;
coinex

قابلیت جدید اندروید 15 امکان پیدا کردن گوشی خاموش را فراهم می‌کند

پیدا کردن تلفن‌های گم شده یا سایلنت دیگر اعصاب‌خورد‌کن نخواهد بود؛ مخصوصا اگر دیرتان شده باشد. قابلیت جدید اندروید 15 این امکان را به شما می‌دهد حتی اگر گوشی شما خاموش هم بود، به راحتی آن را پیدا کنید.

سیستم پیدا کردن دستگاه Google، با وجود کاربردی بودنش، محدودیت‌های خود را دارد، به خصوص زمانی که دستگاه به اینترنت وصل نیست. با اندروید 15، گوگل قصد دارد این مشکل را با معرفی یک واسط برنامه نویسی نرم افزاری جدید به نام Powered Off Finding API حل کند.

بیشتر بخوانید:

پیدا کردن گوشی خاموش با قابلیت جدید اندروید 15

گزارش تازه Android Police نشان می‌دهد که چگونه API می‌تواند به پیدا کردن (مکان‌یابی) گوشی‌های هوشمند حتی زمانی که خاموش هستند کمک کند. اساساً این سیستم با ذخیره کردن چراغ‌های بلوتوث از پیش محاسبه شده در حافظه کنترلر بلوتوث کار می‌کند.

اما یک نکته‌ی مهم وجود دارد: سخت‌افزار ویژه‌ای برای روشن نگه داشتن کنترلر بلوتوث لازم است، تا امکان کارکردن آن هنگامی که تلفن کاملاً خاموش است، فراهم شود. بنابراین، احتمالاً یک رزرو کوچک از باتری نیز برای عملکرد این ویژگی لازم است.

اگرچه شایعات ابتدایی نشان می‌داد که این ویژگی ممکن است با پیکسل 9 معرفی شود؛ اما این گزارش اکنون نشان می‌دهد که پیکسل 8 نیز با به‌روزرسانی به اندروید 15 از آن بهره‌مند می‌شود. علاوه بر نیازهای سخت‌افزاری، تلاش‌های مهندسی نرم‌افزاری قابل توجهی برای پشتیبانی از لایه سخت‌افزاری بلوتوث Finder (HAL) لازم است. کاربران همچنین باید اطمینان حاصل کنند که اندروید 15 را دریافت کرده و به آخرین نسخه سیستم پیدا کردن دستگاه Google دسترسی دارند.

متأسفانه، احتمال دریافت این قابلیت توسط دستگاه‌های قدیمی‌تر مانند پیکسل Fold، سری پیکسل 7 و سری پیکسل 6 کمتر است. نامشخص است که آیا این دستگاه‌ها از نظر سخت‌افزاری نیازمندی‌های لازم را دارند یا محدودیت‌ها کاملاً مبتنی بر نرم‌افزار هستند.

بیشتر بخوانید: 

منبع: gizmochina

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر