;
coinex

دردسر جدید برای اپل؛ شیشه ویژن پرو خود‌به‌خود ترک برمی‌دارد! [+تصاویر کاربران]

برخی از خریداران هدست پرسروصدای اپل ادعا می‌کنند شیشه ویژن پرو از قسمتی خاص، خود‌به‌خود ترک برمی‌دارد که نشان از ایراد ساختاری این هدست است.

تعدادی از کاربران اپل ویژن پرو اخیراً ترک‌های نازکی را در نقطه خاصی از شیشه جلویی هدست خود گزارش کرده اند. این ترک عمودی قابل توجه در بالای پل بینی دستگاه‌های آسیب دیده ظاهر می شود؛ حتی اگر هدست هیچ سابقه ای از افتادن یا ضربه خوردن نداشته باشد.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشکلات ساختاری شیشه ویژن پرو

برای اولین بار 18 روز پیش یکی از کاربران هدست واقعیت مجازی اپل با انتشار پستی در ردیت مشکل مورد نظر را اعلام کرد و گزارش‌های مشابه دیگری در هفته آخر همان ترک نازک در همان مکان منتشر شده است.

از شباهت تمام موارد گزارش شده می‌توان نتیجه گرفت که تنش در قسمت خاصی از این شیشه که بیشترین فشار را تجربه می‌کند باعث ترک خوردن آن می‌شود.

از آنجایی که جستجو در شبکه‌های اجتماعی برای موارد مشابه بی نتیجه بود، احتمالاً این نقص تنها بر تعداد کمی از Vision Proهای فروخته شده تأثیر می‌گذارد.

شکستگی شیشه ویژن پرو
شکستگی شیشه ویژن پرو

همه افراد ادعا کرده‌اند که این ترک به‌طور خودبه‌خودی پس از رها کردن Vision Pro در جعبه آن و اتصال یک شبه به باتری رخ داده است.

عده‌ای از کاربران در مورد مشکل اینگونه نظر داده‌اند:

“به نظر می‌رسد یک مشکل تولید ثابت در مورد شیشه وجود دارد؛ حدس من این است که شکل منحصر به فرد هدست مقداری کشش بالای بینی ایجاد می‌کند که در نهایت حتی بدون هیچ نیروی خارجی می‌شکند.”

شکستگی شیشه ویژن پرو
شکستگی شیشه ویژن پرو

“در 3 روز گذشته، من هرگز از Vision Pro خود خارج از تختم استفاده نکرده ام، و هر زمان که از آن استفاده نمی‌کنم، همیشه پوشش نرم بیرونی را روی آن می‌گذارم و دستگاه هرگز نیفتاده یا چیزی شبیه به آن، و من به تازگی متوجه ترک روی شیشه جلوی هدست شده‌ام و تعجب می‌کنم که چه چیزی باعث ترک خوردگی شده است و آیا این یک نقص تولیدی است یا خیر.”

شکستگی شیشه ویژن پرو
شکستگی شیشه ویژن پرو

“مانند چند نفر دیگر، من به تازگی یک ترک طولانی در شیشه جلوی ویژن پرو خود کشف کردم. این هدست مراقبت ویژه‌ای از آن شده و چند ساعت در روز در معرض استفاده بسیار سبک قرار گرفته است؛ من آن را رها نکرده‌ام یا ضربه‌ای به آن وارد نشده اما این هدست دچار شکستگی در قسمت جلویی شده است.

عده ای دلیل ترک خوردن شیشه ویژن پرو را سفت شدن بیش از حد بند و در نتیجه خم شدن قاب و فشار آوردن به شیشه محافظ می‌دانند. برخی دیگر حدس می‌زنند که گرمای بیش از حد ناشی از یک فرآیند نرم افزاری در این هدست باعث انبساط شیشه و در نهایت ترک خوردن در ضعیف ترین نقطه می‌شود.

از آنجایی که باتری ویژن پرو داخل خود هدست نیست، علت هر گونه گرم شدن را باید در قسمت‌های داخل دستگاه جستجو کرد. از سوی دیگر، اپل اشاره می‌کند که حتی زمانی که از Vision Pro استفاده نمی‌کنید، هدست در پس زمینه برای مواردی مانند همگام سازی داده‌ها فعال می‌ماند و در نهایت پس از 24 ساعت عدم فعالیت خاموش می‌شود.

شکستگی شیشه ویژن پرو
شکستگی شیشه ویژن پرو

هزینه تعمیر شیشه محافظ ویژن پرو تحت پوشش سرویس Apple Care حداقل 300 دلار و بدون آن 800 دلار است. برخی از کاربران هدست با مشکل شکسته شدن خود به خود شیشه محافظ گفته اند که پس از تماس با پشتیبانی، اپل از آنها خواسته است تا تمام هزینه تعمیر ویژن پرو را بپردازند. زیرا این مشکل هنوز به عنوان عیب در خط تولید شناخته نشده است.

اپل معمولاً برنامه‌های تعمیر ویژه ای را برای رفع نقص‌های سخت افزاری شناخته شده اجرا می‌کند. اما تا زمانی که گزارش‌های بیشتری از شکستگی‌های مشابه در هدست این شرکت منتشر نشود، بعید است این شرکت تحقیقات داخلی خود را آغاز کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد شکسته شدن خود‌به‌خود شیشه ویژن پرو چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر