;
coinex

به لطف متا، عینک‌های ری‌ بن به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند

متا وعده داده که به زودی عینک‌های هوشمند ری‌ بن را به زودی روانه بازار می‌کند. از دسامبر سال 2023، برخی از کاربران قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی این گجت را تجربه کرده‌اند، اما به گزارش نیویورک تایمز، از ماه آوریل امسال این قابلیت‌ها برای همه‌ی کاربران در دسترس خواهد بود.عینک‌های هوشمند ری بن به لطف هوش مصنوعی سوار شده بر آن می‌توانند برای کاربران در نقش مترجم عمل کرده حتی می‌توانند اشیاء و حیوانات را تشخیص دهند. این گجت پوشیدنی با صدا زدن عبارت “Hey Meta”، کاربران قادر خواهند بود به دستیار هوشمند عینک ری‌بن دسترسی یابند. این دستیار با گوش دادن به دستورات یا پاسخ به سوالات کاربران از طریق اسپیکرهای داخلی عینک، با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عینک‌های هوشمند ری‌ بن

نیویورک تایمز در گزارش خود اعلام کرده که این ویژگی‌های هوش مصنوعی در مواقع مختلفی مانند فروشگاه‌های مواد غذایی، در حین رانندگی، در موزه‌ها و حتی باغ‌وحش آزمایش شده‌اند. اما با وجود توانایی این عینک در شناسایی حیوانات و آثار هنری، هنوز کاملاً قابل اعتماد نیست.

به لطف متا، عینک‌های ری‌ بن به هوش مصنوعی مجهز می‌شوند
عینک‌های هوشمند ری‌ بن

به گفته‌ی نیویورک تایمز، عینک هوشمند ری‌بن نمی‌تواند حیوانات باغ‌وحش را به‌طور صحیح از پشت میله‌ها یا از فاصله دور تشخیص دهد و همچنین نمی‌تواند میوه‌های غیرمعمول را به‌درستی شناسایی کند. این گزارش افزوده که این عینک توانایی ترجمه در زبان‌های انگلیسی، اسپانیایی، ایتالیایی، فرانسوی و آلمانی را دارا است.

احتمالاً شرکت متا در طول زمان قابلیت‌های هوش مصنوعی عینک هوشمند را بهبود خواهد داد. همانطور که ذکر شد، این ویژگی‌ها در حال حاضر برای برخی از کاربران در ایالات متحده قابل دسترسی است، ولی به زودی برای همه‌ی کاربران در دسترس خواهد بود.

بیشتر بخوانید: 

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر