;
coinex

لنوو، اولین لپ تاپ جهان با نمایشگر شفاف MicroLED را معرفی کرد

لنوو امروز در جریان رویداد جهانی موبایل (MWC 2024) از اولین لپ تاپ جهان با نمایشگر شفاف میکروال‌ای‌دی در بارسلون کشور اسپانیا رونمایی کرد.

بالاخره امروز شاهد برگزاری رویداد MWC در بارسلون اسپانیا بودیم و اکثر برندهای فناوری در جریان این رویداد، ما را با محصولات و مفاهیم جدید و هیجان‌انگیز خود شگفت‌زده کردند. لنوو نیز با چندین لپ‌تاپ جدید به رقابت با سایر برندها برخاسته است. گل سر سبد این نمایشگاه نیز چیزی نبود جز دستاورد جدید این شرکت یعنی اولین لپ‌ تاپ شفاف جهان.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات اولین لپ تاپ جهان با نمایشگر شفاف

محصول جدید شرکت لنوو که مفهوم لپ تاپ شفاف را به تصویر کشیده، Lenovo ThinkBook نام دارد. با اینکه این لپ‌تاپ هنوز آن‌طور که باید تکامل نیافته اما ویژگی‌های جالبی در آستین دارد.

مسلما ویژگی برجسته این لپ‌تاپ صفحه نمایش شفاف آن است که شفافیت قابل توجه 55 درصد را ارائه می‌دهد. لنوو در این دستگاه، کیفیت بالای صفحه نمایش و حداکثر روشنایی 1000 نیت را حفظ کرده است. لازم به ذکر است که این صفحه نمایش 17.3 اینچی و از نوع Micro-LED است.

اولین لپ تاپ جهان با نمایشگر شفاف

به غیر از صفحه‌ نمایش، حتی صفحه‌ کلید هم شفاف است و از نور لیزری برای ورودی استفاده می‌کند و با پشتیبانی از قلم استایلوس به عنوان یک صفحه طراحی (sketchpad) نیز کاربرد دارد. با این حال، اشکال چنین کیبوردی عدم بازخورد لمسی از کلیدها است که ممکن است منجر به تایپ مسطح و غیرارادی برای کاربران شود.

لپ تاپ شفاف لنوو دارای یک پد لمسی بزرگ و پورت‌های ضروری برای اتصال به دستگاه‌های خارجی و لوازم جانبی است. علاوه بر این، یک دوربین پشتی وجود دارد که در شاسی ادغام شده و کارهای مختلفی از جمله اسکن اشیا و افراد را انجام می‌دهد. با کمک هوش مصنوعی می‌توان نسخه‌ دیجیتالی موارد اسکن شده را روی لپ‌تاپ نمایش داد. متاسفانه لنوو مشخصات سخت افزاری لپ تاپ ThinkBook را به اشتراک نگذاشته، اما احتمالا این دستگاه بر پایه ویندوز 11 کار خواهد کرد.

همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، این لپ‌تاپ در درجه اول نمایشی از امکانات پیشرفته و جدید لنوو در زمینه تکنولوژی و فناوری است. به گفته لنوو، این دستگاه چشم‌اندازی از آینده رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی را به نمایش می‌گذارد. به همین دلیل، این لپ‌تاپ با وجود جلوه بصری و خیره‌کننده‌ای که دارد هنوز برای فروش آماده نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره اولین لپ تاپ جهان با نمایشگر شفاف چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر