;
coinex

مایکروسافت اج برای شکست گوگل کروم به افزودن Extensions در دستگاه‌های اندرویدی روی آورده است

به نظر می‌رسد مایکروسافت اج قصد دارد از دیگر رقبا پیشی بگیرد؛ بر این اساس اعلام کرده به زودی از برنامه‌های افزودنی در اندروید پشتیبانی می‌کند.

مایکروسافت سخت در تلاش است تا محبوبیت Edge را افزایش دهد، اما به نظر نمی‌رسد موفق شده باشد. بر اساس داده‌های سال 2023، گوگل کروم با سهم 66.39 درصدی در بازار مرورگرها همچنان پیشتاز است. در حالی که مایکروسافت اج با 11.09 درصد پس از سافاری در جایگاه سوم قرار دارد. گرچه Edge بر روی تمام رایانه‌های شخصی ویندوز از قبل نصب شده، اما در تلفن‌های همراه همواره با چالش‌هایی مواجه است.

با این حال، هنوز امکان تغییر نتیجه بازی وجود دارد؛ مایکروسافت اج در حال آماده شدن برای پشتیبانی از برنامه‌های افزودنی  اندروید است. این بدان معناست که شما می‌توانید مانند مرورگرهای دسکتاپ برنامه‌های افزودنی مختلفی را نصب کنید. این ویژگی را  هیچ‌یک از دیگر رقبا ارائه نمی‌دهد. بر اساس اطلاعاتی که یکی از کاربران توییتر Leopeva64 فاش کرده، این ویژگی در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و به زودی در دسترس کاربران اندرویدی قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت به یک شرکت 3 تریلیون دلاری تبدیل شده که پس از اپل در رتبه دوم قرار دارد

مایکروسافت در بازار مرورگرهای موبایل وضعیت بسیار بدتری نسبت به رایانه‌های شخصی دارد. با این حال، این حرکت واقعاً می‌تواند مایکروسافت را به سمت جلو سوق دهد و آن را از دیگر رقبا متمایز ‌کند.

قابلیت جدید اگرچه برای برنامه‌های افزودنی مفید بوده اما با چالش‌هایی نیز همراه است. به عنوان مثال، بسیاری از کاربران از مسدود کننده‌های تبلیغاتی در رایانه شخصی خود استفاده می‌کنند اما تقریباً تمام محتوای دیجیتالی که به صورت آنلاین با آن مواجه می‌شوید برای کسب درآمد به این تبلیغات وابسته است.

اگر مایکروسافت اج در افزودن برنامه‌های افزودنی موفق شود، ممکن است رقبایی مانند Google Chrome و Safari را وادار کند که از این روش پیروی کنند. این موضوع می‌تواند بر سازندگان محتوای دیجیتالی که به تبلیغات متکی هستند تأثیر بگذارد اما فقط به این دلیل که این ویژگی در تلفن همراه وجود دارد به این معنی نیست که باید از آن سوء استفاده شود.

پس از اینکه Edge پشتیبانی برنامه افزودنی را معرفی کرد، می‌توانید برنامه‌های افزودنی کاربردی مختلفی را جستجو کنید. بهرحال باید برای استفاده از ویژگی صبور باشید زیرا زمان عرضه آن هنوز مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی قابلیت جدید مایکروسافت اج چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر