;
coinex

دانشگاه تهران به دنبال درآمدزایی است، جذب ۳۰ هزار دانشجوی خارجی در دستور کار

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران از هدفگذاری این دانشگاه برای جذب 30 هزار دانشجوی خارجی خبر داد. ظاهراً بهترین دانشگاه ایران قصد دارد رتبه‌های برتر خارجی‌ را جذب کند.

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران ضمن اشاره به تعداد دانشجویان خارجی این دانشگاه در زمان کنونی، بیان کرد که قصد دارند در جریان برنامه هفتم توسعه، تعداد 30 هزار دانشجوی جدید را در بهترین دانشگاه ایران جذب کنند. ظاهراً رتبه‌های برتر خارجی در اولویت جذب قرار دارند. اما به نظر شما رتبه‌های برتر خارجی برای انتخاب محل تحصیل خود به دانشگاه‌های ایران خواهند آمد؟

بیشتر بخوانید: زمان برگزاری کلاس های قبل و بعد از عید برای دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور اعلام شد

دانشگاه تهران 30 هزار دانشجوی خارجی جذب می‌کند

الهام امین‌زاده، به مهم‌ترین تحولات حوزه بین‌الملل دانشگاه تهران اشاره و اظهار کرد: «ما در حوزه فعالیت‌های بین‌المللی خود ملاقات‌ها و تعاملاتی را ابتدا با سفرا، رایزن‌های علمی و فرهنگی کشورهای خارجی انجام دادیم. دانشگاه‌های رتبه‌های برتر این کشورها شناسایی شدند تا بتوانیم تعاملات علمی خود را با این دانشگاه‌ها آغاز کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد:

دانشگاه تهران جزو دانشگاه برتر جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و قرار شد دانشگاه‌هایی که به لحاظ رتبه‌بندی و رده‌بندی جهانی در جایگاه خوبی قرار دارند، هدف تعاملات دانشجویی و اساتید دانشگاه تهران قرار بگیرند. پروژه‌های مشترک و یا حتی راه‌اندازی کرسی‌های زبان فارسی جزو برنامه‌های دیگر ما با آن دانشگاه‌ها خواهد بود.

دانشگاه تهران 30 هزار دانشجوی خارجی جذب می‌کند

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران یادآور شد: «»در حال حاضر بیشتر با کشورهای آسیایی، آفریقایی و آمریکای لاتین تعاملات خود را برقرار کردیم و روابط خود با سایر کشورها را نیز آغاز خواهیم کرد.

امین‌زاده با بیان اینکه دانشگاه تهران در لیست تحریم کشورهای خارجی قرار ندارد، افزود:

ما قراردادهای مشترک چندانی با کشورهای اروپایی یا آمریکایی نداریم. در محیط‌های آکادمی استقبال خوبی برای برقراری تعامل با دانشگاه تهران وجود دارد.

وی با بیان اینکه با کشور عراق رابطه خوبی داریم، یادآور شد: «۱۴ دانشگاه برتر ایران هر ساله با دانشگاه‌های روسیه یا در تهران یا در مسکو اجلاس‌هایی را برگزار می‌کند؛ اگرچه این تعاملات با دانشگاه‌های چین نیز وجود دارد و اخیراً تعاملاتی نیز با کشورهای برزیل و آفریقایی شروع شده است.»

معاون بین‌الملل دانشگاه تهران با بیان اینکه رتبه‌های برتر خارجی هدف جذب در دانشگاه ما قرار دارند، گفت:

در حال حاضر ۱۲۶۰ دانشجوی خارجی داریم که قصد داریم این آمار در برنامه هفتم ۵ ساله به ۳۰ هزار دانشجو برسد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه های بزرگ ایران چیست؟ چرا این روند برای دانشجویان کشورمان بسیار سخات و دشوار است ولی برای خارجی‌ها به سهولت انجام می‌شود؟ لطفاً نقطه نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر