coinex
راهنمای خرید تکراتو

هشدار؛ مراقب لینک‌ های آلوده ای که برایتان پیامک می‌شود، باشید

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا به مردم هشدار داد مراقب لینک‌ های آلوده ای که با عنوان واریز سهام عدالت برایشان پیامک می‌شوند، باشند.

چندی پیش کلاهبرداران با ارسال پیامک‌هایی با موضوع کالابرگ از مردم اخاذی می‌کردند. کلاهبرداری با موضوعات مهم روز چند وقتی است که رواج پیدا کرده، اکنون رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا به مردم هشدار داد مراقب لینک های آلوده ای که با عنوان واریز سود سهام عدالت برایشان پیامک می‌شوند، باشند.

بیشتر بخوانید: گسترش کلاهبرداری پیامکی با موضوع کالابرگ ؛ یارانه فجرانه پیش شرطی ندارد

اس‌ام‌اس‌های حاوی لینک‌ های آلوده حسابتان را خالی می‌کند

سرهنگ علی محمد رجبی در این باره توضیح داد: «کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصت و بهانه‌ای برای تحقق اهداف مجرمانه خود استفاده می‌کنند. در این میان یکی از روش‌ها، ارسال لینک‌های آلوده است که هر بار تحت عناوین و بهانه‌های مختلف برای کاربران ارسال می‌شود. این لینک‌ها در واقع یا حاوی بدافزار و ویروس بوده و دسترسی غیرمجاز به اطلاعات گوشی تلفن همراه کاربران ایجاد می‌کند یا کاربران را به سمت صفحات فیشینگ و خالی کردن حساب بانکی آنان هدایت می‌کند.»

او می‌گوید: «در تازه‌ترین این شگردها، مجرمان سایبری اقدام به ارسال لینک‌های جعلی و آلوده برای کاربران با موضوع واریز سود سهام عدالت کرده‌اند. بهانه‌ای که یکی از مهم‌ترین شگردهای مجرمان سایبری است و هر چند وقت یکبار تکرار می‌شود.»

رجبی ادامه داد: «در همین راستا لازم است که کاربران توجه داشته باشند که به هیچ عنوان بر روی لینک‌هایی که با موضوع سهام عدالت  چه به صورت پیامکی و چه در شبکه‌های اجتماعی برایشان ارسال می‌شود کلیک نکرده و پیام را حذف کنند. اخبار مربوط به سهام عدالت را از طریق رسانه‌های رسمی و سامانه رسمی خود آن پیگیری کنند.»

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتای فراجا در پایان گفت:« ماموران پلیس فتا نیز نسبت به گشت‌زنی در فضای مجازی و بررسی گزارش‌های مردمی اقدام خواهند کرد و علاوه بر مواردی که فردی که اقدام به شکایت کرده باشد، با موارد جرائم آشکار نیز برخورد خواهند کرد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد کلاهبرداری با لینک های آلوده چیست؟ لطفاً نظرات خود را با تکراتو به اشتراک بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر