;
coinex

یوتیوب استفاده از برچسب هوش مصنوعی برای تولیدکنندگان محتوا را اجباری کرد

پلتفرم تصویری معروف یوتیوب که جزو واحدهای شرکت فناوری بزرگ گوگل است، اعلام کرده از این پس کاربران ملزم به اعلام استفاده از برچسب هوش مصنوعی در تولید تصاویر واقع‌گرایانه خواهند بود. این اعلامیه به صورت نواری روی ویدیوها نمایش داده خواهد شد.این تغییر در سیاست‌های یوتیوب، که اخیراً به اجرا درآمده، به دنبال  آیین‌نامه‌ای است که از سوی گوگل در نوامبر سال گذشته تدوین بوده شده بود. گوگل، به ویژه پس از تمرکز بر تصاویر واقع‌گرایانه مرتبط با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و دیگر انتخابات جهانی، نگرانی‌هایی داشته است.

بیشتر بخوانید: چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم ؟ آموزش پیدا کردن موزیک‌های ترند

استفاده از هوش مصنوعی در یوتیوب

در اعلامیه‌ای که از سوی یوتیوب منتشر شده، آمده :« از کاربران می‌خواهیم که در صورت استفاده از هوش مصنوعی برای تولید محتوای واقع‌گرایانه، این موضوع را فاش کنند. محتوای واقع‌گرایانه می‌تواند باعث اشتباه فهم بیننده درباره فرد، مکان یا واقعه‌ای واقعی شود.»

هرچند، مقررات جدید گوگل انعطاف‌پذیر بوده و اشاره می‌کند که نیازی به فاش کردن استفاده از هوش مصنوعی در مواردی مثل تولید محتوای کاملاً غیرواقعی یا انیمیشنی و یا استفاده از هوش مصنوعی به عنوان ابزار کمکی در تولید محتوا نیست.

بر اساس آیین‌نامه گوگل، موارد زیر ملزم به فاش کردن استفاده از هوش مصنوعی هستند :

1 استفاده از تصاویر واقع‌گرایانه چهره یک فرد یا تولید صدای مصنوعی برای روایت فیلم.

2 تغییر فیلم واقعیت‌ها یا مکان‌های واقعی به نحوی که حقیقت را مخدوش کند.

3 ایجاد صحنه‌های واقع‌گرایانه که ممکن است باعث ایجاد سوءتفاهم درباره وقایع تخیلی شود، مانند نمایش حرکت گردباد به سوی یک شهر.

با این تغییرات، گوگل و یوتیوب سعی در افزایش شفافیت و اطمینان کاربران در استفاده از محتوای ویدیویی دارند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد استفاده از برچسب هوش مصنوعی در یوتیوب چیست؟ نظرات خود را با ما به اشتراک گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر