;
coinex

بهترین فیلم های جنا اورتگا (Jenna Ortega)؛ معرفی 11 عنوان برتر

جتا اورتگا به عنوان یکی از جدیدترین ستارگان زن هالیوود این روزها با سریال ونزدی به شهرت رسیده است. در معرفی بهترین فیلم های جنا اورتگا با ما باشید.

جنا اورتگا از آن نام‌هایی است که شاید تا پیش از پخش و شهرت سریال ونزدی، کمتر کسی آنچنان او را می‌شناخت و دنبال می‌کرد. با وجود کارنامه نسبتا درخشانی که جنا به عنوان یک بازیگر جوان تا پیش از ونزدی داشت، او هیچگاه تا زمان پخش ونزدی در این حد در کانون توجهات قرار نگرفت.

اما حالا که ونزدی باعث شهرت جنا اورتگا شده و طرفداران او بیش از همیشه هستند، شاید بد نباشد اگر با بهترین نقش‌آفرینی‌های اورتگا پیش از بازی در ونزدی هم آشنا شوید و سیر پیشرفت و رشد این بازیگر جوان و جذاب را بهتر بشناسید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های جنا اورتگا

جنا ماری اورتگا متولد 27 سپتامبر 2002 در دره کوآچلا در کالیفرنیا است که فعالیت خود را به عنوان بازیگر خردسال آغاز کرد و بعد از موفقیت برای بازی در نقش هارلی دیاز در سریال گیر افتادن در وسط، به تدریج در نقش‌های بیشتر و جدی‌تری ظاهر شد.

اورتگا در سال 2019 در فصل دوم سریال تو از نتفلیکس حاضر شد که شهرت بیشتری برایش به ارمغان آورد. پس از این، ایفای نقش در فیلم روز بله گویی و نقش‌آفرینی در درام فال اوت، تحسین منتقدان را برای اورتگا به دنبال داشت.

در ادامه اورتگا را در سال 2022 و در دو فیلم معروف آن سال یعنی ایکس و جیغ دیدیم که باعث شد اورتگا به ملکه جیغ معروف شود. او در سال 2022 در نقش ونزدی آدامز در سریال جذاب ونزدی از نتفلیکس به عنوان نقش اول حاضر شد و به خاطر نقش‌آفرینی خود حتی نامزد دریافت جایزه گلدن گلوب شد. اورتگا بعد از شهرت در فیلم جیغ 6 ایفای نقش کرد و حالا هم مشغول فیلم بهترین مهربان است. در معرفی فیلم های جنا اورتگا با ما باشید.

توطئه آمیز: قسمت دوم (Insidious: Chapter 2)

بهترین فیلم های جنا اورتگا
بهترین فیلم های جنا اورتگا
  • کارگردان: جیمز وان
  • سایر بازیگران: پاتریک ویلسون، رز بیرن، لین شی، تای سیمپکینز، باربارا هرشی
  • سال پخش: 2013
  • ژانر: ترسناک، معمایی، تریلر
  • امتیاز IMDb: نمره 6.5

توطئه‌آمیز: قسمت 2 به عنوان یکی از بهترین فیلم های جنا اورتگا یک فیلم ترسناک فراطبیعی به کارگردانی جیمز وان و نویسندگی لی ونل است. این فیلم به عنوان قسمت دوم از سری فیلم‌های محبوب توطئه‌آمیز و دنباله‌ای بر قسمت نخست منتشر شد.

ستاره‌های فیلم دوم البته پاتریک ویلسون و رز بیرن در نقش‌های جاش و رنای لامبرت هستند که به عنوان یک زن و شوهر کنجکاو، به دنبال کشف راز خانه خود هستند. توطئه‌آمیز: قسمت 2 در سپتامبر 2013 اکران شد.

داستان فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک جنا اورتگا در سال 1986 آغاز می‌شود که در آن کارل از دوست خود الیز رنیئر درخواست می‌کند که به پسر لورن لامبرت کمک کند. بیست‌وپنج سال بعد تاکر و دوستش بعد از مرگ الیز، فیلم هیپنوتیزم کودکی جاش را پیدا می‌کنند و متوجه حضور جاش در پشت سر کودکی جاش می‌شوند.

همسر جاش بعد از مرگ الیز توسط یک کارآگاه پلیس تحت بازجویی قرار می‌گیرد و در سر خود صدای زنی را که از او می‌خواهد خانواده خود را برای زنده‌ماندن بکشد می‌شنود. روز بعد، لوزن یک زن در لباس سفید در اتاق نشیمن می‌بیند. پس از گریه‌های نوزاد دختر او، کالی، رنای با زن مواجه می‌شود و بعد از حمله او بیهوش می‌شود.

شیطون‌های کوچولو جلوی فاجعه را گرفتند (The Little Rascals Save the Day)

بهترین فیلم های ترسناک جنا اورتگا

  • کارگردان: آلکس زم
  • سایر بازیگران: دوریس رابرتس، گرگ گرمن، جت جورگنزمایر
  • سال پخش: 2014
  • ژانر: کمدی، خانوادگی
  • امتیاز IMDb: نمره 5.1

یکی از بهترین فیلم های کمدی جنا اورتگا شیطون‌های کوچولو جلوی فاجعه را گرفتند محسوب می‌شود که در آن داستان گروهی از بچه‌های محله را می‌بینیم که سعی می‌کنند 10 هزار دلار برای نانوایی مادربزرگ لارسون جمع کنند. البته اوضاع خیلی راحت پیش نمی‌رود چراکه آن‌ها از راه خود دور می‌شوند و چند باری برنامه‌هایشان با شکست مواجه می‌شوند.

آن‌ها همچنین چند تصمیم اشتباه درباره کیک و پول می‌گیرند و باید در عین حال با یک قلدر که در هر مرحله قصد خراب کردن برنامه آن‌ها و آزارشان را دارد، مقابله کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جیم کری

بهترین فیلم های اکبر عبدی

پرستار بچه: ملکه قاتل (The Babysitter: Killer Queen)

بهترین فیلم های جنا اورتگا

 

  • کارگردان: جوزف مک‌گینتی نیکول
  • سایر بازیگران: جودا لوئیس، امیلی آلین لیند، رابی امل، کینگ بچ، لسلی بیب، هانا می لی، بلا تورن، سامارا ویوینگ، کن مارینو
  • سال پخش: 2020
  • ژانر: کمدی، ترسناک
  • امتیاز IMDb: نمره 5.8

پرستار بچه: ملکه قاتل از جمله بهترین فیلم های جنا اورتگا محصول سال 2020 محسوب می‌شود که کارگردانی آن راجوزف مک‌گینتی نیکول بر اساس فیلمنامه‌ای از مک جی، دن لاگانا، برد موریس و جیمی واردن برعهده داشته است.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های کمدی جنا اورتگا در این فیلم جز اورتگا ستارگان دیگری از جمله جودا لوئیس، امیلی آلین لیند، رابی امل، کینگ بچ، لسلی بیب، هانا می لی، بلا تورن، سامارا ویوینگ و کن مارینو به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک جنا اورتگا درباره کول جانسون در سال سوم دبیرستان است در حالی که باید برای تضمین بقای خود در یک شب مبارزه کند.

روز بله گویی (Yes Day)

بهترین فیلم های جنا اورتگا در سال 2023

  • کارگردان: میگوئل آرتتا
  • سایر بازیگران: جنیفر گارنر، ادگار رامیرز
  • سال پخش: 2021
  • ژانر: کمدی، خانوادگی
  • امتیاز IMDb: نمره 5.7

روز بله گویی از جمله بهترین فیلم های کمدی جنا اورتگا محسوب می‌شود که به عنوان یک فیلم درام و کمدی در سال 2021 پخش شد. این فیلم را میگوئل آرتتا بر اساس فیلمنامه‌ای از جاستین مالن کارگردانی کرده است. فیلمنامه فیلم البته بر اساس کتاب کودکانه‌ای به همین نام ساخته ایمی کراوس رزنتال و تام لیختن هلد تهیه شده است.

داستان این مورد از بهترین فیلم های جنا اورتگا داستان زن و شوهری به نام آلیسون و کارلوس را می‌بینیم که تصمیم می‌گیرند به عنوان پاداش برای سه فرزند خود یک روز بله‌گویی هدیه دهند. در این روز خاص و به مدت 24 ساعت والدین به تمام خواسته‌های فرزندان خود بله می‌گویند و در واقع این فرزندان هستند که قوانین این روز پردردسر را تنظیم می‌کنند.

اورتگا در این فیلم نقش خواهر بزرگتر خانواده به نام کاترینا یا کتی تورس را ایفا می‌کند که تصمیم دارد در کنسرت موسیقی شرکت کند و والدینش با این اتفاق مخالف هستند. با وجود این و بعد از مشاجره  بحث با مادر، او متوجه می‌شود که والدینش واقعا فقط بهترین را برای او می‌خواهند و به دنبال امنیت او هستند. بازی اورتگا در این نقش، نامزدی جایزه ایماجن 2022 را برای او به ارمغان آورد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های هیث لجر

بهترین فیلم های الیزابت اولسن

فال اوت (The Fallout)

بهترین فیلم های کمدی جنا اورتگا

  • کارگردان: مگان پارک
  • سایر بازیگران: مدی زیگلر،نایلز فیچ،ویل روپ،لومی پولاک، جان اورتیز، جولی بوون، شیلین وودلی
  • سال پخش: 2021
  • ژانر: درام
  • امتیاز IMDb: نمره 7

فال اوت یا سقوط یک درام نوجوانانه آمریکایی محصول 2021 و به کارگردانی و نویسندگی مگان پارک است. در این فیلم به جز جنا اورتگا، بازیگرانی از جمله مدی زیگلر،نایلز فیچ،ویل روپ،لومی پولاک، جان اورتیز، جولی بوون و شیلین وودلی ایفای نقش کرده‌اند.

این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های جنا اورتگا در نخستین نمایش جهانی خود در جشنواره فیلم جنوب از جنوب غربی موفق شد جایزه بزرگ هیئت داوران را به دست آورد.

داستان این فیلم درباره وادا است که به دنبال عواقب احساسی در پی یک فاجعه که در مدرسه تجربه کرده شرایط سختی را تجربه می‌کند.

کانون توجه داستان به طور کلی درباره افرادی است که نمی‌توانند درد خود را برای ایجاد تغییرات مثبت در دنیا استفاده کنند چراکه از ترک اتاق خود بسیار می‌ترسند. داستان فیلم درباره سه نوجوان منحصربفرد است که می‌کوشند با گذر از سفری خطرناک و گیج‌کننده، برای بهبود دنیایی که حس می‌کنند تغییر کرده، تلاش کنند.

جیغ (Scream)

جدیدترین فیلم های جنا اورتگا

  • کارگردان: مت بتینلی، تایلر جیلت
  • سایر بازیگران: نو کمبل، کورتنی کاکس، دیوید آرکت، دیلن مینت، جک کواید، ملیسا باررا، هتر ماتارازو، اسکیت اولریش، مارلی شلتن، کایل گالنر
  • سال پخش: 2022
  • ژانر: ترسناک، معمایی، تریلر
  • امتیاز IMDb: نمره 6.3

جیغ 2022 یا جیغ 5 یکی از بهترین فیلم های جنا اورتگا محسوب می‌شود. این فیلم آمریکایی در ژانر ترسناک و توسط مت بتینلی و تایلر جیلت ساخته شده است. این فیلم به عنوان پنجمین قسمت از فیلم‌های جیغ که دنباله مستقیمی بر جیغ 4 است منتشر شد.

جیغ 4 که در اوایل سال 2022 توسط پارامونت پیکچرز منتشر شد، با فروش 140 میلیون دلاری در سراسر جهان یک فیلم موفق محسوب می‌شود. منتقدان نیز فیلم را به خاطر ارج نهادن به میراث کریون و ارائه توضیحات متا فکری درباره فیلم‌های ترسناک تحسین کردند. در سالیان بعد دنباله این فیلم با نام جیغ 6 هم منتشر شد.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک جنا اورتگا در این فیلم سم کارپنتر را می‌بینیم که بعد از اینکه خواهرش مورد حمله گوست‌فیس قرار می‌گیرد به وودزبورو بازمی‌گردد. او که به دنبال قاتل دیوی رایلی است به سیدنی و گیل هشدار می‌دهد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کریستن استوارت

بهترین فیلم های کوین هارت

استودیوی 666 (Studio 666)

فیلم های جنا اورتگا

  • کارگردان: بی‌جی مک دانل
  • سایر بازیگران: دیو گرول، تیلور هاوکینز، نیت مندل، پت اسمیر، کریس شیفلت، رامی جافی
  • سال پخش: 2022
  • ژانر: کمدی، ترسناک
  • امتیاز IMDb: نمره 5.7

استودیوی 666 از جمله بهترین فیلم های کمدی جنا اورتگا و یک فیلم ترسناک فراطبیعی است که به کارگردانی بیجی مک‌دانل بر اساس فیلمنامه‌ای از جف بوهلر و ربکا هیوز ساخته شده است.

در این فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های جنا اورتگا ستارگانی از جمله دیو گرول، تیلور هاوکینز، نیت مندل، پت اسمیر، کریس شیفلت و رامی جافی ایفای نقش کرده‌اند.

داستان فیلم فو فایترز را در حالی که برای ضبط دهمین آلبوم خود در عمارت انسینو در تلاش است نشان می‌دهد. در این شرایط رهبر گروه با بازی دیو گرول ناگهان مجبور به مبارزه با نیروهای ماورایی داخل عمارت می‌شود.

ایکس (X)

بهترین فیلم های جنا اورتگا

  • کارگردان: تی وست
  • سایر بازیگران: میا گاث، مارتین هندرسون، بریتنی اسنو، اوون کمپبل، استفان اوره، اسکات مسکودی
  • سال پخش: 2022
  • ژانر: ترسناک، معمایی، تریلر
  • امتیاز IMDb: نمره 6.5

ایکس یکی از بهترین فیلم های جنا اورتگا داستانی منحصر‌بفرد دارد و در سال 2022 اکران شد. در این فیلم به جز اورتگا، بازیگرانی از جمله میا گاث، مارتین هندرسون، بریتنی اسنو، اوون کمپبل، استفان اوره و اسکات مسکودی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

داستان فیلم که از بهترین فیلم های ترسناک جنا اورتگا است، درباره یک بازیگر زن و گروه فیلمبرداری است که برای ساخت یک فیلم پورن در ملک یک زوج مسن روستایی در تگزاس دورهم جمع می‌شوند. اما این زوج مسن رازهای ترسناکی پنهان کرده‌اند.

فیلمبرداری فیلم ایکس در نیوزلند و تولید آن عمدتا در فوردل انجام شده است. موسیقی این فیلم را تایلر بیتس و چلسی ولف ساخته‌اند. ایکس بعد از انتشار به طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرد و منتقدان به ادای دین آن به فیلم‌های اسلشر قرن بیستم به خصوص کشتار با اره برقی در تگزاس در سال 1974 اشاره کردند و نقش‌آفرینی گاث، اسنو و اورتگا شدیدا مورد تحسین قرار گرفت.

البته ایکس به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک جنا اورتگا نخستین فیلم از مجموعه‌ای به همین نام است که با فیلم پیش‌درآمد پرل برای معرفی شخصیت شرور، ادامه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های تام هنکس

بهترین فیلم های تام کروز

قتل عام آمریکایی (American Carnage)

بهترین فیلم های جنا اورتگا

  • کارگردان: دیگو هالیویس
  • سایر بازیگران: جورج لندبرج، آلن مالدونادو
  • سال پخش: 2022
  • ژانر: اکشن، کمدی، ترسناک
  • امتیاز IMDb: نمره 5

فیلم قتل عام آمریکایی یکی از بهترین فیلم های اکشن جنا اورتگا محسوب می‌شود که در ژانر ترسناک و کمدی ساخته شده است. داستان قتل عام آمریکایی وقتی آغاز می‌شود که فرماندار دستور دستگیری فرزندان مهاجران غیرقانونی را صادر می‌کند. بعد از دستگیری شماری از این افراد اعلام می‌شود که بچه‌های بزرگتر می‌توانند داوطلبانه به افراد مسن خدمت کنند تا اتهامات والدین‌شان لغو شود.

اورتگا در این فیلم نقش کامیلا را به عنوان یکی از کودکانی ایفا می‌کند که شاهد رفتارهای عجیب افراد مسن و تشنج آن‌ها است. در این مورد از بهترین فیلم های جنا اورتگا می‌بینیم که کامیلا، جی پی و دیگر بچه‌های داوطلب به زودی متوجه می‌شوند که توطئه بزرگتری در راه است و باید از آن فرار کنند. در این مورد از بهترین فیلم های اکشن جنا اورتگا او نقش دختری سرکش و جسور با عملکردی چشمگیر را ایفا می‌کند.

جیغ 6 (Scream VI)

بهترین فیلم های جنا اورتگا

  • کارگردان: مت بتینلی، تایلر جیلت
  • سایر بازیگران: ملیسا باررا، جاسمین ساووی براون، جک چمپین، هنری چرنی، میسون گودینگ، لیانا لیبراتو، درموت مالرونی
  • سال پخش: 2023
  • ژانر: ترسناک، معمایی، تریلر
  • امتیاز IMDb: نمره 6.5

جیغ 6 یکی از بهترین فیلم های جنا اورتگا در سال 2023 به کارگردانی تایلر جیلت و مت بتینلی است که فیلمنامه آن را جیمز وندربیلت و گای یوسیک تهیه کرده‌اند. جیغ 6 دنباله جیغ 5 محصول 2022 است که در آن اورتگا به شهرت زیادی رسید.

در این فیلم علاوه بر اورتگا بازیگران دیگری از جمله ملیسا باررا، جاسمین ساووی براون، جک چمپین، هنری چرنی، میسون گودینگ، لیانا لیبراتو و درموت مالرونی به ایفای نقش پرداخته‌اند.

نو کمبل ستاره این سری اعلام کرد که به این فیلم بازنمی‌گردد چراکه از پیشنهاد ارائه شده به خودش راضی نبود و در نتیجه این نخستین فیلم سری بدون حضور کمبل محسوب می‌شود.

جیغ 6 به عنوان یکی از بهترین فیلم های ترسناک جنا اورتگا سومین فیلم مجموعه است که داستان آن در خارج از شهر خیالی وودزبورو کالیفرنیا رخ می‌دهد و مکان فیلم در نیویورک است. داستان فیلم یک گوست فیس جدید را نشان می‌دهد که اعضای بازمانده از حملات وودزبورو را دنبال می‌کند. این فیلم ترسناک با عناصر کمدی سیاه و رمز و راز معمایی، روند فرنچایزهای سابق و انتظارات تماشاگران را به سخره می‌گیرد.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های اکشن جنا اورتگا این فیلم در مارس 2023 توسط پارامونت پیکچرز در آمریکا اکران شد و 168 میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشت. علاوه بر این، جیغ 6 به طور کلی نقدهای مثبتی از منتقدان دریافت کرد و همه از صحنه‌های اکشن، کشتارها و اجرای فردی بازیگران تمجید کردند. این نخستین فیلم جیغ بعد از جیغ 2 محصول 1997 بود که از 100 میلیون دلار عبور کرد.

همانطور که گفتیم داستان این مورد از بهترین فیلم های جنا اورتگا در سال 2023 بعد از قتل‌های گوست فیس رخ می‌دهد و چهار بازمانده را نشان می‌دهد که زندگی جدیدی را در نیویورک آغاز کرده‌اند. اما زمانی که یک قاتل جدید شروع به کشتار و قتل می‌کند، سم کارپنتر، میندی میکس، چاد میکس و تارا کارپنتر بار دیگر شروع به ماجراجویی و کشف اسرار در این سری از فیلم‌های جیغ می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های رابرت داونی جونیور

بهترین فیلم های مریل استریپ

بهترین مهربان (Finestkind)

بهترین فیلم های جنا اورتگا

  • کارگردان: برایان هالگلند
  • سایر بازیگران: بن فاستر، توبی والاس، تامی لی جونز
  • سال پخش: 2023
  • ژانر: جنایی، درام، تریلر
  • امتیاز IMDb: نمره 6

بهترین مهربان به عنوان یکی از جدیدترین فیلم های جنا اورتگا هنوز اکران نشده است اما گفته شده که یک درام ترسناک و جنایی به کارگردانی برایان هالگلند و بازی بن فاستر، توبی والاس و تامی لی جونز است.

بهترین مهربان به عنوان یکی از بهترین فیلم های جنا اورتگا یک فیلم جنایی است که داستان آن درباره دو برادر با بازی فاستر و توبی والاس است که به طور جداگانه بزرگ شده‌اند و در بزرگسالی به هم می‌پیوندند. در داستان این مورد از جدیدترین فیلم های جنا اورتگا می‌بینیم که این دو برادر ناگزیر با یک سندیکای جنایی در بوستون وارد معامله می‌شوند که خطری برای برادر، پدر و همچنین یک زن جوان به دنبال دارد.

سوالات متداول

بهترین فیلم های کمدی جنا اورتگا کدامند؟

شیطان‌های کوچولو جلوی فاجعه را گرفتند، روز بله گویی و استودیو 666 از جمله بهترین فیلم‌های کمدی جنا اورتگا هستند.

بهترین فیلم های اکشن جنا اورتگا کدامند؟

قتل عام آمریکایی، جیغ و جیغ 6 از جمله بهترین فیلم‌های اکشن جنا اورتگا هستند.

بهترین فیلم های ترسناک جنا اورتگا کدامند؟

پرستار بچه: ملکه قاتل، ایکس، جیغ و جیغ 6 از جمله بهترین فیلم‌های ترسناک جنا اورتگا هستند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های جنا اورتگا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    ونزدی و روز بله قشنگه

    پاسخ