;
coinex

عربستان به دنبال ساخت بلندترین برج جهان به ارتفاع ۲۰۰۰ متر است

عربستان پس از اقدامات هیجان انگیزی که طی چند ساله گذشته انجام داده اکنون به دنبال ساخت بلندترین برج جهان به ارتفاع ۲۰۰۰ متر است.

به تازگی گزارش هایی منتشر شده که نشان می‌دهد عربستان برنامه  بلندپروازانه دیگری را آغاز کرده است. بر اساس اعلام مجله معماری معتبر بریتانیایی آرکیتکتس ژورنال، این کشور قصد دارد بلند ترین برج جهان به ارتفاع  کیلیومتر دو را بسازد.

بیشتر بخوانید: جاذبه‌های گردشگری عربستان در یک ویدیوی تبلیغاتی با حضور لیونل مسی

بر اساس اعلام این منبع معتبر شرکت معماری بریتانیایی فاستر اند پارتنرز، برنده‌ی مناقصه‌ی طراحی ساختمان مرتفع بعدی عربستان شده است.اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود این پروژه به راحتی از برج خلیفه دبی که با ارتفاع 8/829 متر عنوان بلندترین ساختمان جهان را در اختیار دارد، پیشی خواهد گرفت.

پروژه جدید عربستان سعودی با بودجه چندین میلیارد دلاری خود می‌تواند از تمام پروژه هایی که تاکنون عملی شده سبقت گرفته و رکورد جدیدی از خود به جای بگذارد. حتی برج در دست ساخت جده که به‌زودی به بلندترین ساختمان جهان تبدیل خواهد شد، نصف این برج بلند ارتفاع دارد.

برج هیجان انگیز صعودی ها 4 برابر بلندتر از برج میلاد است. هر کدام از پروژه های معماری که تاکنون اجرایی شده اند در مقایسه با این برج بسیار ناچیز به نظر می‌رسند. باید دید سرانجام این برنامه چه خواهد شد اما در صورت موفقیت به یکی از معماری های جذاب جهان تبدیل خواهد شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی ساخت بلندترین برج جهان در عربستان چیست؟ شما تجربه‌ای در این زمینه دارید؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر