;
coinex

دندان پزشکی شغلی برای خالی کردن جیب مردم ؛ رتبه اول در اختیار دارو [+ویدئو]

آخرین آمارهای سهم پرداخت از جیب مردم نشان می‌دهد که دندان پزشکی پس از دارو بیشترین هزینه‌ها را دارد. به نظر باید به دنبال راه چاره دیگری باشیم واِلا با خطر افت سرمایه مواجه می‌شویم.

مرکز پژو هش‌های مجلس به تازگی به گزارشی از وصعیت درمان دندان پزشکی پرداخته است. براساس این گزارش دو چالش مهم و اساسی برای مردم در مراجعه به دندان‌پزشک ایجاد شده است. اولین چالش به توزیع نامناسب دندان‌پزشک‌ها مربوط است و دومین چالش موضوع عدم پوشش مناسب شرکت‌های بیمه را بیان می‌کند.

در مورد دوم می‌بینیم که این شرکت‌ها حتی به تعهدات اولیه و مندرج در قراردادهای خود هم پای‌بند نیستند. در گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، آماری از بیشترین و کمترین میزان پوسیدگی دندان در استان‌های کشور نیز ارائه شده است. در ادامه نگاهی مختصر به گزارش این پژوهشگاه می‌اندازیم.

بیشتر بخوانید: چگونه تکنولوژی لیزر ، فرآیند درمان سرطان را کنترل می‌کند [+ویدئو]

دندان پزشکی دومین خدمت پولساز در حوزه سلامت و پزشکی است!

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به وضعیت دندانپزشکی در ایران پرداخت. در این گزارش آمده، توزیع نامناسب دندانپزشکان در استان‌ها و عدم پوشش کافی هزینه‌ها توسط بیمه‌ها از جمله چالش‌های مهم این حوزه است.

بر اساس آخرین پیمایش‌ها در سال 1400، سهم دندانپزشکی از کل پرداخت از جیب هزینه‌های سلامت در سطح کل جمعیت 21.14 درصد است. یعنی پس از دارو، دندانپزشکی در رتبه دوم سهم پرداخت از جیب کل را دارد.

دندان پزشکی دومین خدمت پولساز در حوزه سلامت و پزشکی است!

در سال 95، پیمایشی درباره وضعیت بهداشت دهان و دندان در کشور انجام شد. بر اساس این پیمایش، میانگین ملی دندان‌های پوسیده، ازدست‌رفته و پرشده در کودکان ۶ و ۱۲ ساله به ترتیب ۸۴.۵ و ۸۴.۱ است.

طبق این پیمایش، در میان استان‌های ایران، کردستان در دو رده سنی کودکان 6 و 12 ساله بیشترین میانگین دندان پوسیده، از دست رفته و پرشده را داشت. استان تهران در رده سنی کودکان ۶ سال، کمترین تعداد در شاخص‌های گفته شده را داشت. در رده سنی کودکان 12 سال، نیز استان هرمزگان کمترین میانگین را این شاخص‌ها داشت.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه درخصوص هزینه‌های بالای دندان پزشکی چیست؟ آیا تاکنون برای این خدمات ناچار به پرداخت هزینه‌های سنگین شده‌اید؟ لطفاً نظرات و تجریبات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر