;
coinex

دخالت پیام رسان های داخلی در معاملات خودرو

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی مستقیماً بر دخالت پیام رسان های داخلی در معاملات خودرو صحه گذاشت. با منتظر چه تغییراتی بر زیرساخت معاملات خودرو باشیم؟ در ادامه با تکراتو همراه باشید.

با تصمیم ناگهانی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، پلتفرم‌های بومی زین‌پس می‌توانند در زیرساخت‌های معاملات خودرو فعالیت کنند. به نظر می‌رسد با دخالت پیام رسان های داخلی در معاملات خودرو باید منتظر جهشی در بازار خودرو باشیم؛ حال این جهش یا به ضرر ختم می‌شود یا منفعتی بوجود خواهد آورد.

از زمانی که پلتفرم‌های خارجی فیلتر شدند، دولت و مسئولین نگاه ویژه‌ای به پیام‌رسان‌های داخلی انداختند و مدام بر دسترسی آنها در امور دیگر افزود. از اتصال همه پیام‌رسان‌ها به یکدیگر گرفته تا برنامه‌های اقتصادی و حالا هم بازار خودرو.

لازم به ذکر است که پیش‌تر پلتفرم‌های همچون دیوار، شیپور، باما، کارنامه و غیره نیز درخواست‌هایی مبنی بر معاملات خودرو داشته‌ و و توانستند مجوزهای لازم را دریافت کنند. حالا باید دید که با رویکرد جدید، بازار خودرو به کدام سمت می‌رود.

بیشتر بخوانید: بهای اجاره خودرو برای مسافرت عید تا روزی 600 هزار تومان

دخالت پیام رسان های داخلی در معاملات خودرو

به نقل از روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، با توجه به ماموریت مرکز توسعه تجارت الکترونیکی در فعال‌سازی بازارهای تجاری جدید برای فعالین حوزه تجارت الکترونیکی، با هماهنگی به‌عمل آمده با فراجا، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و قوه قضائیه، امکان اتصال سکوهای مجاز داخلی به زیرساخت‌های معاملات خودرو فراهم شده است.

در گذشته پلتفرم‌های حوزه خرید و فروش خودرو مانند دیوار، شیپور، باما، کارنامه وغیره از وزارت صمت درخواست اتصال به زیرساخت‌های معاملات خودرو برای انجام فرایند خرید و فروش را داشتند. بر این اساس، خدماتی استعلامی هویتی و مالکیتی برای پلتفرم‌های فعال در این حوزه فعال شده است.

دخالت پیام رسان های داخلی در معاملات خودرو

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از کلیه سکوهای تجارت الکترونیکی فعال در زمینه معاملات خودرو و وسایل نقلیه، دعوت کرده است تا در صورت تمایل به مشارکت در این حوزه، درخواست‌های خود را برای بررسی به این مرکز ارسال کنند. مهلت پذیرش درخواست متقاضیان، تا ابتدای اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ عنوان شده است.

مدارک مورد نیاز برای ارسال در خواست مشارکت با مرکز تتا عبارتند از:

  • معرفی شرکت شامل مدارک ثبتی
  • روزنامه آخرین تغییرات مدیران و سوابق
  • پروژه‌ها
  • نیروی انسانی کلیدی
  • نامه اعلام آمادگی برای مشارکت در طرح و درخواست بررسی مدارک
  • خلاصه پیشنهاد شرکت برای راه‌‌اندازی و راه‌بری طرح

بر این اساس، پلتفرم‌های فعال در حوزه خرید و فروش خودرو از این پس می‌توانند به زیرساخت‌های معاملات خودرو متصل شوند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص دخالت پلتفرم‌های داخلی در معاملات خودرو و امکان برهم زدن بازار خودرو چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر