;
coinex

حمله دوباره هکرهای روسی به مایکروسافت ؛ [+بیانیه مایکروسافت]

چندی پیش مایکروسافت اعلام کرده که هکرهای روسی میدنایت بلیزارد به بخش های مهم این شرکت دستبرد زده اند اما به نظر می‌رسد این ماجرا هنوز ادامه دارد.

چندی پیش یعنی در در تاریخ  12 ژانویه 2024 مایکروسافت به طور رسمی اعلام کرد که هکرهای روسی میدنایت بلیزارد با هدف دسترسی به اطلاعات این شرکت به بخش های مهمی دستبرد زده اند. اکنون این شرکت با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد این حملات مجددا اتفاق افتاده است.

بیشتر بخوانید: سرقت اسناد مایکروسافت توسط هکرهای روسی ؛ هک ایمیل مدیران مایکروسافت

هکرهای روسی پیش تر موفق شده بودند با استفاده از روش اسپری کردن یا (password spray attack) به بخشی از ایمیل‌ها و حساب‌های بخش امنیت سایبری و مدیریت تیم  دست پیدا کنند. اکنون مشخص شده که گروه میدنایت بلیزارد قصد دارد با اطلاعاتی که سرقت کرده اند دوباره وارد سیستم این شرکت شود.

مایکروسافت در بیانیه‌ای اعلام کرد:« در هفته های اخیر شواهدی از آن رصد کرده ایم که گروه هکریMidnight Blizzard مشغول استفاده از داده هایی است که از سیستم ایمیل شرکتی ها سرقت کرده تا به طور غیرمجاز وارد سیستم شرکت شود.»

همچنین این شرکت اعلام کرده که حملات تهاجمی تر شده و هکرهای روسی برای نفوذ به این شرکت همچنان از روش اسپری کردن استفاده می‌کنند اما این بار پرقدرت تر. در روش مذکور هکر ها برای نفوذ به سایت از یک پسورد در چندین حساب کاربری استفاده می‌کنند. گرچه اعلام شده بود که این نوع حملات زمان بر خواهند بود اما به نظر می‌رسد موفقیت آمیز بوده است.

باید دید در ادامه مایکروسافت چه تمهیداتی برای افزایش ایمنی و حفاظت از اطلاعات خود در نظر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره حمله مجدد هکرهای روسی به مایکروسافت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر