;
coinex

گزینه عجله دارم تپسی هم حذف شد؛ [+بیانیه تپسی]

گزینه عجله دارم تپسی هم مانند اسنپ حذف شد. بالاخره پس از بحث و جدل‌های متعدد، اسنپ و تپسی تصمیم گرفتند که گزینه عجله دارم از پلتفرم‌های خود حذف کنند.

سازمان تعزیرات حکومتی که متولی تخلفات پلتفرم‌ها، فروشگاه‌ها و هرگونه قیمت‌گذاری کالا و خدمات در کشور است، دوباره به اسنپ  و تپسی تذکر داد که گزینه عجله دارم، مصداق بارز گران‌فروشی است و باید حذف شوند. اگرچه در وهله اول این اظهارنظر سازمان تعزیرات با واکنش‌ها و مخالفت‌هایی مواجه شد، اما این سازمان از موضع خود کنار نکشید و برای دومین بار و ظاهراً آخرین بار، به دو تاکسی اینترنتی کشور هشدار داد. چندی پیش رئیس سازمان تعزیرات حکومتی با توپی پُر به هردو تاکسی اینترنتی هشدار داد که خودشان عجله دارم را حذف کنند.

نخست اسنپ که اولین تاکسی اینترنتی کشور محسوب می‌شود به هشدار این سازمان توجه نشان داد و گزینه عجله دارم را حذف کرد. تپسی اما رویکردی متفاوت نشان داد و با راه‌اندازی بک نظرسنجی از مردم و کاربران خواست که رأی خود را جهت حذف گزینه عجله دارم تپسی و یا خلاف آن ثبت کنند. اگرچه از نتایج این نظرسنجی مطلع نیستیم، اما به نظر می‌رسد که عجله دارم از این سرویس حذف شده است. حالا یا کاربران رأی مثبت داده‌اند و یا فشارهای سازمان تعزیرات حکومتی منجربه این اتفاق شده است. به هر تپسی بیانیه‌ای درخصوص حذف گزینه عجله دارم منتشر کرده است که بهتر است خودتان مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: علت اختلال اسنپ امروز ۲۰ اسفند

گزینه عجله دارم تپسی حذف شد

بالاخره تپسی هم مانند اسنپ به هشدار سازمان تعزیرات حکومتی واکنش نشان داده و گزینه عجله دارم را از پلتفرم خود حذف کرد.

روابط عمومی تپسی درخصوص حذف این گزینه بیانیه‌ زیر را در وبلاگ خود منتشر کرده است:

«گزینه عجله دارم با هدف ارائه خدمت به کاربرانی که اولویت آنها نه هزینه سفر، بلکه قبول سفر است به خدمات تپسی اضافه شد. این گزینه برای افرادی است که مایلند با افزایش قیمت، شانس قبول سفر از سمت سفیران را افزایش داده و زمان انتظار کمتری را صرف قبول درخواست خود کنند. پیش از اضافه شدن گزینه «عجله دارم»، بارها کاربران در شبکه‌های اجتماعی اضافه کردن امکانی برای پیشنهاد قیمت بالاتر به سفیر را به تپسی پیشنهاد داده بودند.

تپسی با هدف ارائه خدمات متنوع، در کنار گزینه «عجله دارم»، گزینه «عجله ندارم» را نیز برای کاربرانی که مایلند در ازای زمان انتظار بیشتر، قیمت کمتری پرداخت کنند به خدمات خود اضافه کرده است. این گزینه در فاصله کوتاه از رونمایی، با استقبال خوبی مواجه شده است.

گزینه عجله دارم تپسی حذف شد
گزینه عجله دارم تپسی

گزینه‌های مختلف سفر در تپسی از جمله «عجله دارم»، با طراحی یکسان به سفیران تپسی نمایش داده می‌شوند. بنابراین سفیران هنگام قبول درخواست‌ها، از انتخاب گزینه «عجله دارم» توسط کاربر اطلاعی ندارند. تپسی در این زمینه همه تلاش خود را به کار گرفته تا مانع سوء استفاده‌های احتمالی از این گزینه شود.

تنها ۱۰% از کل سفرهای تپسی مربوط به گزینه «عجله دارم» است. سفرهای «عادی» ۷۰% و سفرهای «عجله ندارم» ۲۰% از سفرهای ناوگان تپسی را تشکیل می‌دهند. فاصله معنادار گزینه عادی نسبت به سایر خدمات و نیز استقبال از گزینه «عجله ندارم»، گواه نگاه تپسی به ارائه خدمات متنوع با در نظر گرفتن نیازهای مختلف کاربران است.

تصور اشتباهی وجود دارد که افزایش قیمت‌ سفرها موجب افزایش درآمد تاکسی‌های آنلاین شده و گزینه‌ای مانند «عجله دارم» با هدف افزایش درآمد به برنامه اضافه شده است. توجه به این نکته ضروری است که آنچه موجب افزایش درآمد تاکسی‌های آنلاین است، افزایش تعداد سفرهاست نه افزایش قیمت. چرا که افزایش قیمت جذابیت سفر را برای کاربر مسافر کاهش داده و باعث کم شدن تعداد سفرها می‌شود. هدف تاکسی‌های آنلاین، ارائه قیمت تعادلی به شکلی است که برای هر دو کاربر مسافر و راننده به صرفه بوده و سبب انجام سفر شود.

تپسی هم‌زمان با غیرفعال شدن گزینه «عجله دارم»، به پیگیری‌های خود جهت تبیین منطق حاکم بر این سرویس به نهادهای تنظیم‌گر ادامه خواهد داد. امیدواریم نتیجه در پایان، دسترسی کاربران به بهترین خدمات در حوزه حمل‌و‌نقل درون‌شهری باشد.»

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص حذف گزینه عجله دارم توسط تپسی و اسنپ چیست؟ آیا به راستی این دو تاکسی اینترنتی گران فروشی کرده‌اند؟ لطفاً نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر