;
coinex

وعده وزیر ارتباطات: پوشش سراسری شهرهای کشور با فیبر نوری تا شهریور 1404

وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت وعده داده که تا پایان دولت سیزدهم یعنی شهریور 1404 دولت فیبر نوری را به تمام شهرهای کشور می‌رساند.

بر اساس گزارش های اعلام شده تاکنون 7 میلیون ایرانی به فیبر نوری دسترسی پیدا کرده اند. اکنون عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در حاشیه جلسه امروز هیات دولت وعده داده که تا پایان دولت سیزدهم یعنی شهریور 1404 تمام شهر های کشور به این فناوری دسترسی خواهند داشت. او همچنین اعلام کرد ماهواره «پارس ۱» توسط پرتابگر سایوز روسیه به فضا پرتاب شده است.

بیشتر بخوانید: تعیین تکلیف مزد منطقه ای به کجا رسید

او در خصوص پیشرفت فناوری فیبر نوری توضیح داد:« برنامه‌ریزی پروژه این بود امسال به ۸ میلیون پوشش برسیم. هفته بعد جشن ۷ میلیون پوشش را خواهیم گرفت. تلاش‌مان این است تا پایان سال به این عدد اضافه کنیم اما ممکن است کمتر از ۸ میلیون باشد. ابتدای سال تعداد پوشش‌ها حدود ۲.۳ میلیون بوده و اکنون ۳ برابر شده است؛ کار بسیاری بزرگی صورت گرفته است. این مسیر در سال آینده هم ادامه پیدا خواهد کرد که بتوانیم تا شهریور ۱۴۰۴ در همه شهرهای کشور این امکان را برای همه مردم عزیزمان فراهم کنیم.»

زارع پور در ادامه به پرتاب ماهواره ایرانی فارس یک اشاره کرد و گفت:« فردا صبح ماهواره پارس‌یک توسط پرتابگر سایوز از روسیه پرتاب خواهد شد. تعداد ماهواره‌های سنجشی ما با این پرتاب افزوده خواهد شد.»

او اعلام کرد:« در راستای توسعه فعالیت‌های فضایی کشور با تکمیل بزرگترین پایگاه فضایی غرب آسیا که در جنوب کشور در حال ساخت است می‌توانیم خودمان این ماهواره‌ها را در مدار خورشیدآهنگ ۹۸ درجه قرار بدهیم. مسیر توسعه صنعت فضایی کشور پرشتاب ادامه پیدا می‌کند و پرتاب‌های متعددی برای سال آینده پیش‌بینی شده و ماهواره‌های متعددی در دست ساخت است.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ی توسعه فیبر نوری چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر