;
coinex

واکنش سلبریتی‌ ها به کلاهبرداری کوروش کمپانی

چند روزی می‌شود که ماجرای کوروش کمپانی و بحث متواری شدن عوامل آن جنجال زیادی به پا کرده است. از آنجایی که این شرکت برای تبلیغات از افراد سرشناس استفاده کرده، واکنش‌هایی به دنبال داشت. اما واکنش سلبریتی‌ ها به کلاهبرداری کوروش کمپانی چه بوده، موضوعی است که در این نوشته به آن می‌پردازیم.

طبق گزارش‌ها و اخباری که پیش از این نیز در سایت تکراتو منتشر شده، کوروش کمپانی اقدام به فروش گوشی‌های تلفن آیفون زیر قیمت بازار می‌کرده است. حالا سلبریتی‌هایی که برای این شرکت تبلیغ کرده‌ بودند، نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و بعضا عذرخواهی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:  درآمد 79 درصدی گمرک از واردات خودرو و موبایل

واکنش سلبریتی‌ ها به کلاهبرداری کوروش کمپانی

محسن افشانی جزء اولین افرادی بود که نسبت به این موضوع واکنش نشان داد. او طی ویدویی که در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرده به نوعی عنوان داشت که او و همکارانش مستحق اهانت و بی لطفی افرادی که در این مقوله ضرر کرده‌اند نیستند. او با بیان اینکه در همه جای دنیا استفاده از سلبریتی‌ها برای تبلیغات امری عادی و معمول تلقی می‌شود گفت: « جایی از دنیا زندگی می‌کنیم که مثل همه جای دنیا تبلیغات می‌شود و کسی که تخلف می‌کند و باید بماند و پاسخگو باشد او نیست و کسی که تبلیغ کرده ناسزا می‌شنود. همچنین در ادامه می‌گوید ما نه به آنها دسترسی داریم، نه توانایی استعلام داریم و تا زمانی که صاحب آن برند تخلف نکرده باشد نمی‌توان قصاص قبل از جرم کرد. چراکه تا چند ماه پیش این شرکت گوشی‌ها را تحویل می‌داده؛ اما اینکه به هر نحوی تخلف کرده و متواری شده، به من و دیگر افرادی که تبلیغ کرده‌اند ارتباطی ندارد.»

افشانی در ادامه ضمن عذرخواهی به این موضوع اشاره می‌کند که باید فرهنگ عذرخواهی جا بیوفتد و دیگران نیز به این موضوع واکنش نشان‌ دهند.

الهام حمیدی نیز یکی دیگر از افرادی بود که برای این شرکت تبلیغات انجام داده بود. او در یک استوری نسبت به کلاهبرداری کوروش کمپانی واکنش نشان داد و گفت: بابت این اتفاق بسیار متاسفم و من نیز به مانند شما فریب خوردم.

الهام حمیدی همچنین به این موضوع که پیش از پذیرفتن این تبلیغ از طریق مدیربرنامه و برخی از دوستانش به صورت حضوری استعلام گرفته و تحقیقاتی انجام داده است و پس از آگاهی از احراز هویت و سلامت کالا و تحویل به موقع به مشتریان که علی الظاهر بدون مشکل بود، تبلیغ این شرکت را پذیرفته. همچنین اشاره می‌کند که شرکت مربوطه مدارک کتبی را نیز برای آنها ارسال کرده با این وجود از طریق وکیل خود پیگیر این موضوع خواهد بود. حمیدی ضمن اظهار ناراحتی گفت که تا انتهای مسیر در کنار مردم خواهد بود.

واکنش سلبریتی ها به کلاهبرداری کوروش کمپانی
واکنش سلبریتی ها به کلاهبرداری کوروش کمپانی

جواد هاشمی نیز نسبت به کلاهبرداری کوروش کمپانی واکنش نشان داد و ویدئویی در صفحه‌ی اینستاگرامش منتشر کرد. هاشمی  اذعان داشت که این شرکت با بیلبوردهایی که در سراسر کشور نصب کرده و با اخذ مجوز از مراکز رسمی کشور اقدام به دایر کردن چنین شرکتی کرده است. به همین جهت ما نمی‌دانستیم که کلاهبرداری خواهد کرد. ما تبلیغ کردیم چون بهرحال بخشی از شغل ما همین است. با این وجود از مردم عذرخواهی می‌کنیم. اما آیا مسئولینی که این گردش مالی بزرگ را نتوانستند کنترل کنند و به این بیلبوردها مجوز دادند و اصلا مجوز وزارت‌خانه‌ای که باعث شد مردم به آنها اعتماد کنند، از کجا آمده است؟ پلیس، قوه‌ قضاییه، وزارت صمت و تمامی مراکز مربوطه، امیدوارم آنها هم یاد بگیرند و عذرخواهی کنند.»

موضوع کلاهبرداری کوروش کمپانی گریبان برخی دیگر از سلبریتی‌ها مانند الهام پاوه نژاد، محسن ابراهیم زاده، منوچهر هادی، خواهران منصوری، هادی ساعی، نیما شاهرخ شاهی و دیگر افرادی که تبلیغات این شرکت را پذیرفته‌اند را گرفت و موجی از انتقادات را به دنبال داشت.

طبق اطلاعات جمع‌آوری شده، شرکت کوروش کمپانی  اولین بار خود را بزرگترین مرجع تعمیرات گوشی در ایران معرفی کرد. این شرکت در یک سال گذشته با شعار حذف واسطه‌ها، اقدام به پیش فروش گوشی‌ آیفون کرد و ادعا کرد که آنها را به مبلغ 20 میلیون تومان به متقاضیان تحویل خواهد داد. اما چند وقتی می‌شود که موضوع کلاهبرداری این شرکت بحث داغ این روزها شده است.

نکته‌ای که علاوه بر واکنش سلبریتی‌ ها به کلاهبرداری کوروش کمپانی ذهن را درگیر می‌کند این است که با وجود ممنوعیت واردات گوشی آیفون و به طور کل واردات گوشی‌های بالای 600 دلار مانند آیفون 13، این شرکت چطور توانسته مجوزهای لازم را برای انجام این کار را بگیرد؟ تبلیغاتش را در حجم گسترده‌ای در سراسر شهرها و با نصب بیلبورد انجام دهد و حتی برای پیشبرد اهدافش از سلبریتی‌ها و چهره‌های سرشناس استفاده کند؟

اینکه مردم چطور با وجود آگاهی به ممنوعیت واردات آیفون، رجیستری نشدن این محصول و غیرقانونی بودن این عمل باز هم به چنین شرکت‌های اعتماد می‌کنند؟ این تب تند داشتن گوشی آیفون چیست که مردم به هر شکلی حاضرند یکی از آن را در جیب خود داشته باشند.

بهرحال موضوعی که مطرح است، تبلیغاتی وسیع این شرکت بوده که بسیاری از چهره‌های ورزشی، سینمایی و موسیقی آن را قبول کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی واکنش سلبریتی‌ ها به کلاهبرداری کوروش کمپانی چیست؟ به نظر شما این حجم از انتقادات به آنها وارد است؟ نظرات خود را با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر