ظاهرا قرار است که اولین پیش‌نمایش این سیستم عامل فردا منتشر شود.

در حالی که سامسونگ هنوز از انتشار به‌روزرسانی One UI 6.0 مبتنی بر سیستم عامل اندروید 14 فارغ نشده، گوگل در حال برنامه‌ریزی برای انتشار اولین پیش نمایش اندروید 15 است. گوگل قصد دارد که اولین پیش‌نمایش را فردا (15 فوریه) منتشر کند و یک طرح کلی از آنچه که این به‌روزرسانی بزرگ نرم افزاری به همراه دارد را برای کاربران به تصویر بکشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


پیش نمایش سیستم عامل اندروید 15

یکی از توسعه‌دهندگان شرکت گوگل در وب‌سایت متن باز اندروید (AOSP) مدعی شده که این شرکت اولین نسخه Developer Preview اندروید V (اندروید 15) را به زودی و در تاریخ 15 فوریه 2024 منتشر خواهد کرد. حرف V در کد داخلی اندروید 15 به منزله کلمه Vanilla است.

اندروید 15

به احتمال زیاد اولین دستگاه‌های دریافت‌کننده Android 15 برخی از گوشی‌ها و تبلت‌های پیکسل گوگل خواهند بود. پس از آن سایر برندها نیز به‌روزرسانی اندروید 15 را برای برخی از گوشی‌های خود منتشر خواهند کرد.

اگرچه هنوز پیش‌نمایش اندروید 15 منتشر نشده اما برخی از گزارش‌ها ادعا کرده‌اند که گوگل در حال ساخت ویژگی جدیدی به نام فضای خصوصی (Private Space) در نسخه جدید اندروید است.

این ویژگی تا حد زیادی شبیه به پوشه امن (Secure Folder) است که در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی سامسونگ وجود دارد. کاربران به کمک این قابلیت می‌توانند برنامه‌ها و فایل‌های شخصی خود را در یک فضای محافظت شده با رمز عبور مخفی کنند.

همچنین گفته می‌شود که گوگل در نظر دارد تا آپدیت NFC را از به‌روزرسانی‌ سیستم عامل جدا کند، به این معنی که آپدیت NFC مانند به‌روزرسانی یک اپلیکیشن انجام خواهد شد.

انتظار می‌رود که سامسونگ طبق روال همیشگی، ویژگی‌های بیشتر و جذاب‌تری را در اندروید 15 ارائه دهد. اگر بخواهیم روی سابقه این شرکت حساب کنیم، می‌توان گفت که اولین نسخه بتا رابط کاربری One UI 7.0 مبتنی بر اندروید 15 در سه ماهه سوم سال 2024 منتشر خواهد شد.

به‌روزرسانی پایدار One UI 7.0 نیز احتمالا در سه ماهه چهارم سال 2024 برای گوشی‌ها و تبلت‌های گلکسی واجد شرایط عرضه خواهد شد. در حال حاضر، برنامه اصلی سامسونگ، به‌روزرسانی One UI 6.1 برای ده‌ها گوشی هوشمند و تبلت در ۲ تا ۳ ماه آینده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره بروزرسانی سیستم عامل اندروید 15 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر