;
coinex

افزایش 35 درصدی حقوق کارگران ؛ حداقل دریافتی کارگران مشخص شد [+فیلم]

وزیر کار، رسماً افزایش 35 درصدی حقوق کارگران را اعلام کرد. دستمزد کارگران پس از بحث و جدل‌های بسیار به نتیجه رسید که مبلغ آن بازهم با توجه به تورم ناچیز است.

مدتی می‌شود که بحث افزایش حقوق کارگران و حداقل دستمزد کارگران توسط دولت درحال بررسی است. با وجود به اینکه بارها مبالغی برای حقوق کارگری درنظر گرفته شد اما نمایندگان کارگری با این مبالغ مخالف کردند.

وزیر کار چند روز پیش نیز اعلام کرد که افزایش حقوق کارگران باید به اندازه حقوق کارمندان به علاوه 2 درصد بیشتر باشد. یعنی 20 درصد افزایش حقوق و 2 درصد هم اضافه‌تر که بازهم با مخالفت نمایندگان روبرو شد. حال پس از چند روز رسماً افزایش 35 درصدی حقوق کارگران بدون چانه‌زنی نمایندکان کارگری در دستور کار قرار گرفته است. حداقل دریافتی کارگران چند شده است؟ در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: حقوق بازنشستگان لشگری 10 درصد افزایش یافت! [+جزئیات]

افزایش 35 درصدی حقوق کارگران تصویب شد

نشست نهایی دستمزد شورای عالی کار که عصر دوشنبه (۲۸ اسفند) با حضور وزیر کار و نمایندگان گروه کارگری و کارفرمایی آغاز شد و مدتی بعد با پیوستن وزیر صمت ادامه یافت، پس‌از گذشت ساعت‌ها چانه‌زنی و مذاکره فشرده، سرانجام با تصویب افزایش ۳۵.۳ درصدی حداقل دستمزد بدون موافقت گروه کارگری و امضای آنها پایان یافت. بر این اساس حداقل دستمزد کارگران از ۵ میلیون و ۳۰۸ هزار تومان به ۷ میلیون و ۱۸۲ هزار و ۱۰۶ تومان افزایش یافت.

افزایش 35 درصدی حقوق کارگران تصویب شد

شورای‌ عالی کار در خصوص کمک‌هزینه مسکن مصوبه‌ای نداشت و همچنان مبلغ حق مسکن ۹۰۰ هزار تومان بدون تغییر باقی ماند ولی مبلغ بن خواروبار را از  1میلیون و ۱۰۰ هزار تومان به 1میلیون و۴۰۰ هزار تومان افزایش داد. حداقل مزد روزانه نیز ۲۳۸ هزار و ۸۷۲ تومان مقرر شد و حق عائله‌مندی به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید.

اما مصوبه مهم و جدید شورای عالی کار اختصاص حق تاهل به کارگران بود. حق تاهل برای اولین‌بار در دریافتی کارگران منظور شده که مبلغ آن ۵۰۰ هزار تومان برای همه کارگران متاهل اعم از زن و مرد است‌.

پایه سنوات هم از ۵۳۷ هزار تومان به ۷۱۶ هزار و ۶۰۰ تومان رسید. سایر سطوح مزدی نیز ۲۰ درصد به‌اضافه ۶۹۰ هزار تومان حدود ۷۰۰ هزار تومان تعیین شد.

به نقل از ایسنا؛ به دنبال افزایش ۳۵ درصدی حداقل دستمزد ۱۴۰۳ دریافتی کارگران با احتساب مبلغ بن خواروبار، کمک‌هزینه مسکن، حق اولاد و سایر مزایای جانبی، مزد به بیش‌از ۱۱ میلیون تومان افزایش یافت.

میزان افزایش حقوق کارگران در 7 سال گذشته

در اینفوگرافی زیر میزان افزایش حقوق کارگران در 7 سال گذشته درج شده است:

افزایش 35 درصدی حقوق کارگران تصویب شد

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص افزایش 35 درصدی حقوق کارگران چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذازید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر