;
coinex

بهترین مانیتور ها برای ترید ؛ راهنمای خرید صفحه نمایش مناسب تریدینگ

با خرید یکی از بهترین مانیتور ها برای ترید می‌توانید اطلاعات و آمار بازار معاملات را بهتر از همیشه تحت نظر داشته و احتمال موفقیت خودتان را افزایش دهید.

اگر یک تریدر حرفه‌ای هستید، حتماً اطلاع دارید که با استفاده از بهترین مانیتور ها برای ترید، می‌توانید تسلط بهتری بر معاملاتتان داشته باشید و داشتن چنین مانیتوری برای تنظیم یک سیستم تریدینگ مناسب و حرفه‌ای لازم است. با توجه به این نکته، در این مطلب فهرستی از بهترین مانیتورهای تریدینگ را بر اساس ویژگی‌هایی مثل قیمت، کیفیت تصویر و راحتی استفاده انتخاب کرده‌ایم.

قبل از ادامه مطلب، لازم به ذکر است که فضای تصویر یکی از مهم‌ترین عوامل برای انتخاب مانیتور تریدینگ محسوب می‌شود و به همین دلیل بسیاری از تریدرها سیستم‌های سه مانیتوره یا مانیتورهای اوالتراواید را ترجیح می‌دهند. با توجه به این نکات و سایر نکات مهم برای انتخاب مانیتورهای تریدینگ، در ادامه مطلب با بهترین مانیتور ها برای ترید آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید


بهترین مانیتور ها برای ترید

معمولاً سیستم‌هایی چند مانیتوره متشکل از 3 تا 8 مانیتور هستند؛ اما امکان اجرای معاملات با استفاده از تنها یک مانیتور هم وجود دارد به این شرط که مانیتور مورد نظر ابعاد مناسبی داشته باشد و سبک معاملاتی شما به صورتی نباشد که هر لحظه نیاز به پیگیری اطلاعات مختلفی داشته باشید.

بهترین مانیتور ها برای ترید
بهترین مانیتور ها برای ترید

اگر قصد استفاده از یک سیستم چند مانیتوره را دارید، توصیه می‌شود که این کار را با تعداد کمی مانیتور شروع کرده و سپس در صورت نیاز، تعداد مانیتورها را افزایش دهید. مثلاً اگر از یک سیستم سه مانیتوره استفاده می‌کنید، می‌توانید یک مانیتور را برای چارت مورد نظرتان در نظر گرفته، از مانیتور دوم برای اجرای معاملات و از سومی برای اطلاعات دیگری مثل اندیکاتورها و حجم معاملات استفاده کنید.

به غیر از تعداد مانیتور، باید اندازه نمایشگر، رزولوشن و زاویه دید را هم در نظر داشته باشید. نرخ نوسازی بالا هم می‌تواند ویژگی خوبی باشد، اما خیلی ضروری و مهم نیست.

با در نظر گرفتن این نکات، فهرست بهترین مانیتور ها برای ترید عبارتند از:

1. Dell UltraSharp U2722D 27″

بهترین مانیتور ها برای ترید

مشخصات:

  • اندازه نمایشگر: 27 اینچ
  • رزولوشن: 2560×1440 پیکسل (QHD)
  • پنل: IPS
  • نرخ نوسازی: 60 هرتز
  • قیمت: 325 دلار

یکی از بهترین مانیتور برای تریدرها Dell UltraSharp U2722D با رزولوشن QHD و تکنولوژی ComfortView Plus برند دل است که به دلیل انتشار کمتر نور آبی، استفاده طولانی مدت از آن چشم را خسته نمی‌کند. بعلاوه، صفحه ضد انعکاس این مانیتور باعث شده که استفاده از آن در همه شرایط و محیط‌های نوری ممکن باشد.

در حال حاضر، قیمت این مانیتور دل، 325 دلار است؛ در نتیجه می‌تواند برای سیستم‌های چند مانیتوری هم انتخاب خوبی باشد. یکی دیگر از ویژگی‌هایی که U2722D را تبدیل به گزینه‌ای مناسب برای سیستم‌های چند مانیتوری کرده، حاشیه‌های باریک این مانیتور است؛ چون با قرار دادن این مانیتور در کنار مانیتورهایی با حاشیه باریک، تصویری یکنواخت‌تر خواهید داشت. همچنین، می‌توانید به راحتی این مانیتور را با لپ تاپ‌های تریدینگی که از 3 مانیتور پشتیبانی می‌کنند، جفت کنید مثل Dell XPS 15 و ThinkPad X1 Carbon.

در مجموع مانیتور UltraSharp U2722D برند دل، برای همه تریدرهایی که به دنبال یک مانیتور نسبتاً ساده با کیفیت خوب هستند، انتخاب بسیار مناسبی است و می‌تواند برای این افراد، بهترین مانیتور دل برای ترید باشد.

لازم به ذکر است که با وجود مناسب بودن این مانیتور دل برای گیمینگ معمولی یا اجرای عناوین تک نفره، نرخ نوسازی 60 هرتزی این مانیتور برای بازی‌های رقابتی پرسرعتی مثل کانتر استرایک یا ولورنت چندان مناسب نیست.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های 2024

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024

2. LG UltraGear 27GL83A-B

بهترین مانیتور ها برای ترید

مشخصات:

  • اندازه نمایشگر: 27 اینچ
  • رزولوشن: 2560×1440 پیکسل (QHD)
  • پنل: IPS
  • نرخ نوسازی: 144 هرتز
  • قیمت: 300 دلار

معرفی بهترین مانیتور ها برای ترید را با یکی از محصولات الجی ادامه می‌دهیم. اگر شما هم به نرخ نوسازی بالا مثل 120 هرتز و بیشتر از آن عادت کرده باشید، استفاده از مانیتورهای 60 هرتزی که در حال حاضر گزینه اصلی برای کاربردهای غیرگیمینگ هستند، برای شما سخت خواهد بود.

مانیتور UltraGear 27GL83A-B الجی، یک مانیتور با کیفیت، با نرخ نوسازی 144 هرتز و قیمت مناسب است. البته، پایین بودن نسبت کنتراست این مانیتور باعث شده که برای استفاده در اتاق‌های تاریک انتخاب خیلی خوبی نباشد. اگر به دنبال تنظیم و راه‌اندازی یک سیستم چند مانیتوره هستید، این مانیتور 300 دلاری می‌تواند برای شما بهترین مانیتور الجی برای ترید باشد.

با اینکه 27GL83A-B به عنوان یک مانیتور گیمینگ تبلیغ شده، اما طراحی این مانیتور الجی نسبتاً ساده است و در قسمت جلوی این مانیتور، هیچکدام از عناصر طراحی موجود در تجهیزات مخصوص گیمینگ مشاهده نمی‌شود. البته، اگر اولویت اصلی شما ترید کردن باشد، این ویژگی می‌تواند یک امتیاز مثبت محسوب شود؛ هر چند ممکن است گاهی اوقات بعد از کار، تصمیم به اجرای بازی بگیرید و در چنین مواقعی، در اختیار داشتن قابلیت‌های گیمینگ مفید است.

3. Dell S3422DWG 34”

بهترین مانیتور ها برای ترید

مشخصات:

  • اندازه نمایشگر: 34 اینچ
  • رزولوشن: 3440×1440 پیکسل (WQHD)
  • پنل: VA
  • نرخ نوسازی: 144 هرتز
  • قیمت: 490 دلار

اگر به دنبال یکی از بزرگترین مانیتور ها برای ترید از نوع اولتراواید و باکیفیت بسیار خوب هستید اما قصد خرید یکی از گرانترین مانیتور ها برای ترید را ندارید، این مانیتور دل می‌تواند برای شما انتخاب خیلی خوبی باشد باشد. لازم به ذکر است که این مانیتور طراحی منحنی شکلی دارد، بنابراین ممکن است مدتی زمان ببرد که به استفاده از آن عادت کنید.

یکی دیگر از ویژگی‌های این مانیتور دل به عنوان بهترین مانیتور برای تریدرها نرخ نوسازی 144 هرتز است. البته، طراحی این مانیتور به صورت اختصاصی برای گیمینگ انجام نشده و در نگاه اول یک مانیتور گیمینگ به نظر نمی‌رسد.

این مانیتور 34 اینچی یکی از بزرگترین مانیتور ها برای ترید است و فضای زیادی را برای ترید کردن و مشاهده و دنبال کردن اطلاعات مختلف در اختیار شما قرار می‌دهد. به خصوص اگر 2 عدد از این مانیتور دل را کنار هم قرار دهید، می‌توانید فضای لازم برای هر سبک تریدینگی را در اختیار داشته باشید.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

بهترین لپ تاپ های اپل 2024

4. Samsung 49” Odyssey OLED G95SC

بهترین مانیتور ها برای ترید

مشخصات:

  • اندازه نمایشگر: 49 اینچ
  • رزولوشن: 1440×5120 پیکسل (WQHD)
  • پنل: QD-OLED
  • نرخ نوسازی: 240 هرتز
  • قیمت: 1345 دلار

اگر به دنبال یکی از گرانترین مانیتور ها برای ترید هستید و تمایلی به استفاده از یک سیستم چند مانیتوری ندارید، می‌توانید این مانیتور 49 اینچی سامسونگ را انتخاب کنید.

Odyssey OLED G95SC با داشتن کیفیت تصویر بسیار بالا (پنل QD-OLED)، رزولوشن 5120×1440 پیکسلی و نرخ نوسازی 240 هرتزی می‌تواند بهترین مانیتور سامسونگ برای ترید باشد. قطعاً امکانات این مانیتور برای بسیاری از تریدرها بیش از حد نیاز است اما اگر به دنبال بهترین صفحه نمایش برای ترید هستید و بودجه زیادی دارید، این مانیتور می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

5. Lenovo L15 Portable Monitor

بهترین مانیتور ها برای ترید

مشخصات:

  • اندازه نمایشگر: 15.6 اینچ
  • رزولوشن: 1080×1920 پیکسل (FHD)
  • پنل: IPS
  • نرخ نوسازی: 60 هرتز
  • قیمت: 230 دلار

اگر معمولاً در رفت و آمد و مسیر معاملات بورس و ارزهای دیجیتال را انجام می‌دهید، مانیتور L15 لنوو با داشتن صفحه 15.6 اینچی و رزولوشن فول اچ‌دی می‌تواند برای شما، بهترین مانیتور لنوو برای ترید باشد. این فضای تصویر اضافه می‌تواند هنگام اجرای معاملات بسیار مفید باشد چون با استفاده از آن می‌توانید در کنار نمودارهای قیمت، اندیکاتورهای تکنیکال بیشتر یا اطلاعات و فیدهای خبری را دنبال کنید.

مانیتور قابل حمل L15 لنوو قابل تاشدن است و وزن کمتر از 2 پوند دارد بنابراین همانطور که اشاره شد، برای افرادی که دائماً جابجا می‌شوند، بهترین صفحه نمایش برای ترید است. این مانیتور یک رویه محافظ هم دارد، به همراه 2 پورت USB Type-C با قابلیت انتقال برق؛ در نتیجه می‌توانید هنگام استفاده از آن، دستگاه‌های دیگر را هم شارژ کنید.

این مانیتور 230 دلاری یکی از ارزانترین مانیتور ها برای ترید است و با در نظر گرفتن قابلیت‌های ذکر شده، برای تریدرهایی که بخش زیادی از فعالیت خودشان را خارج از منزل انجام می‌دهند، گزینه بسیار خوبی محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید

بهترین لپ تاپ های دل 2024

بهترین لپ تاپ های ایسر 2024

6. Samsung T35F 27″

بهترین مانیتور ها برای ترید

مشخصات:

  • اندازه نمایشگر: 27 اینچ
  • رزولوشن: 1080×1920 پیکسل (FHD)
  • پنل: IPS
  • نرخ نوسازی: 75 هرتز
  • قیمت: 129 دلار

مانیتور 27 اینچی T35F سامسونگ یکی از ارزانترین مانیتور ها برای ترید است و برای تریدرهایی که سعی دارند بدون صرف هزینه زیاد، یک سیستم معاملاتی خوب تشکیل دهند، انتخاب بسیار خوبی محسوب می‌شود. سه جهت تصویر این مانیتور بدون حاشیه است؛ بنابراین برای راه‌اندازی یک سیستم معاملاتی چند مانیتوره هم انتخاب خیلی خوبی محسوب می‌شود.

این مانیتور سامسونگ دارای پنل IPS و رزولوشن 1080 پیکسل است اما کیفیت تصویر استثنائی ندارد. یکی از ویژگی‌های مثبت T35F، نرخ نوسازی 75 هرتزی تصویر این مانیتور است که نسبت به نرخ نوسازی 60 هرتزی بیشتر مانیتورها، تصویر روان‌تری ایجاد می‌کند.

معمولاً امکان پیدا کردن این مانیتور سامسونگ با قیمت کمتر در سایت‌های اینترنتی وجود دارد و با خرید آن، می‌توانید یکی از بهترین مانیتور ها برای ترید را با قیمت مناسب داشته باشید.

جمع‌بندی

در این مطلب با بهترین مانیتور ها برای ترید از برندهای مختلف از جمله الجی، سامسونگ و دل آشنا شدید. مانیتورهای معرفی شده در این مطلب شامل مانیتورهایی با قیمت مناسب بودند به همراه یک یا دو محصول برای افرادی که به دنبال گرانترین مانیتور ها برای ترید هستند.

قبل از پایان مطلب، لازم به ذکر است که انتخاب مانیتوری مجهز به تکنولوژی‌های پیشگیری از خستگی چشم برای کارهای طولانی مدت لازم است؛ اما خیره شدن به هر مانیتوری، صرف نظر از تکنولوژی‌های به کار رفته در آن، چشم شما را خسته می‌کند.

سوالات پرتکرار

چرا تریدرها از مانیتورهای عمودی استفاده می‌کنند؟

مانیتورهای عمودی بر خلاف مانیتورهای افقی، قابلیت نمایش تعداد بیشتری از سطرهای حاوی اعداد و آمار را دارند. تریدرهایی که داده‌های بازار را به شکل سطری مشاهده می‌کنند، مانیتورهای عمودی را ترجیح می‌دهند؛ چون می‌توانند اطلاعات بیشتری را بدون نیاز به پیمایش صفحه مشاهده کنند.

بهترین مانیتور ها برای ترید ، مانیتورهای تخت هستند یا منحنی شکل؟

انتخاب بین مانیتور منحنی شکل و تخت، تأثیر چشمگیری بر عملکرد تریدرها ندارد. در عین حال لازم به ذکر است که بیشتر مانیتورهای خیلی بزرگ، طراحی منحنی شکل دارند.

مانیتور چند اینچی برای ترید مناسب است؟

معمولاً تریدرها مانیتورهای حداقل 24 اینچی را ترجیح می‌دهند، اما مانیتورهای بزرگتر می‌توانند برای تریدینگ مناسب‌تر باشد؛ از جمله مانیتور 37.5 اینچی که از نظر خیلی‌ها بهترین مانیتور برای تریدرها است.

بیشتر بخوانید

نظر شما درباره بهترین مانیتور ها برای ترید چیست؟ به نظر شما کدام مدل بیشترین ارزش خرید را دارد؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر