;
coinex

اندروید 15 منتشر شد؛ سرکوب iOS در هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار

امروز نسخه پیش‌نمایش اولیه توسعه‌دهندگان اندروید 15 منتشر شده که دارای بهبودهای کوچک در حریم خصوصی و ویژگی‌های جدید است.

این نسخه برای توسعه‌دهندگان طراحی شده و ممکن است برای کاربران معمولی مناسب نباشد، بنابراین اگر می‌خواهید آن را امتحان کنید، بهتر است کمی صبر کنید تا نسخه بتا برای کاربران منتشر شود.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


نسخه پیش‌نمایش اولیه اندروید 15 منتشر شد؛ نسخه بتا کی عرضه می‌شود؟

گوگل اعلام کرده که ممکن است نسخه بتای عمومی را بین مارس و آوریل منتشر کند. در زیر می‌توانید تایم‌لاین انتشار این نسخه از اندروید را مشاهده کنید.

اندروید 15 منتشر شد؛ سرکوب iOS در هماهنگی نرم‌افزار و سخت‌افزار

اما چه ویژگی‌ها و قابلیت‌هایی به جدیدترین نسخه اندروید اضافه می‌شود؟

اندروید 15 امکان کنترل تبلیغات نمایشی را به شما می‌دهد. در بخش تنظیمات در زیر گزینه حریم خصوصی و امنیت (Privacy & security)، یک گزینه جدید با نام تبلیغات (Ads) اضافه شده است که می‌توانید در آن بررسی کنید کدام برنامه‌ها فعالیت‌های شما را برای نمایش تبلیغ  ردیابی می‌کنند.

بعضی از اپلیکیشن‌ها می‌توانند با ردیابی فعالیت شما بر روی تلفن همراه، تبلیغات شخصی‌سازی شده ارائه دهند. حال با استفاده از رابط برنامه‌نویسی FLEDGE در اندروید 15، می‌توانید جلوی برنامه‌ها را گرفته تا نتوانند فعالیت‌های شما را ردیابی کنند. البته شما از شر تبلیغات راحت نمی‌شوید بلکه اطلاعات شما با برنامه شخص ثالث به اشتراک گذاشته نخواهد شد.

یک ویژگی جدید دیگر در Android 15، قابلیت ریکورد بخشی از صفحه نمایش است. به جای ضبط یا نمایش کل صفحه در حین اسکرین ریکوردینگ، حال می‌توانید از ضبط بخش‌های اضافه صفحه‌نمایش صرف‌نظر کنید. این ویژگی‌ می‌تواند برای افرادی که حین ویدئوکال صفحه‌نمایش گوشی خود را به اشتراک می‌گذارند، مفید باشد.

یکی از بهبودهای این اندروید به بهینه‌سازی دوربین برای برنامه‌های شخص ثالث باز می‌گردد. تصاویری که در محیط‌های کم‌نور گرفته شده‌اند را می‌توان بهبود بخشید و روشنایی آنها را تنظیم کرد. برنامه‌های شخص ثالث هم می‌توانند از تصاویر پیش‌نمایش بهبود یافته بهره‌مند شوند.

در حال حاضر نسخه پیش‌نمایش توسعه‌دهندگان اندروید 15 فقط برای سری پیکسل 6 و گوشی‌های جدیدتر در دسترس است. این بدین معناست که پشتیبانی نرم‌افزار برای دستگاه‌های سری پیکسل 5 رسما پایان یافته است.

اندروید 15 برای پیکسل 6a، پیکسل 6، پیکسل 6 Pro، پیکسل 7a، پیکسل 7، پیکسل 7 Pro، پیکسل 8، پیکسل 8 Pro، پیکسل فولد و تبلت پیکسل در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره این تغییرات اندروید 15 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر