coinex
راهنمای خرید تکراتو

در صنعت محصولات تاشو چه می‌گذرد؛ از خداحافظی اوپو و ویوو تا محصولات سه لایه سامسونگ و هواوی

این روزها اخبار مرتبط با صنعت محصولات تاشو داغ داغ هستند. طبق این اخبار دو شرکت اوپو و ویوو که نتیجه خوبی از این بازار نگرفته‌اند تصمیم به خروج داشته و در مقابل، دو شرکت سامسونگ و هواوی در حال توسعه محصولات سه لایه و چرخشی هستند.

شرکت اوپو در سال 2021 یک ورود پر سر و صدا به بازار گوشی‌های تاشو داشت و شرکت ویوو نیز در سال 2022 از اولین گوشی تاشو خود رونمایی کرد. اگرچه گوشی‌های تاشو ویوو محدود به بازار چین هستند، اما هر دو برند در این سال‌ها به طور پیوسته گوشی‌های تاشو جدیدی را به بازار عرضه کرده‌اند و به طور کلی در این صنعت فعالیت پر رنگی داشته‌اند.

با این حال، گزارش جدیدی از یک نشریه کره جنوبی منتشر شده که از تصمیم هر دو برند برای خروج از بازار محصولات تاشو خبر می‌دهد. اگر این خبر درست باشد، ممکن است حتی وان پلاس هم دیگر گوشی تاشو جدیدی را عرضه نکند. اما برخلاف این شرکت‌ها، هواوی در حال کار بر روی یک گوشی تاشو سه لایه است و سامسونگ نیز در حال توسعه یک نمایشگر با قابلیت چرخش است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


در صنعت محصولات تاشو چه می‌گذرد

در حال حاضر، هیچ بیانیه رسمی از طرف Oppo و Vivo درباره خروج آنها از بازار گوشی‌های تاشو منتشر نشده است. بنابراین بهتر است برای درک بهتر وضعیت موجود کمی بیشتر منتظر بمانیم.

با این حال گزارشی که درباره خداحافظی دو شرکت اوپو و ویوو از بازار محصولات تاشو منتشر شده، با اطمینان زیادی در این باره صحبت کرده و علت این تصمیم را به کاهش قابل توجه سهم بازار آنها در بخش محصولات تاشو در سال گذشته نسبت داده است.

صنعت محصولات تاشو

از سوی دیگر، شرکت هواوی، یکی از پیشگامان اولیه در بازار گوشی‌های تاشو، در حال توسعه یک دستگاه تاشو سه لایه Z شکل است و بازار رایانه‌های شخصی تبلت را هدف گرفته است. این دستگاه ممکن است که در حالت باز شده از صفحه نمایش 10 اینچی برخوردار باشد. هواوی قصد دارد که از این محصول بیش از 130 میلیون واحد در سال فروش داشته باشد.

آیپد اپل با 40 درصد سهم بازار، در حال حاضر بر بازار تبلت‌ها حکمرانی می‌کند و گلکسی تب سامسونگ نیز با 19 درصد سهم بازار در جایگاه دوم قرار می‌گیرد. حال در واکنش به پیشرفت‌های هواوی، اپل و سامسونگ نیز به جنب و جوش افتاده و هر دو در حال پیشرفت محصولات تاشو خود هستند.

اکنون، سامسونگ که در سال 2023 با 66 درصد سهم بازار در بخش گوشی‌های تاشو پیشتاز شده، در حال کار بر روی یک گوشی با نمایشگر چرخشی و احتمالا یک گوشی سه لایه مشابه هوآوی است. در همین حال، شایعه شده است که اپل در حال توسعه اولین گوشی تاشو افقی خود است که انتظار می‌رود تولید آن به سال 2026 شود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اخبار پیرامون صنعت محصولات تاشو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر