;
coinex

موتور جستجو OpenAI در راه است؛ رقیب جدید گوگل

گزارش‌های جدید از توسعه موتور جستجو OpenAI خبر می‌دهند. با وجود چنین رقیبی، به نظر می‌رسد دوران یکه‌تازی موتور جستجوی گوگل رو به پایان است.

دهه‌ها بود که گوگل بر بازار جستجو در اینترنت حاکمیت می‌کرد. هرچند رقبایی در این زمینه وجود داشتند، اما هیچ‌کدام نتوانسته بودند حریف این غول سرسخت شوند.

حال با وجود هوش مصنوعی که قرار است به طور اساسی روش استفاده مردم از اینترنت را تغییر دهد، به نظر می‌رسد این کمپانی به زودی رقیبی جدی پیدا کند.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


موتور جستجو OpenAI در راه است؛ رقیب جدید گوگل

طبق آخرین اخبار، شرکت OpenAI که چت‌بات ChatGPT را عرضه کرده، در حال کار بر روی یک موتور جستجوی اینترنتی جدید است. هرچند الان هم می‌توان از ChatGPT برای جستجوی اطلاعات استفاده کرد؛ این چت بات هوش مصنوعی با استفاده از اینترنت اطلاعات را جمع‌آوری کرده و پاسخی به شما ارائه می‌دهد، اما شایعات می‌گویند OpenAI می‌خواهد یک موتور جستجوی معمولی‌ همچون گوگل ارائه دهد.

گزارش The Information حاکی از این بوده که این کمپانی در حال کار بر روی یک محصول جستجوی وب بوده و این امکان وجود دارد که با بینگ مایکروسافت هماهنگ شود. از آنجایی که مایکروسافت یکی از سرمایه‌گذاران اصلی OpenAI است، تعجبی ندارد که این دو شرکت تکنولوژی برای پایین کشیدن گوگل از تخت حاکمیتش در دنیای جستجو، باهم همکاری کنند.

موتور جستجو OpenAI در راه است؛ رقیب جدید گوگل

در حال حاضر جزئیات زیادی درباره موتور جستجو OpenAI موجود نیست و نمی‌دانیم که این محصول بخشی از ChatGPT خواهد بود و یا به‌صورت مستقل عرضه می‌شود.

در حال حاضر، مشترکان ChatGPT Plus می‌توانند با استفاده از موتور جستجوی بینگ در اینترنت به‌دنبال اطلاعات موردنیازشان بگردند. بنابراین، معلوم نیست که محصول جدید شرکت OpenAI قرار است دقیقا چه نقشی داشته باشد.

Perplexity یک موتور جستجوی گفتگویی دیگر است که به کاربران یک روش دیگر برای جستجوی اطلاعات در اینترنت بدون وابستگی به گوگل ارائه می‌دهد.

در واقع با پیشرفت هوش مصنوعی، احتمالاً رقبای دیگری نیز برای گوگل معرفی شوند، اما OpenAI جایگاه خوبی برای این رقابت دارد؛ این شرکت با معرفی اولین چت‌بات هوش مصنوعی توانایی‌های خود را اثبات کرده، سرمایه‌گذار دارد و مایکروسافت یکی از نزدیک‌ترین همکاران آن است؛ بنابراین راه برای این شرکت هموار بوده و باید دید که هدف نهایی آن از ساخت یک موتور جستجوی اینترنت چیست.

بیشتر بخوانید:

.

منبع: sammobile

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر