;
coinex

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس (Daniel Day-Lewis)؛ معرفی 16 عنوان جذاب

دنیل دی لوئیس یکی از محبوب‌ترین و ستایش‌شده‌ترین بازیگران حال حاضر هالیوود است. در معرفی بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس با ما باشید.

کمتر بازیگری در تاریخ سینمای جهان پیدا می‌کنید که به اندازه دنیل دی لوئیس تحسین شده باشد. او یکی از بهترین بازیگران سینما در چند دهه اخیر محسوب می‌شود و شهرتش بیش از هرچیز به سبک بازی او مربوط می‌شود.

معروف است که دی لوئیس در هر نقشی که ایفا می‌کند خود را کاملا وقف نقش و داستان می‌کند و در جهان داستان غرق می‌شود. همین نکته باعث شده که نقش‌های او از بیل قصاب تا جستجوگر نفت همگی ماندگار و جذاب باشند. در این مطلب قصد داریم به برترین فیلم های دنیل دی لوئیس بپردازیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

دنیل دی لوئیس در حدود 38 سال سابقه کاری خود در حدودا 21 فیلم سینمایی ظاهر شد و این تقریبا نشانه کم‌کاری این بازیگر برجسته یا گزیده‌کاری اوست.

از جمله بهترین و مهمترین فیلم های دنیل دی لوئیس در کارنامه هنری پربارش می‌توان به رشته خیال، لینکلن، بوکسور، دارودسته‌های نیویورگی و غیره اشاره کرد.

دنیل دی لوئیس حالا به عنوان یکی از برجسته‌ترین بازیگران انگلیسی دنیای سینما شناخته می‌شود. او در سال 2012 به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران جهان توسط مجله تایم معرفی شد و در سال 2014 هم عنوان شوالیه را از دستان ملکه فقید انگلستان دریافت کرد. او در سال 2020 در نیویورک تایمز در لیست 25 بازیگر برتر قرن 21 قرار گرفت و از دیگر افتخارات او می‌توان به 95 بار نامزدی جوایز معتبر و کسب سه جایزه اسکار اشاره کرد.

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس
بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

دی لوئیس در سال 2017 و بعد از اکران فیلم رشته خیال، رسما خداحافظی خود از دنیای سینما را اعلام کرد. در نتیجه خداحافظی دی لوئیس، که در ژوئن 2017 توسط سخنگوی او اعلام شد، شخص دنیل دی لوئیس در گفتگویی با مجله دبلیو در جواب به این سوال که آیا اکنون احساس بهتری دارد یا خیر گفت:

«هنوز نه. غم بزرگی احساس می‌کنم؛ ولی احساس درستی است. اگر قرار بود مرحلهٔ شورانگیزی باشد به یک زندگی تازه، چقدر عجیب می‌شد. من از سن ۱۲ سالگی به بازیگری علاقه‌مند شدم، و در آن سال‌ها، هیچ چیز جز سالن نمایش برایم اهمیتی نداشت. وقتی کارم را شروع کردم مسئله برایم رستگاری بود. حالا، می‌خواهم دنیا را به سیاقی دیگر بکاوم.»

در ادامه این مطلب قصد داریم مروری بر کارنامه هنری این بازیگر سرشناس داشته باشیم و به معرفی بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس بپردازیم.

گاندی (Gandhi)

بهترین فیلم های اکشن دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: ریچارد اتنبرا
  • سایر بازیگران: بن کینگزلی، روهینی هاتانگادی
  • سال پخش: 1982
  • ژانر: درام، تاریخی، بیوگرافی
  • امتیاز IMDb: نمره 8

گاندی یکی از مهمترین و بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس است که به عنوان یکی از اولین آثار سینمایی او، نقش مهمی در شهرت بیشترش داشت.

فیلم همانطور که از نام آن مشخص است درباره زندگی مهاتما گاندی، رهبر جنبش انقلابی هند و مدافع مبارزات مدنی خشونت‌پرهیز است که در نیمه نخست قرن بیستم بر علیه استعمار بریتانیا ایستادگی کرد.

این فیلم که یکی از طولانی‌ترین فیلم‌های تاریخ سینما محسوب می‌شود در مجموع نامزد 11 جایزه اسکار شد که از این تعداد 8 جایزه را به دست آورد.

گاندی همچنین چندین رکورد دیگر دارد و برای مثال، حضور نزدیک به 330 هزار سیاهی لشکر در سکانس مراسم تشییع در این فیلم، آن را به رکوردار تعداد سیاهی لشکر در یک فیلم در کتاب گینس بدل کرده است.

دنیل دی لوئیس در این فیلم نقش مردی را بازی می‌کند مدتی شخصیت اصلی را آزار می‌دهد و شاید نتوان گفت که او در این نقش می‌درخشد اما باید گفت که این یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین نقش‌های دی لوئیس بود که آینده حرفه‌ای او را شکل داد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های سیرشا رونان

بهترین فیلم های میلا کونیس

بونتی (The Bounty)

بهترین فیلم های کمدی دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: راجر دونالدسون
  • سایر بازیگران: مل گیبسون، آنتونی هاپکینز
  • سال پخش: 1984
  • ژانر: ماجراجویانه، درام، تاریخی
  • امتیاز IMDb: نمره 7

بونتی نیز یکی از اولین و بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس محسوب می‌شود که داستان آن اقتباسی از داستان شورش در بونتی است که در اواخر قرن هجدهم در کشتی نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا رخ داد. بونتی اقتباس خوبی از این داستان قلمداد می‌شود، اما به اندازه کافی تحسین نشده است.

فیلم داستان ستوان بیل را روایت می‌کند که به‌رحمی‌اش به شورش در کشتی منجر می‌شود. فلچر کریستین تلاش می‌کند افرادش را از مجازات بریتانیا در امان نگهدارد.

اتاقی با یک چشم‌انداز (A Room with a View)

جدیدترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: جیمز ایوری
  • سایر بازیگران: مگی اسمیت، هلنا بونهام کارتر
  • سال پخش: 1985
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز IMDb: نمره 7.2

اتاق با یک چشم‌انداز به عنوان یکی از برترین فیلم‌های دنیل دی‌لوئیس، به کارگردانی جیمز ایوری و بر اساس رمانی به همین نام از ای.ام فورستر ساخته شده است.

این فیلم از جمله بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس محسوب می‌شود که او در آن نقش مرد جوان ثروتمند و بسیار مغروری را ایفا می‌کند که مدتی نامزد شخصیت اصلی فیلم به نام لوسی می‌شود اما در واقع هیچ حسی به او ندارد. دی لوئیس با این نقش‌آفرینی نشان داد که می‌تواند شخصیت‌های منفور را هم باورپذیر به تصویر بکشد.

این فیلم که دی‌لوئیس در آن یک نقش مکمل را ایفا کرد، ی فیلم رمانتیک با ساختاری درام است که فضا و روابط بسیار زیبا با مشکلات فراوان را به مخاطب نمایش می‌دهد. این فیلم موفق به کسب سه جایزه اسکار شد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جولین مور

بهترین فیلم های سث روگن

سبکی تحمل‌ناپذیر هستی (The Unbearable Lightness of Being)

فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: فیلیپ کافمن
  • سایر بازیگران: ژولیت بینوش، لنا اولین، لاسلو سابو، توماش بورکووی
  • سال پخش: 1988
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز IMDb: نمره 7.3

سبکی تحمل‌ناپذیر هستی یکی از بهترین فیلم های عاشقانه دنیل دی لوئیس محسوب می‌شود. فیلم همانطور که از نام آن مشخص است به یک ذهنیت متفاوت اشاره دارد و می‌کوشد شخصیت‌های مختلف با عقاید و رفتارهای گوناگون و متفاوت را نشان دهد و با تاکید بر این تفاوت‌ها در زندگی واقعی، می‌خواهد تضادهای بین مردم عامی در زندگی واقعی را نشان دهد.

دی‌لوئیس در این فیلم توانست با متد اکتینگ توانایی‌های خود در نقش‌های عاشقانه و درام را نشان دهد و همین مسئله منجر به استفاده از او در نقش‌ها برای چندین بار دیگر شد.

فیلم سبکی تحمل‌ناپذیز هستی بر اساس رمانی به همین نام از میلان کوندرا ساخته شده است. این رمان در ایران با نام بار هستی ترجمه و چاپ شده است.

داستان فیلم به عنوان یکی از بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس ماجرای پزشکی به نام توماس را روایت می‌کند که عقاید خاص خود را نسبت به زندگی دارد و با زنان متعددی رابطه برقرار می‌کند. او معتقد است که زندگی برای تجربه کسب‌کردن ساخته شده و نباید آدمی خود را محدود کند.

همیشه خندان، نیوجرسی (Eversmile New Jersey)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: کارلوس سورین
  • سایز بازیگران: میریانا جوکوویچ، ایگناسیو کیروس
  • سال پخش: 1989
  • ژانر: کمدی، درام، عاشقانه
  • امتیاز IMDb: نمره 5.4

همیشه خندان، نیوجرسی یکی از بهترین فیلم های کمدی دنیل دی لوئیس محسوب می‌شود که در سال 1989 منتشر شد. اما این فیلم احتمالا یکی از جالبترین و عجیب‌ترین فیلم‌های آن سال محسوب می‌شود که در آن دنیل دی‌لوئیس باز هم یک نقش مبهم و شخصیت عجیب را ایفا می‌کند.

دی لوئیس در این فیلم نقش یک دندانپزشک را دارد که با موتورسیکلت خود به سراسر آرژانتین سفر می‌کند تا به هرکسی که می‌رسد درباره خطرات کرم‌خوردگی دندان‌ها هشدار بدهد.

البته با تماشای این فیلم شاید نتوانید صحنه‌های کمدی و درام را به درستی تشخیص بدهید. این فیلم واقعا به هیچ فیلمی شباهت ندارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های ایمی آدامز

بهترین فیلم های ساندرا بولاک

پای چپ من (My Left Foot)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: جیم شرایدن
  • سایر بازیگران: ری مک آنالی، برندا فریکر، المر برنشتاین
  • سال پخش: 1989
  • ژانر: بیوگرافی، درام
  • امتیاز IMDb:‌ نمره 7.8

پای چپ من یکی از بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس محسوب می‌شود که یکی از موفق‌ترین فیلم‌های بیوگرافی تاریخ سینما محسوب می‌شود. این فیلم زندگی یک بیمار فلج مغزی به نام کریستی براون را نشان می‌دهد که فقط می‌تواند پای چپ خود را تکان دهد. او که نویسنده، نقاش و شاعر شناخته‌شده‌ای است، یک کتاب زندگینامه‌ای را بدون نگاه خیلی ناراحت‌کننده و با شوخ‌طبعی می‌نویسد.

دانیل دی لوئیس برای این فیلم موفق شد جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد را کسب کند، جایزه‌ای که باز هم با شایستگی به او داده شد. معمولا نقش‌هایی که بعد روانی بسیار بالایی دارند، اگر خوب اجرا شوند بسیار مورد تحسین قرار می‌گیرند.

آخرین موهیکان (The Last of the Mohicans)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: مایکل مان
  • سایر بازیگران: استیون ودینگتون، مادلین استو، وس استودی، راسل مینز
  • سال پخش: 1992
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، درام
  • امتیاز IMDb:‌ نمره 7.7

آخرین موهیکان یکی از بهترین فیلم های اکشن دنیل دی لوئیس محسوب می‌شود که در شهرت بیشتر او موثر بود. دنیل دی لوئیس همیشه برای انتخاب نقش و اجرای نقش بسیار سخت‌گیر است و در این فیلم هم وضعیت به همین منوال بوده است به نحوی که گفته می‌شود قبل از فیلمبرداری این فیلم، دی لوئیس 6 ماه به تقویت بدن خود و عضله‌سازی پرداخت و بعد هم 1 ماه در جنگل محل فیلمبرداری زندگی کرد.

موسیقی فیلم ساخته ترور جونز و رندی ادلمن را به عنوان یکی از بهترین موسیقی متن‌های تاریخ سینما می‌شناسند. گفتنی است که این فیلم در جشنواره اسکار موفق به کسب جایزه بهترین صداگذاری شد.

به عنوان یکی از بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس کارگردانی این فیلم را مایکل مان برعهده داشت و برای ساخت صحنه‌های مختلف این فیلم و نزدیک کردن آن به واقعیت هزینه زیادی شد. گفتنی است که آخرین موهیکان بر اساس رمانی به همین نام به قلم جیمز فنمور کوپر ساخته شده است و داستان آن درباره جنگ‌های بین نیروهای استعارگر بریتانیا و سرخپوستان است، در حالی که سرخپوست‌ها برای دفاع از سرزمین خود تلاش می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های بندیکت کامبربچ

بهترین فیلم های بن استیلر

به نام پدر (In the Name of the Father)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: جیم شریدان
  • سایر بازیگران: اما تامسون، پیت پاستویت، جان لینچ، دنیس هوثورن
  • سال پخش: 1993
  • ژانر: بیوگرافی، جنایی، درام
  • امتیاز IMDb:‌ نمره 8.1

به نام پدر یکی از مهمترین فیلم‌های دنیل دی لوئیس محسوب می‌شود که به عنوان یکی از ستایش‌شده‌ترین آثار او به خوبی قادر به ارتباط برقرار کردن با مخاطب و تاثیرگذاری بر اوست. با دیدن این فیلم و بازی فوق‌العاده دی‌لوئیس با متد اکتینگ، شگفت‌زده خواهید شد. نکته جالب اینکه با وجود بازی نسبتا ضعیف دیگر بازیگران، دی لوئیس به خاطر این فیلم هم نامزد اسکار شد.

فیلم در اسکار و گلدن گلوب به ترتیب برای 7 و 4 جایزه نامزد شد اما هیچ یک را به دست نیاورد اما در مجموع موفق به جلب نظر مخاطبان و منتقدان شد. این فیلم دومین همکاری دی لوئیس و شرایدن است که در هر دو مورد، 50 درصد موفقیت را بازیگر و کارگردان به دوش کشیدند.

داستان فیلم به اختلافات بین انگلستان و ایرلند اشاره دارد که طی آن چند جوان به خاطر بمب‌گذاری مضنون شناخته می‌شوند و زیر شکنجه این جرم را می‌پذیرند هر چند که دلیل محکمی برای اثبات این امر وجود ندارد.

عصر معصومیت (The Age of Innocence)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • سایر بازیگران: میشل فایفر، وینونا رایدر، آلکسیس اسمیت، جرالدین چاپلین، ریچارد ای گرانت
  • سال پخش: 1993
  • ژانر: عاشقانه، درام
  • امتیاز IMDb:‌ نمره 7.2

عصر معصومیت یکی از بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس و یکی از همکاری‌های جذاب او با مارتین اسکورسیزی در یک فیلم عاشقانه محسوب می‌شود. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های دی‌لوئیس از نظر ساختار و فضاسازی محسوب می‌شود. این فیلم تب تندی ندارد و چینش بازیگران و دیالوگ‌ها است که بیشتر در جذب مخاطب موثر است.

فضای فیلم به عنوان یکی از برترین فیلم های دنیل دی لوئیس هم به نیویورک و فرهنگ آن در چند دهه گذشته می‌پردازد و حال و هوای آن زمان را به نمایش می‌گذارد.

دی‌لوئیس مثل همیشه در این فیلم هم فراتر از یک بازیگر ظاهر می‌شود و مخاطب به خوبی می‌تواند با احساسات او رابطه برقرار کند. این فیلم همچنین یکی از بازی‌های درخشان و ماندگار وینونا رایدر نیز محسوب می‌شود که به عنوان نقش مکمل زن بسیار دیده شده و ترکیب استعداد او با دی‌لوئیس کارکشته فیلمی را ساخت که نامزد 5 جایزه اسکار شد و منتقدان آن را ستودند اما در گیشه فروش قابل توجهی نداشت.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های وینونا رایدر

بهترین فیلم های مارک روفالو

بوته آزمایش (The Crucible)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: نیکلاس هاینتر
  • سایر بازیگران: وینونا رایدر، پل اسکوفیلد
  • سال پخش: 1996
  • ژانر: درام، تاریخی
  • امتیاز IMDb: نمره 6.8

بوته آزمایش به عنوان یکی از جذابترین فیلم های دنیل دی لوئیس به عنوان یک درام تاریخی با فیلم‌نامه‌ای قدرتمند به ماجرای محاکمه جادوگران سیلم می‌پردازد. این فیلم بر اساس نمایش‌نامه تحسین‌شده‌ای از آرتور میلر ساخته شده و به خاطر بازی تاثیرگذار ستارگانی چون وینونا رایدر و دی‌لوئیس بسیار دیده شد.

بوکسور (The Boxer)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: جیم شریدان
  • سایر بازیگران: امیلی واتسون، برایان کاکس
  • سال پخش: 1997
  • ژانر: درام، عاشقانه، ورزشی
  • امتیاز IMDb: نمره 7

بوکسور به عنوان یکی از بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس در سال 1997 به کارگردانی جیم شریدان منتشر شد. این فیلم که موفقیت زیادی به دست آورد دی‌لوئیس را در قامت یک بوکسور مرد نشان می‌دهد که بعد از درگیر شدن با ارتش جمهوری‌خواه ایرلند، برای 14 سال زندانی می‌شود.

او بعد از آزادی دوباره زندگی خود را از نو آغاز می‌کند و می‌کوشد یک بوکسور موفق شود. در این فیلم بازیگران با استعداد دیگری از جمله برایان کاکس و امیلی واتسون نیز به ایفای نقش پرداخته‌اند و توانسته‌اند یک درام ورزشی قابل قبول به مخاطبان عرضه کنند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های کیت بلانشت

بهترین فیلم های واکین فینیکس

 دارودسته‌های نیویورکی (Gangs of New York)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی
  • سایر بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، کامرون دیاز، لیام نیلسون
  • سال پخش: 2002
  • ژانر: درام، جنایی
  • امتیاز IMDb: نمره 7.5

یکی از خاص‌ترین و بهترین فیلم های اکشن دنیل دی لوئیس در کارنامه کاری‌اش، فیلم دارودسته‌های نیویورکی مارتین اسکورسیزی است که در آن او بار دیگر با کارگردان بزرگ سینما همکار می‌شود.

در این فیلم پرستاره به جز دی‌لوئیس، ستارگانی از جمله دیکاپریو، کامرون دیاز و لیام نیلسون به ایفای نقش پرداخته‌اند. فیلم در نهایت برای 10 جایزه اسکار شد و دنیل دی لوئیس به عنوان بازیگر نقش اصلی چند جایزه معتبر دریافت کرد.

لازم به ذکر است که فیلم دارودسته‌های نیویورکی به عنوان یکی از بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس بر اساس کتابی به همین نام اثر هربرت اسبوری ساخته شده و هزینه ساخت آن در سال 2002 حدود 97 میلیون دلار اعلام شد.

داستان فیلم به دوران جنگ‌های داخلی در آمریکا و حکومت هرج‌ومرج و بی‌قانونی اشاره دارد که در آن درگیری‌های بزرگی بین دسته‌های آمریکایی و ایرلندی جریان دارد. در اوایل داستان این دو گروه با هم درگیر می‌شوند و سرکرده یکی از آن‌ها با بازی نیلسون در جریان درگیری توسط دی‌لوئیس کشته می‌شود. بعد از گذشت سالها اما پسر فرد به قتل رسیده برای انتقام گرفتن از دی لوئیس به شهر دوران کودکی خود بازمی‌گردد.

تصنیف جک و رز (The Ballad of Jack and Rose)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: ربکا میلر
  • سایر بازیگران: کمیلا بل، کاترین کینر
  • سال پخش: 2005
  • ژانر: درام
  • امتیاز IMDb: نمره 6.5

فیلم تصنیف جک و رز به عنوان یکی از مهمترین فیلم‌‌های کارنامه کاری دی لوئیس را ربکا میلر کارگردانی کرده است. ربکا دختر نمایش‌نامه‌نویس معروف یعنی آرتور میلر است که در سال 1996 با دنیل دی لوئیس ازدواج کرد.

ربکا فیلم‌های دیگری را هم کارگردانی کرده اما تصنیف جک و رز تنها همکاری او با همسرش در دنیای سینما محسوب می‌شود.  داستان فیلم به ماجرای پدر و دختری می‌پردازد که در یک جزیره دورافتاده زندگی می‌کنند و با مشکلاتی مواجه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های جورج کلونی

بهترین فیلم های مارتین اسکورسیزی

خون به پا خواهد شد (There Will Be Blood)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: پل توماس اندرسون
  • سایر بازیگران: پل دینو، کوین جی اکونر، کیران هایندز، پل اف تامپکینز
  • سال پخش: 2007
  • ژانر: درام
  • امتیاز IMDb: نمره 8.2

خون به پا خواهد شد نیز از جمله بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس محسوب می‌شود که او در آن اوج پختگی هنری خود را در نقش اصلی فیلم به نمایش گذاشت. دی لوئیس که حالا شهرت زیادی داشت در این فیلم به حدی بی‌نظیر ظاهر شد که بسیاری از منتقدان سخت‌گیر و مخاطبان، فقط ایفای نقش او را یک شاهکار توصیف کرده‌اند.

دی‌لوئیس برای بازی در خون به پا خواهد شد تمام جوایز فردی معتبر از جمله اسکار را دریافت کرد و در نتیجه نام این فیلم در عموم لیست‌های برترین فیلم‌های قرن بیست و یک قرار گرفت.

داستان فیلم اقتباسی از رمان نفت به قلم آپتون سینکلر است که داستانی برای روایت تعصب، اعتقادات و حرص و طمع شدید ذات انسان است. این فیلم را پل توماس اندرسون کارگردانی کرد و دی‌لوئیس در آن در نقش اصلی به عنوان یک کاوشگر نفت ظاهر می‌شود که در تلاش برای کشف و استخراج نفت و تاسیس یک شرکت بزرگ حفاری است.

لینکلن (Lincoln)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: استیون اسپیلبرگ
  • سایر بازیگران: سالی فیلد، دیوید استراترن، جوزف گوردون لویت
  • سال پخش: 2012
  • ژانر: درام، بیوگرافی، تاریخی
  • امتیاز IMDb: نمره 7.3

لینکلن یکی از خاص‌ترین و جذاب‌ترین فیلم‌های دنیل دی لوئیس به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است. فیلمنامه فیلم بر اساس کتاب تیم رقبا به قلم دوریس کیرنس گودوین تهیه شده و تهیه‌کنندگی فیلم هم بر عهده کاتلین کندی بود.

بعد از اولین اکران فیلم در جشنواره فیلم نیویورک و سپس جشنواره فیلم آمریکای شمالی، عمده منتقدان بازی دی لوئیس، کارگردانی اسپیلبرگ و عوامل فنی فیلم را ستودند.

این فیلم به عنوان یکی از موفق‌ترین و بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس نامزد دریافت 12 جایزه اسکار و 7 جایزه گلدن گلوب شد و دی لوئیس هم موفق به کسب اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد برای بازی در نقش رئیس جمهور بزرگ آمریکا شد.

فیلم که از نظر فنی توسط منتقدان ستوده شده بود، در گیشه هم آمار فروش خوبی داشت و به یک موفقیت تجاری بدل شد.

داستان این فیلم در دوران اوج جنگ‌های داخلی آمریکا و جنگ‌های الغای بردگی جریان دارد. در این فیلم می‌بینیم که رئیس جمهور لینکلن و کابینه او برای رهایی بردگان می‌جنگند. این فیلم 4 ماه پایانی زندگی آبراهام لینکلن و تلاش او برای تصویب اصلاحیه قانون اساسی ایالات متحده آمریکا را به تصویر می‌کشد.

بیشتر بخوانید:

بهترین فیلم های آدام سندلر

بهترین فیلم های تیموتی شالامی

رشته خیال (Phantom Thread)

بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس

  • کارگردان: پل توماس اندرسون
  • سایر بازیگران: لسلی منویل، جولیا دیویس، ویکی کریپس
  • سال پخش: 2017
  • ژانر: درام، عاشقانه
  • امتیاز IMDb: نمره 7.4

آخرین فیلم کارنامه هنری دنیل دی لوئیس که او بعد از آن رسما خداحافظی خود از دنیای سینما را اعلام کرد، فیلم رشته خیال است. او بعد از این فیلم دیگر هیچ فعالیت سینمایی انجام نداده و احتمالا تا پایان عمر او باید حسرت دوباره دیدنش در قاب سینما را بخوریم.

این فیلم یکی از بهترین فیلمنامه‌های مربوط به تضاد اخلاقی و زیبایی در روابط انسانی را نشان می‌دهد. فیلم در مجموع ایده بسیار جذابی دارد و این فلسفه را در تمام بخش‌های آن می‌توان دید.

فیلم زندگی یک مرد وسواسی با شخصیت عجیب را نشان می‌دهد که در ادامه عاشق زنی می‌شود که اخلاقیات و رفتارهایی کاملا متضاد او دارد.

فیلم رشته خیال به عنوان یکی از بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس در نهایت در 5 بخش نامزد جایزه اسکار شد اما فقط برای طراحی لباس این جایزه را دریافت کرد.

سوالات متداول

بهترین فیلم های اکشن دنیل دی لوئیس کدامند؟

آخرین موهیکان و دارودسته‌های نیویورکی از جمله بهترین فیلم های اکشن دنیل دی لوئیس محسوب می‌شوند.

بهترین فیلم های کمدی دنیل دی لوئیس کدامند؟

دی لوئیس در کارنامه کاری خود کمتر در آثار طنز و کمدی ظاهر شد اما یکی از بهترین فیلم های کمدی دنیل دی لوئیس فیلم همیشه خندان نیوجرسی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین فیلم های دنیل دی لوئیس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر