;
coinex

وزیر ارتباطات: دولت در ایام نوروز در آماده‌باش ارتباطی است

وزیر ارتباطات اعلام کرد که دولت در ایام نوروز در آماده‌باش ارتباطی است و تمهیداتی در نظر گرفته شده تا مشکلی از نظر پهنای باند نداشته باشیم.

بر اساس اعلام عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات دولت در ایام نوروز برای تامین ارتباطات با کیفیت و پایدار تمهیدات ویژه ای در نظر گرفته است. او در این باره توضیح داد:« برقراری ارتباطات پایدار در همه ایام یکی از وظایف وزارت ارتباطات است اما گاهی به لحاظ زمانی و مکانی تقاضا زیاد می‌شود که لازم است اقدامات ویژه‌ای برای آن انجام داد تا نیاز کاربران برطرف شود به طور مثال در ایام اربعین مسیرهای منتهی به مرزها نیاز به تقویت دارد که به همین منظور تدابیر خاصی اندیشیده می‌شود.»

بیشتر بخوانید: کاهش رتبه ایران در سرعت اینترنت به خاطر افزایش سرعت دیگر کشورهاست

زارع پور ادامه داد:« در ایام نوروز هم برخی مکان‌ها، مانند مکان‌های مذهبی و توریستی که احتمال حضور مردم در آنها بیشتر است نیاز به ارتباطات ویژه دارند. همچنین از آنجا که لحظه سال تحویل با پیک مصرف مواجهیم و مردم تمایل دارند به شکل بر خط لحظات خودشان را در نقاط مذهبی و توریستی به اشتراک بگذارند نیاز به زیرساخت‌های ویژه ارتباطی داریم بنابراین در این اماکن خاص به ویژه در مشهد هر ساله امکانات خاصی را در نظر می‌گیریم.»

او می‌گوید:«  همکاران ما در ادارات کل استان‌ها و همچنین اپراتورها زیر ساخت‌های آن نقاط پر ازدحام را به صورت ویژه تقویت می‌کنند و همچنین در این ایام همواره در حالت آماده‌باش هستند. انشاالله مشکل خاصی نخواهد بود و چنانچه اتفاقی خارج از چارچوب بیافتد به سرعت برطرف خواهد شد.»

وزیر ارتباطات از برنامه‌های این وزارتخانه برای جلوگیری از کاهش افت کیفیت اینترنت خبر داد و گفت:« مصرف اینترنت با دیگر ایام سال خیلی تفاوت ندارد و شاید حدود ۴ یا ۵ درصد افزایش داشته باشد همکاران ما همچنان مشغول هستند، به طور مثال در حرم امام رضا (ع) با نصب بی تی اس های سیار متعدد یا افزایش پهنای باندی که در مشهد اتفاق می‌افتد، تلاش بر این است برای لحظاتی که پیک خیلی زیادی به شبکه وارد می‌شود به ویژه در قبل و لحظه تحویل سال تجربه کاربری خوبی را برای هموطنان رقم بزنیم.»

وی در پایان گفت:« درخشان‌ترین سال در فضایی شدن کشور سال ۱۴۰۲ بود. ۶ پرتاب داشتیم و ماهواره‌های متعدد در مدار قرار گرفتند. موفق شدیم زیست در فضا را برای اولین بار بعد از ۱۰ سال تعطیلی احیا کنیم. همچنین ساخت بزرگترین پایگاه فضایی کشور شروع شد که انشاالله فاز اول آن سال آینده به بهره برداری می‌رسد.»

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره‌ی صحبت های وزیر ارتباطات چیست؟ لطفا دیدگاه خود را در بخش کامنت با تکراتو در میان بگذارید و اخبار روز را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر