;
coinex

واتساپ وب برای تشدید امنیت کاربران برای چت‌های قفل شده کد مخفی ارائه می‌دهد

پس از ویژگ‌هایی که طی چند روز اخیر معرفی شده، واتساپ وب اینبار برای تشدید امنیت کاربران برای چت‌های قفل شده کد مخفی ارائه می‌دهد.

واتساپ در حال کار بر روی افزودن یک ویژگی امنیتی جدید به کلاینت وب خود است که بر بهبود امنیت چت‌های قفل شده تمرکز دارد. این ویژگی که با عنوان کد مخفی شناخته می‌شود، برای ایمن‌سازی مکالمات به چت های قفل شده طراحی شده است. این توسعه به دنبال معرفی اخیر Chat Lock در وب بتا انجام می‌شود؛ قابلیتی که به کاربران اجازه می‌دهد تا چت‌های خاص را قفل کنند.

بیشتر بخوانید: واتساپ در ماه آینده برنامه خود را برای پشتیبانی از چت‌های شخص ثالث اعلام می‌کند

بر اساس اسکرین شاتی که WABetaInfo به اشتراک گذاشته شده، کاربران برای دسترسی به چت‌های قفل شده خود باید یک کد مخفی وارد کنند. هدف این حرکت اطمینان از محرمانه ماندن مکالمات حساس است.

وجود یک کد مخفی مزایای قابل توجهی برای حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران ارائه می‌دهد. این قابلیت مانند یک لایه حفاظتی اضافی از دسترسی غیرمجاز به مکالمات حساس، به ویژه در محیط‌های محاسباتی مشترک یا عمومی مانند کافه‌های سایبری، عمل می‌کند.

این ویژگی تضمین می‌کند که حتی اگر کاربران فراموش کردند که از سیستم خارج شوند، ارتباطات خصوصی بدون کد مخفی غیرقابل دسترسی باقی بماند. همچنین برای افرادی که دستگاه‌های دسکتاپ خود را به اشتراک می‌گذارند یا در محیط هایی کار می‌کنند که چندین کاربر به یک رایانه واحد دسترسی دارند، مفید است. واتساپ قصد دارد این ویژگی امنیتی را به صورت عمومی عرضه کند.

هنوز مشخص نیست که این ویژگی چه زمانی ارائه می‌شود. بر اساس گزارش‌های قبلی، واتس‌اپ همچنین در حال کار بر روی یک رابط کاربری اصلاح‌شده برای مشتریان وب خود بوده که هدف آن ارائه یک تجربه مدرن و بصری جذاب برای کاربران است. این به‌روزرسانی شامل تقویت تم تیره با یک طرح رنگی انتخاب‌شده و افزودن برگه‌ها برای ناوبری بهتر است.

علاوه بر این، واتساپ همچنین در حال آزمایش چندین ویژگی جدید مانند یک تب وضعیت بازطراحی شده و یک ویژگی اشتراک فایل مشابه اشتراک‌گذاری سریع در اندروید برای نسخه‌های تلفن همراه است، علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که واتساپ قصد دارد پیام‌های بین پلتفرمی را برای مطابقت با مقررات اتحادیه اروپا فعال کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران درباره‌ی ارائه کد مخفی برای چت های قفل شده چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر