;
coinex

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم ؟ آموزش پیدا کردن موزیک‌های ترند

انتخاب بهترین آهنگ برای پست‌های اینستاگرامی یک هنر است، نه علم! استفاده از موزیک‌های ترندی برای ریلز یا ویدیوها می‌تواند تعامل کاربران را افزایش دهد. اما چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم ؟ با ما همراه شوید تا پاسخ این پرسش را با شما در میان بگذاریم.

در این مقاله، تمام روش های پیدا کردن موزیک های اینستاگرام را به شما آموزش می‌دهیم. با استفاده از این ترفندها می‌توانید آهنگ‌ها و تر‌ک‌های صوتی ترندی را، قبل از اینکه از دور خارج شوند، پیدا کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم

استفاده از موزیک‌های پرطرفدار اینستاگرامی کمک می‌کند تا ریلز یا پست‌های ویدیویی شما رشد بیشتری داشته باشند و در معرض دید مخاطبان بیشتری قرار بگیرند. اضافه کردن موسیقی بسیار آسان است، اما اینکه آهنگ‌های ترندی را خیلی زود شناسایی کنیم، می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد.

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم
چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم

خوشبختانه روش‌های مختلفی برای پیدا کردن آهنگ های ترند اینستاگرام وجود دارد. در این مقاله، آنچه باید درباره نحوه پیدا کردن آهنگ های اینستاگرام و ترفندهای آن بدانید را با شما به اشتراک می‌گذاریم تا بتوانید تعامل کاربران با صفحه خود را افزایش دهید.

لیست آهنگ های ترندی اینستاگرام

پلتفرم اینستاگرام می‌خواهد ابزارهای ویرایش ویدیوهای خود را به بهترین شکل ممکن ارتقا دهد. حتی اخیرا آپدیت‌ها و تغییرات زیادی برای بهبود ویرایشگر داخلی ریلز منتشر شده است. برای مثال، یک ویژگی جدید به اینستاگرام اضافه شده که کاربر در زمان ویرایش ویدیوی خود می‌تواند آهنگ‌ها و ترک‌های صوتی ترند را ببیند. در نظر داشته باشید که این ویژگی هنوز در برخی مناطق جهان منتشر نشده و ممکن است در دسترس شما نباشد. در ادامه این روش را به شما آموزش می‌دهیم؛ اما اگر هنوز آن را دریافت نکردید، هیچ جای نگرانی نیست. چون ترفند پیدا کردن آهنگ های اینستاگرام فقط به همین مورد خلاصه نمی‌شود و روش‌های دیگری هم وجود دارند.

برای پیدا کردن آهنگ های جدید اینستاگرام با استفاده از ابزار داخلی این پلتفرم، کافی‌است مراحل زیر را انجام دهید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کنید و از قسمت پایین صفحه نمایش، گزینه Create (+) را بزنید.
  2. در نواری که پایین صفحه قرار گرفته، گزینه REEL را پیدا کرده و روی آن ضربه بزنید.
  3. در قسمت بالای صفحه‌نمایش، گزینه Trending را مشاهده می‌کنید که باید آن را انتخاب کنید.

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم

نحوه پیدا کردن آهنگ های اینستاگرام با استفاده از ابزار جدید این پلتفرم به‌ همین سادگی بود. اما اگر این روش در دسترس شما نیست و هنوز هم می‌خواهید بدانید چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم ، با ما همراه شوید تا روش‌های دیگر را به شما آموزش دهیم.

بیشتر بخوانید:

راه های دیده شدن پست در اینستاگرام

راهکارهای افزایش بازدید ویدیو در اینستاگرام

ریلز ترندی در اینستاگرام

یک روش دیگر برای پیدا کردن آهنگ های ترند اینستاگرام این است که در صفحه فید ریلز جستجو کنید. صفحه فید ریلز را مثل یک صفحه‌ی جستجوی ریلز بدانید؛ منحصربه‌فرد و بهترین جا برای پیدا کردن ریلز افرادی که دنبال می‌کنید یا کاربرانی که دنبال نمی‌کنید. این ریلزها براساس الگوی رفتاری شما انتخاب شده و به شما نمایش داده می‌شوند. درواقع، الگوریتم اینستاگرام اینطور کار می‌کند.

به ویدیوهایی که در حوزه تخصصی شما تولید می‌شوند و بازخورد خوبی می‌گیرند، توجه کنید. صفحه فید ریلز یک فضای عالی برای پیدا کردن منابع ترند‌ها، ایده‌ها و استفاده از قالب‌های ریلز است. در ادامه به شما می‌گوییم که چطور ریلزهای ترندی را پیدا کنید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را باز کرده و از قسمت سمت راست و پایین صفحه، روی آیکون ویدیوهای ریلز بزنید.
  2. ریل مورد نظر با آهنگ دلخواه‌تان را پیدا کنید. حالا از قسمت سمت چپ و پایین صفحه، روی اسم هنرمند و عنوان آهنگ بزنید.
  3. با این کار به صفحه‌ی موسیقی مورد نظر می‌روید. در اینجا می‌توانید ببینید که این آهنگ از کجا آمده و چند بار از آن استفاده شده است. همچنین، تمام ویدیوهای دیگری که این ترک صوتی را دارند و تعداد بازدید آن ویدیوها نیز نمایش داده می‌شود.

نکته: شما می‌توانید آهنگ دلخواه را ذخیره کنید تا در زمان ادیت ویدیوهای خود به آنها دسترسی داشته باشید. تمام آهنگ‌هایی که ذخیره می‌کنید، در قسمت ساخت ریل (Create Reel) در دسترس هستند. تنها کافی‌است روی آیکون نوت موسیقی بزنید.

بیشتر بخوانید:

الگوریتم اینستاگرام چیست و چگونه کار می‌کند؟

فعال و غیرفعال کردن Sensitive content در اینستاگرام

قابلیت جستجوی اینستاگرام

آموزش پیدا کردن آهنگ های ترند اینستاگرام را با یک روش دیگر ادامه می‌دهیم که براساس الگوریتم اینستاگرام نیست و محتواهای دیگری به غیر از پیشنهاد‌های الگوریتم را به شما نمایش می‌دهد.

  1. برای استفاده از این روش باید روی آیکون ذره‌بین بزنید تا وارد صفحه اکسپلور شوید.
  2. از قسمت بالای صفحه، روی نوار جستجو بزنید و عبارت مورد نظر، مثل «آهنگ‌های ترند» را تایپ کنید. حتی می‌توانید عبارت جزئی‌تری مثل «خانه‌تکانی» یا «روتین روزانه» را جستجو کنید. به این ترتیب می‌توانید ببینید که تولیدکننده‌های دیگر از چه آهنگ‌هایی برای محتواهای‌شان استفاده کرده‌اند. می‌توانید از گزینه‌های Audio یا Tags که در قسمت بالای صفحه نمایش داده می‌شوند نیز استفاده کنید.

نکته‌ای که در این روش باید به آن توجه کنید، این است که ممکن است کاربران از تگ «آهنگ‌های ترند» برای محتواهای غیرمرتبط استفاده کنند. بنابراین، این روش تضمین نمی‌کند که حتما آهنگ دلخواه را پیدا کنید؛ با این‌‌حال می‌تواند روش خوبی باشد و در مواقع لزوم به کار شما بیاید.

بیشتر بخوانید:

آموزش دلیت کردن اکانت در اپلیکیشن Threads

آموزش ساخت زیرنویس فارسی فیلم

اکانت Creator اینستاگرام

آهنگ ریلز اینستاگرام را چگونه پیدا کنیم ؟ اگر هنوز پاسخ این پرسش را پیدا نکردید، می‌توانید از اکانت Creator اینستاگرام کمک بگیرید. این اکانت مجموعه‌ای از اطلاعات و ایده‌های عالی برای رشد صفحه اینستاگرام شماست. این اکانت دائما ترند‌های ریلز را منتشر می‌کند و نه‌تنها جدیدترین و بهترین آهنگ‌ها را به اشتراک می‌گذارد، بلکه نکات و ترفندهای ویرایش را نیز به شما آموزش می‌دهد.

تیک تاک

یک ترفند پیدا کردن آهنگ برای اینستاگرام این است که سری به شبکه‌های اجتماعی دیگر بزنید تا ببینید کاربران در پلتفرم‌های مختلف از چه آهنگ‌هایی استفاده می‌کنند. تیک تاک به‌عنوان پلتفرم محبوب نسل Z می‌تواند منبع خوبی برای پیدا کردن محتواهای ترند باشد. آنچه در تیک تاک سر و صدا به پا می‌کند، معمولا بر اینستاگرام هم تاثیر می‌گذارد. در ادامه قصد داریم روش های مختلف برای پیدا کردن آهنگ در تیک تاک را آموزش دهیم.

مرکز خلاقیت تیک تاک

یکی از بهترین روش‌ها برای پیدا کردن ترک‌های صوتی پرطرفدار این است که از مرکز خلاقیت تیک تاک (TikTok’s Creative Center) استفاده کنید.

 

این قسمت برای پیدا کردن هشتگ‌ها و ادیت‌های ویدیویی نیز بسیار عالی است. همچنین می‌توانید بازه زمانی خاص یا کشور موردنظرتان را جستجو کنید تا ببینید چه آهنگ‌هایی در کدام بازه زمانی و در چه مناطقی پرطرفدار و ترندی هستند.

بیشتر بخوانید:

پاک کردن اکانت واتساپ

از کجا بفهمیم واتساپ هک شده ؟

قابلیت جستجوی تیک تاک

عملکرد جستجوی تیک تاک بسیار عالی است و یک مسیر مستقیم برای پیدا کردن آهنگ‌های ترندی دارد. برای استفاده از این روش کافی‌است مراحل زیر را طی کنید:

  1. روی آیکون ذره‌بین که در قسمت بالا و سمت راست صفحه قرار گرفته کلیک کنید تا ابزار جستجوی تیک تاک باز شود.
  2. در نوار جستجو، عبارت Viral Sounds یا Trending Sounds را تایپ کنید.
  3. روی تب Sounds بزنید و اسکرول کنید. به مواردی که برچسب Popular دارند توجه کنید.
  4. وقتی آهنگ دلخواه‌تان را پیدا کردید، اسم آن را یادداشت کرده و آن را در اینستاگرام جستجو کنید.

پلی لیست تیک تاک

آموزش نحوه پیدا کردن آهنگ های اینستاگرام را با یک ترفند دیگر از تیک تاک ادامه می‌دهیم که بسیار کاربردی است. برای پیدا کردن موزیک های اینستاگرام بهتر است به گنجینه صداهای تیک تاک مراجعه کنید:

  1. از قسمت پایین صفحه، روی آیکون + ضربه بزنید. (نگران نباشید؛ انتخاب این گزینه به معنای انتشار فوری ویدیو نیست)
  2. از سمت راست صفحه آیکون نوت موسیقی را انتخاب کنید.
  3. اینجا می‌توانید ترک‌های صوتی پیشنهادی را مشاهده کنید و دسته‌بندی‌هایی که توسط تیک تاک ایجاد شده‌اند را ببینید. نام آهنگ دلخواه را یادداشت کرده و سپس آن را در اینستاگرام جستجو کنید.

کلکسیون موسیقی متا

یک ترفند پیدا کردن آهنگ های اینستاگرام که واقعا موثر و کاربردی است، استفاده از کالکشن موسیقی و ترک‌های صوتی متاست. کپی رایت یکی از چالش‌هایی است که تولیدکننده‌های محتوا در اینستاگرام با آن روبه‌رو هستند و می‌تواند کار را برای حساب‌های کاربری تجاری دشوار کند. اما با استفاده از گنجینه آهنگ‌های متا می‌توانید از فیلترهای مختلف برای پیدا کردن آهنگ های اینستاگرام استفاده کنید. برای مثال می‌توانید از فیلترهای ژانر، حس‌وحال، مدت زمان و… استفاده کنید تا دقیقا به آهنگ مورد نظرتان برسید. حتی می‌توانید این ترک‌های موسیقی را براساس میزان علاقه‌مندی خود مرتب کنید.

پیدا کردن موزیک های اینستاگرام

تولیدکننده‌های محتوا و حساب‌های شخصی اینستاگرام به‌راحتی می‌توانند از این کلکسیون استفاده کنند. مجموعه آهنگ‌های متا به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شود و می‌توان آنها را پخش یا دانلود کرد. این آهنگ‌ها فقط در پلتفرم‌های شرکت متا، مثل اینستاگرام قابل استفاده هستند و کاربران یوتیوب یا تیک تاک نمی‌توانند از آنها بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید:

مخفی کردن شماره در تلگرام

آموزش ساخت نظرسنجی در تلگرام

مرور قالب‌های ریلز اینستاگرام

نحوه پیدا کردن آهنگ های اینستاگرام با استفاده از مرور تمپلیت‌ها یا قالب‌های آماده ریلز بسیار ساده است. درواقع یک قالب با شکل ظاهری و موسیقی ترندی، به‌صورت آماده و حاضر وجود دارد تا شما ویدیوی خود را در آن قرار دهید و منتشر کنید.

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم

با اسکرول کردن در فید ریلز می‌توانید تمپلیت‌ها را پیدا کنید. همچنین ادیتور ویدیوی ریلز هم تمپلیت‌ها را به شما نمایش می‌دهد. در گام اول باید به تب ریلز بروید و روی آیکون دوربین بزنید.

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم

حالا باید تب templates را از قسمت ادیتور ویدیو انتخاب کنید. در اینجا چندین قالب آماده وجود دارد که شامل موارد ترندی هم می‌شود. لزوما در این قالب‌ها از آهنگ‌های ترندی استفاده نمی‌شود؛ اما هیچ‌کدام از آنها مشکل کپی رایت ندارند. حتی برخی از آنها کاملا جدید هستند و ممکن است بعدا ترند شوند.

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم

در این مقاله به شما توضیح دادیم که چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنیم که مشکل کپی رایت نداشته باشند. همچنین با این روش‌ها می‌توانید آهنگ های ریلز و ترند را هم پیدا کنید و تعامل کاربران با ویدیوهای خود را افزایش دهید.

سوالات متداول

چرا نمی‌توانم آهنگ‌های محبوب را در اینستاگرام پیدا کنم؟

گاهی اوقات ممکن است داده‌های ذخیره شده در اینستاگرام با کتابخانه موسیقی برنامه تداخل داشته باشد و این موضوع باعث می‌شود که انتخاب آهنگ‌ها محدود شود. متاسفانه خود اینستاگرام ویژگی داخلی برای پاک کردن کش خود ندارد.

چگونه آهنگ های اینستاگرام را پیدا کنم؟

ترفند‌های نحوه پیدا کردن آهنگ های اینستاگرام عبارتند از:

  • لیست ترک‌های صوتی ترندی اینستاگرام
  • ریلز ترندی در اینستاگرام
  • قابلیت جستجوی اینستاگرام
  • اکانت Creator اینستاگرام
  • تیک تاک
  • کلکسیون موسیقی متا

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آموزش پیدا کردن آهنگ های ترند اینستاگرام چیست؟ آیا روش دیگری را می‌شناسید که به آن اشاره نکردیم؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر