;
coinex

سرعت اینترنت فیبر نوری چقدر است؟؛ نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری

یکی از اهداف دولت سیزدهم ارتقا سرعت اینترنت با استفاده از پروژه‌های فیبر نوری بود. به ادعای این وزارت، در حال حاضر این پروژه در اختیار 6 میلیون خانوار قرار گرفته است. سوالی که مطرح می‌شود این است که سرعت و نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری به چه صورت بوده و چطور می‌شود از آن استفاده کرد.

در حال حاضر، طبق تعهدات وزیر ارتباطات، با افتتاح پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در سه شهر میبد، بافق و حمیدیه استان یزد، پوشش این فناوری به 6 میلیون خانوار در سراسر کشور گسترش یافته است. این اقدام امکان اتصال کاربران به سرعت‌های تا 1000 مگابیت بر ثانیه را فراهم می‌کند. مقامات از جمله وزیر ارتباطات بارها تأکید کرده‌اند که هیچ تکنولوژی دیگری نمی‌تواند با سرعت و اثربخشی فیبرنوری رقابت کند.

از آنجایی که فناوری فیبر نوری با پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های مسی معمولی ارائه می‌شود سرعت آن تا 10 گیگابیت بر ثانیه حتی بیشتر خواهد بود. این امکان باعث جایگزینی کابل‌های قدیمی مسی با فیبر نوری می‌شود، زیرا با افزایش نیاز به اینترنت پرسرعت، فیبر نوری به یک ضرورت تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات از اجرایی شدن پروژه فیبر نوری در 200 شهر خبر داد

نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری

به گفته مسئولان، اجرای این پروژه می‌تواند زیرساخت ارتباطات کشور را برای دهه‌های آینده تضمین کند. این پروژه به دلیل اهمیت آن در قانون بودجه و برنامه هفتم توسعه مشخص شده است. بنابراین، اجرای پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها به عنوان یک تکلیف برای وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌ها مطرح شده است.

کاربران مناطق محروم  در صورت تحت پوشش بودن منطقه‌شان می‌توانند درخواست خود را ارائه کرده و اپراتور موظف است ظرف مدت یک ماه دسترسی به اینترنت فیبر نوری را برای تقاضا کننده فراهم کند.

از طرفی کاربران تهرانی می‌توانند با شماره 2020 و 2021 ارتباط گرفته و با اعلام یک تلفن ثابت یا همراه تقاضای اینترنت فیبر نوری کنند. در صورتی که منطقه مورد نظر تحت پوشش باشد فیبر نوری واگذار خواهد شد. اما اگر منطقه‌ای که که متقاضی  در آن حضور دارد تحت پوشش نباشد،  مخابرات موظف است آن ناحیه را ارزیابی کرده و در صورت درخواست 10 متقاضی اقدامات نهایی را انجم دهد.

نکته اینکه در صورتی که تقاضا کننده در یک ساختمان باشد تنها برای او اینترنت فیبر نوری فعال خواهد شد و برای دیگر ساکنین بازاریابی می شود. هزینه کار هم با اجرای فیبرکشی و مودم حدود سه الی سه میلیون و 200 هزار تومان اما سرعتی که ارائه می‌شود سرعت مناسب و بالایی است.

بعلاوه متقاضیان می‌توانند به منظور شفاف سازی بیشتر به سایت مخابرات مراجعه کرده و اطلاعات لازم درباره‌ی دریافت مودم قسطی را به دست بیاورند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی سرعت و نحوه دریافت اینترنت فیبر نوری چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر