;
coinex

بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 ؛ راهنمای خرید کیبورد مخصوص بازی

در این مطلب قصد داریم بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 را معرفی کنیم. این محصولات در رده‌های قیمتی مختلف توسط برندهای گوناگون عرضه می‌شوند.

شاید کیبرد گیمینگ برای بازی کردن چندان ابزار مهمی به نظر نرسد اما یک گیمر حرفه‌ای حساسیت خاصی روی همه ابزارهای کار خود از ماوس و کیبرد گرفته تا هدست و بقیه جزئیات دارد.

بهترین کیبورد ها برای بازی به طور تخصصی برای گیمینگ ساخته شده‌اند و دارای امکانات و طراحی خاصی هستند. کار کردن با این محصولات در بازی بسیار راحت است و معمولا قابلیت سفارشی‌سازی بالایی دارند. ما در این مطلب قصد داریم بهترین کیبورد های مناسب بازی را به شما معرفی کنیم.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین کیبورد های گیمینگ 2024

پیشرفت سریع صنعت بازی در سالیان اخیر باعث شده تا گیمرها همواره به تجهیزات جدیدتر و بهتری نیاز داشته باشند. کیبورد گیمینگ هم از جمله تجهیزات مهم است که در بازی کاربرد دارد و می‌تواند تجربه گیمینگ ایده‌آلی به دنبال داشته باشد.

اگر قصد آشنایی با بهترین کیبورد ها برای بازی را دارید با ما همراه باشید تا بهترین کیبوردهای برندهای مختلف را در انواع سیمی و بی‌سیم به شما معرفی کنیم.

ریزر BlackWidow V4

بهترین کیبورد های گیمینگ 2024
بهترین کیبورد های گیمینگ 2024

ریزر از مهمترین برندهای سازنده انواع گجت‌ها و ابزار گیمینگ است که حالا برخی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 را عرضه می‌کند. اما یکی از بهترین کیبورد های ریزر گیمینگ مدل بلک ویدو V4 است که یک هم یک کیبورد گیمینگ ایده‌آل و هم یک کیبورد مکانیکی باکیفیت محسوب می‌شود.

برخورداری از سوئیچ‌های سوآپ، پایه واشر و فوم داخلی در کنار سوئیپ‌های جدید Orange V3 این محصول را به یکی از بهترین کیبورد های ریزر گیمینگ بدل کرده است.

این دستگاه به عنوان یکی از گران ترین کیبورد های گیمینگ از استراحت‌گاه مچی مخصوصی بهره می‌برد که برای گیمرها یک آپشن ضروری است.

اگر نسخه سایز کامل این مدل را بخواهید می‌تواند به سراغ نسخه پرو با همین نام بروید که گسترده‌تر و راضی‌کننده‌تر است اما با صرف نظر از برخی امکانات فانتزی، می‌توانید همین مدل عادی را به عنوان بهترین گزینه تهیه کنید.

جی اسکیل KM250 RGB

بهترین کیبورد ها برای بازی

برند جی اسکیل هم از جمله مهمترین تولیدکنندگان بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 است و یکی از بهترین مدل‌های محصولات آن، مدل KM250 RGB است.

این مدل همانطور که از نامش مشخص است یکی از بهترین کیبورد های RGB دار است که از امکانات و مشخصات بسیار ایده‌آلی با قیمت اقتصادی برخوردار است.

به عنوان یکی از ارزانترین کیبورد های گیمینگ سال، این محصول از درپوش‌هایی شیک، صفحه گرد چرخشی، سوئیچ‌های تعویض داغ برای شخصی‌سازی هرچه بهتر دستگاه و فوم ضد لرزش در زیر صفحه برخوردار است. سوئیچ‌های پیشفرض Kailh Red نیز از مهمترین ویژگی‌های این دستگاه است.

این دستگاه به عنوان یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ بلوتوثی این محصول امکان برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی نورپردازی را ندارد. اما این موارد برای یکی از ارزانترین کیبورد های گیمینگ ایراد چندان بزرگی نیست.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2024

بهترین میکروفون های گیمینگ 2024

راک کت Vulcan II Mini Air

بهترین کیبورد های مناسب بازی

راک کت Vulcan II Mini Air نیز از جمله بهترین کیبورد های RGB دار بازار است که قابلیت اتصال بی‌سیم به گجت‌های گیمینگ را دارد تا یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ بلوتوثی باشد.

ساختار سبک و طول عمر بالا علاوه بر امکانات دیگری چون تشخیص حضور  کاربر، از این محصول یک کیبورد گیمینگ ایده‌آل ساخته است.

کلیدهای شناور البته برای همه کاربران مناسب نیست و قیمت بالایی دارند اما گیمرها معمولا این محصولات را که از جمله گران ترین کیبورد های گیمینگ هستند ترجیح می‌دهند.

ریزر Huntsman V3 Pro

بهترین کیبورد های ریزر گیمینگ

مدل Huntsman V3 Pro از محصولات ریزر یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 محسوب می‌شود که شاید از پیچیده‌ترین و کامل‌ترین کیبوردهای گیمینگ بازار باشد.

در این مدل به عنوان یکی از بهترین کیبورد های ریزر گیمینگ سوئیچ‌ها با یک سنسور نوری فعال می‌شوند و امکان تنظیم حرکت را فراهم می‌کنند. به بیان بهتر شما تصمیم می‌گیرید که هر کلید چقدر باید سخت یا نرم فشرده شود. علاوه بر این می‌توانید کلیدهای کاربردی مانند WASD را طوری تنظیم کنید که به شدت فشار حساسیت داشته باشند و در محیط بازی بهتر عمل کنند. همچنین می‌توان یک کلید را برای عملکرد جداگانه تنظیم کرد.

به عنوان یک کیبورد TKL این محصول از نظر ابعاد حدود 60 درصد ابعاد کیبوردهای کامل و عادی وسعت دارد. اما با گزینه‌های تنظیم فوری و سفارشی‌سازی نرم‌افزاری، این مدل از جذابترین گزینه‌های موجود در فهرست بهترین کیبورد ها برای بازی است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024

بهترین لپ تاپ های گیمینگ ایسوس

کیکرون Q5

بهترین کیبورد های RGB دار

کیکرون Q5 مانند دیگر محصولات این سری از کیبوردهای کیکرون، یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 است. این مدل با مجموعه‌ای از سوئیچ‌ها از جمله Linears سریع و حساسیت 1000 هرتز از طریق اتصال سیمی USB-C می‌تواند با بهترین کیبورد های مناسب بازی رقابت کند.

از نظر فنی کیبورد Q5 بسیار جذاب است و با بدنه آلومینیومی باکیفیت، سوئیچ‌های قابل تعویض گرم، کلاهک‌های PBT، نصب دو واشر و فوم کیس برای کاهش نویز از جمله بهترین کیبورد ها برای بازی محسوب می‌شود. این مدل در مجموع یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ بلوتوثی محسوب می‌شود.

ایسوس ROG Strix Scope II 96 Wireless

بهترین کیبورد های ایسوس گیمینگ

ایسوس ROG Strix Scope II 96 Wireless یکی از بهترین کیبورد های ایسوس گیمینگ است که با مشخصات ایده‌آل و طراحی مناسب خود می‌تواند از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 باشد. البته این به این معنا نیست که کیبورد ایسوس کاملترین و بهترین گزینه است اما منظور این است که این محصول امکانات و قابلیت‌های بسیار مناسبی دارد.

این کیبورد تقریبا هرچه که بخواهید را دارد و برای انواع کاربری‌ها از گیمینگ و تایپ گرفته تا کاربری عمومی کاربرد دارد. این مدل از نظر ابعاد و اندازه، ابعادی کامل و استاندارد ندارد و فاقد برخی کلیدهای خاص مانند Home و End است و برای استفاده از این کلیدها باید از کلید FN به طور ترکیبی استفاده کنید.

دستگیره اضافه شده با قابلیت اسکرول صفحه با دسترسی آسان، کنترل رسانه و امکان سفارشی‌سازی با نرم‌افزار اختصاصی از دیگر قابلیت‌های این مورد از گران ترین کیبورد های گیمینگ است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 30 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 50 میلیون

ایسوس ROG Claymore

بهترین کیبورد های ایسوس گیمینگ

ایسوس ROG Claymore یکی از بهترین کیبورد های ایسوس گیمینگ است که می‌تواند تجربه گیمینگ بسیار ایده‌آلی به همراه داشته باشد. این محصول با طراحی زیبا و قابلیت‌های بی‌نظیر خود برای امور گیمینگ بسیار ایده‌آل ست.

این مدل که از بهترین کیبورد های مناسب بازی این برند است از کلیدهای مکانیکال با سوئیچ‌هایCherry MX RGB  برخوردار است و از این نظر یکی از بهترین کیبورد های RGB دار محسوب می‌شود.

این کلیدها از بهترین استاندارد RGB بازار برخوردار هستند و نورپردازی شگفت‌انگیزی را به ارمغان می‌آورند. کلیدهای ماکرو این کیبورد، قابلیت برنامه‌ریزی و شخصی‌سازی دارند و تمام کلیدها نیز با استفاده از فناوری NKRO به صورت ضدقفل عمل می‌کنند. ویژگی‌هایی چون سرعت فن، روشنایی و کنترل اورکلاک را نیز می‌توانید برای کلیدهای دسترسی سریع تنظیم کنید. در مجموع این محصول از جمله بهترین کیبورد های ایسوس گیمینگ است.

کورسیر K100 RGB

بهترین کیبورد های گیمینگ بلوتوثی

کوسیر K100 RGB نیز یکی از بهترین کیبورد های RGB دار بازار است که شاهکاری در دنیای کیبوردها با ظاهری مدرن و جذاب محسوب می‌شود.

به عنوان یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 این محصول با طراحی بی‌نظیر و عملکرد خوب خود، یک گزینه بسیار ایده‌آل برای هر گیمری است.

جنس قاب این محصول از نوعی آلومینیوم بسیار قوی و مقاوم است و با نورپردازی RGB نیز ظاهر بسیار جذابی می‌گیرد. نورپردازی زیبا و شگفت‌انگیز این محصول از زیر کلیدها تا ارتفاع مناسبی ادامه دارد و هرگز منجر به آزار چشم کاربر نمی‌شود.

نورپردازی 360 درجه و سه‌جانبه این محصول در 44 ناحیه از کیبورد به شکل عجیب و غریبی ظاهر می‌شود و کورسیر مدعی است که این فناوری پردازش کیبورد، با فرکانس 4000 هرتز، چهار برابر سریعتر از همه رقبای خود است و یکی از بهترین کیبورد ها برای بازی محسوب می‌شود.

طراحی مکانیکال کلیدهای اپتیکال با فاصله 1 میلی‌متر، زمان پاسخ‌دهی و عکس‌العمل بی‌نظیر در بازی‌ها این محصول را به یک گزینه بسیار جذاب و یکی از بهترین کیبورد های مناسب بازی بدل کرده است.

کورسیر در این مدل از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 از یک کلید اختصاصی ICUE استفاده کرده که در سریع‌ترین زمان ممکن، پروفایل‌های مختلفی از گیمینگ و مالتی‌مدیا را در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین 6 کلید اختصاصی ماکرو نیز برای دسترسی به بخش‌های مختلف سیستم فراهم شده است.

از دیگر ویژگی‌های این مورد از بهترین کیبورد های گیمینگ بلوتوثی باید به نورپردازی RGB، سوئیچ‌های اپتیکال، استراحتگاه مچ و عمر بی‌نظیر کلیدها با 150 میلیون بار کلیک اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ تا 15 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 20 میلیون

ریزر Cynosa V2

ارزانترین کیبورد های گیمینگ

ریزر Cynosa V2 به عنوان یکی از بهترین کیبورد های ریزر گیمینگ محصولی با قیمت مناسب است که برای گیمرهای تازه‌کار گزینه بسیار ایده‌آل است.

این محصول فاقد کلیدهای مکانیکی است اما از همه ویژگی‌های یک کیبورد گیمینگ مکانیکی برخوردار است. این شامل برخورداری از قابلیت نورپردازی Full RGB و قابلیت حالت بازی می‌باشد که آن را به یکی از بهترین کیبورد های RGB دار بازار بدل کرده است. این محصول همچنین از کلیدهای مدیا جداگانه برخوردار است و کابل آن هم دارای طول مناسبی است.

این کیبورد ریزر که از جمله ارزانترین کیبورد های گیمینگ بازار است برای تایپ گزینه مناسبی نیست و بیشتر باید آن را یک کیبورد مناسب بازی در نظر داشته باشید.

لاجیتک G910 Orion Spark

گران ترین کیبورد های گیمینگ

لاجیتک نیز برند بسیار بزرگی در زمینه تولید گجت‌های گیمینگ است و از پیشرفته‌ترین فناوری روز دنیا برای ساخت محصولات خود استفاده می‌کند. مدل G910 Orion Spark از برند لاجیتک یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 است که از نورپردازی RGB استفاده می‌کند و با سرعت بالا و عملکرد قابل توجه خود، از برترین‌ها در دسته کیبوردهای گیمینگ محسوب می‌شود.

این محصول که از جمله بهترین کیبورد های RGB دار بازار است امکان شخصی‌سازی نورپردازی را دارد و با آن می‌توانید 16 میلیون رنگ مختلف را به طور دلخواه تنظیم کنید و تجربه منحصربفردی را در این زمینه داشته باشید.

این کیبرد یک پنل کنترل مخصوص برای دکمه‌های مدیا دارد که به شما امکان کنترل آسان و سریع دکمه‌های صدا، پخش موسیقی، توقف موسیقی و بی‌صدا کردن را می‌دهد. این ویژگی سبب می‌شود تا به راحتی و بدون نیاز به تغییر برنامه‌ها، کنترل کاملی روی عملکرد مدیا در دست داشته باشید.

سوئیچ‌های Romer-G Tactile در این کیبورد گیمینگ به کار بسته شده و عملکرد بسیار خوبی دارند و سبب می‌شوند تا با فشردن هر کلید، با دقت و حساسیت بالایی عمل کنند. این سوئیچ‌ها بسیار بادوام هستند و می‌توانند تجربه پایدار و قابل اعتمادی برای گیمینگ به ارمغان بیاورند تا این محصول یکی از بهترین کیبورد های لاجیتک گیمینگ باشد.

به عنوان یکی از گران ترین کیبورد های گیمینگ این محصول انتخاب مناسبی برای تمام دوستداران بازی‌های ویدیویی است که به یک تجربه ناب گیمینگ می‌اندیشند. طراحی زیبا و عملکرد ایده‌آل این محصول شما را در دنیای بازی‌ها غرق می‌کند.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی گیمینگ تا 10 میلیون

بهترین گوشی های گیمینگ تا 13 میلیون

لاجیتک G915 TKL

بهترین کیبورد های گیمینگ 2024

یکی دیگر از بهترین کیبورد های لاجیتک گیمینگ مدل G915 TKL است که محصولی جمع‌وجور جذاب برای بازی است. این محصول در واقع نسخه کوچکتری از مدل محبوب و موفق G915 محسوب می‌شود و با اینکه یکی از گران ترین کیبورد های گیمینگ بازار است، توانسته فروش بالایی کسب کند و در سراسر دنیا به محبوبیت برسد.

طراحی زیبا و خیره‌کننده این مدل نیز از دیگر جذابیت‌های این مورد از بهترین کیبورد های گیمینگ بلوتوثی بازار است. این محصول هم با سوئیچ‌هایی بی‌نظیر و استثنایی ارائه می‌شود که همگی عملکرد خوبی دارند و دارای کلیدهای کنترل مدیا جداگانه هستند.

طراحی باریک کلیدها در کنار نورپردازی Full RGB باعث شده تا این محصول یکی از بهترین کیبورد های RGB دار بازار باشد. البیته قیمت این مدل نسبت به دیگر مدل‌های بی‌سیم نسبتا بالا است و همانطور که گفتیم یکی از گران ترین کیبورد های گیمینگ محسوب می‌شود اما با توجه به مشخصات و امکاناتی که دارد ارزش این قیمت را دارد.

راک کت Vulcan Aimo 121

بهترین کیبورد های گیمینگ 2024

یکی دیگر از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 راک کت Vulcan Aimo 121 است که ظاهری استثنایی و جذاب دارد و از یک تکیه‌گاه دست مشکی برخوردار است. نورپردازی جذاب، سوئیچ‌های کلید نیمه‌شفاف و دکمه‌های باریک و مشکی، به زیبایی این کیبورد گیمینگ کمک کرده است.

شما در این کیبورد گیمینگ امکان شخصی‌سازی نورپردازی RGB با نرم‌افزار Roccat Swarm را دارید و تجربه گیمینگ را به بهترین حالت خود می‌رساند.

زیبایی ظاهری البته تنها ویژگی مثبت راک کت Vulcan Aimo 121 نیست و عملکرد و سرعت واکنش بالای آن نیز از دیگر ویژگی‌های آن است که این محصول را به یک کیبرد اید‌ه‌آل برای گیمینگ و تایپ بدل کرده است.

بیشتر بخوانید:

بهترین گوشی های گیمینگ 2024

بهترین مانیتورهای گیمینگ 2023

استیل سریز Apex Pro Mini Wireless

بهترین کیبورد های گیمینگ 2024

استیل سریز Apex Pro Mini Wireless یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ بلوتوثی بازار است که صفحه کلید مکانیکی نیروگاهی با تاخیر بسیار کم، کیفیت ساخت عالی و گزینه‌های اتصال بی‌سیم دارد.

این مورد که امکان اتصال بی‌سیم و سیمی را دارد در حالت شارژ کامل تا 40 ساعت دوام دارد و در زمانی که شارژ می‌شود هم می‌توان از آن به صورت بی‌سیم استفاده کرد.

اندازه جمع‌وجور کیبورد، فضای کمی اشغال می‌کند و این می‌تواند برای بسیاری یک فاکتور کلیدی باشد. اما مهمترین ویژگی این کلید گیمینگ استیل سریز، امکان تنظیم فاصله فردی پیش از حرکت هر کلید است که برای تطبیق با ترجیحات کاربر مناسب است.

همچنین می‌توانید نمایه بازی‌های مختلف را برای کیبورد تنظیم کنید تا پروفایل‌های مختلفی برای استفاده از کیبورد داشته باشید. می‌توانید همه این تغییرات را با اپلیکیشن اختصاصی این شرکت که برای موبایل و سیستم در دسترس است مدیریت کنید.

تسکو GK 8130

بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ

تسکو از جمله مهمترین برندهای تولیدکننده گجت گیمینگ در ایران است که عمدتا محصولاتی باکیفیت و اقتصادی عرضه می‌کند. تسکو GK 8130 یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 محسوب می‌شود که با سوئیچ‌های آبی رنگ عرضه شده و با سایز کامل شامل 104 کلید عرضه شده و 13 کلید آن شامل کلیدهای میانبر است.

به عنوان یکی از بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ این محصول از جنس پلاستیک ABS و با تزریق دو مرحله‌ای ساخته شده است. طراحی این کلیدها به نحوی است که حرکت روان و با دقت بالا را فراهم می‌کند.

سوئیچ‌های آبی به کار رفته در این محصول با وارد شدن وزن 60 گرمی کار می‌کنند و صدای آن‌ها از نوع کلیکی است. این مورد از بهترین کیبورد های مناسب بازی با یک کابل USB دور باقت کتان به طور 1.8 متر عرضه می‌شود و به طور سیمی به لپ‌تاپ و دیگر تجهیزات کامپیوتری وصل می‌شود.

کیبورد گیمینگ تسکو مدل GK 8130 با کلیدهایی از جنس پلاستیک ABS و تزریق دو مرحله‌ای ساخته شده است. طراحی این کلیدها به گونه‌ای است که حرکت روان و با دقت بالا را ممکن می‌کند.

سوییچ‌های آبی به کار رفته در این مدل نیازمند وارد شدن وزن ۶۰ گرمی بوده و صدای آن از نوع کلیکی است. این کیبورد به وسیله‌ی یک کابل USB دور بافت کتان به طول ۱.۸ متر به کامپیوتر، لپ تاپ و سایر تجهیزات کامپیوتری شما متصل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین موس گیمینگ 2023

بهترین کیبورد گیمینگ 2023

تسکو TK 8123 GA

بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ

تسکو TK 8123 GA نیز از جمله بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ است که طراحی ارگونومیک و جذابی با سایز کامل دارد و شامل 110 کلید است. این محصول امکان برنامه‌ریزی 4 کلید ماکرو را دارد.

این کیبورد گیمینگ تسکو به عنوان یکی از ارزانترین کیبورد های گیمینگ 2024 وزن 700 گرمی دارد و با یک کابل USB دور بافت کتان به طول 1.8 متر به انواع گجت‌های کامپیوتری متصل می‌شود.

این محصول از نورپردازی RGB با 9 حالت نورپردازی مختلف بهره می‌برد و از دیگر ویژگی‌های جالب توجه آن باید به کلیدهای مولتی‌مدیا آن اشاره کرد که امکان کنترل پخش موزیک و فیلم را فراهم می‌کند.

تسکو GK 8121L

بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ

یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 کیبورد تسکو مدل GK 8121L است که از جمله مدل‌های غشایی این برند است و با سایز کامل، طراحی زیبا و جنس بدنه باکیفیت ساخته شده است. این محصول از نورپردازی RGB با 9 حالت مختلف برخوردار است و به 3 کلید Anti Ghost و دوازده کلید میانر مجهز شده که در کنار 105 کلید استاندارد، در مجموع 120 کلید را در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

به عنوان یکی از بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ این مدل وزنی 700 گرمی دارد و در عین حال یک مدل اقتصادی محسوب می‌شود که به طور سیمی با کابلی به طول 1.8 متر به دستگاه‌های مختلف وصل می‌شود.

بیشتر بخوانید:

بهترین تلویزیون های گیمینگ 2023

بهترین هدفون های گیمینگ 2023

تسکو GK 8126

بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ

کیبورد گیمینگ تسکو GK 8126 یکی از بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ محصوب می‌شود که از جمله مدل‌های غشایی این برند ایرانی با طراحی ظاهری متفاوت محسوب می‌شود و در مجموع 117 کلید شامل 6 کلید ماکرو و 7 کلید مولتی‌مدیا دارد.

این کیبورد با وزن 875 گرمی خود و بدنه‌ای از جنس پلاستیک بسیار مقاوم از جمله محبوب‌ترین و بهترین کیبورد ها برای بازی است و از نورپردازی RGB در 9 حالت برخوردار است.

در این مدل امکان تنظیم شدت نور بک لایت وجود دارد و با کلیدهای روی کیبورد می‌توانید آن را تنظیم کنید. این کیبورد با یک کابل USB به طول 1.8 متر به انواع گجت‌های گیمینگ متصل می‌شود.

تسکو TK 8018

بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ

تسکو TK 8018 نیز از جمله بهترین کیبورد های تسکو گیمینگ است که فاقد نورپردازی یا کلیدهای مکانیکی است اما در عوض از ارزانترین کیبورد های گیمینگ است و انتخاب خوبی برای افرادی است که نمی‌خواهند زیاد خرج کنند.

این محصول کیفیت بدنه خوبی دارد و طراحی ارگونومیک آن امکان استفاده بهتر در طولانی مدت را فراهم کرده است. این مدل در مجموع 120 کلید شامل 16 کلید میانبر دارد.

این مدل به عنوان یکی از بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 در مجموع تنها 200 گرم وزن دارد و مانند دیگر مدل‌های تسکو با کابل USB به طول 1.5 متر به انواع گجت‌ها متصل می‌شود.

سوالات متداول

کیبورد گیمینگ مکانیکی چیست و چه تفاوتی با دیگر کیبوردها دارد؟

کیبوردهای گیمینگ به دو نوع کلی ممبرین با انتقال جریان الکتریکی به یک پلاستیک بسیار نرم و کیبوردهای مکانیکی با عملکردی مشابه دستگاه‌های تایپ تقسیم می‌شوند. در کیبوردهای مکانیکال، کلیدهای قرار گرفته روی کیبورد به یک پایه فیزیکی متصل شده‌اند و در زمان تایپ یا بازی حس بهتری به کاربر منتقل می‌کنند. البته این محصولات قیمت بالاتری هم دارند.

کیبورد گیمینگ TKL به چه معنا است؟

کیبورد TKL به کیبوردهای اطلاق می‌شود که فاقد دکمه‌های نام‌پد یا اعداد کناری هستند. اساسا TKL سرواژگان عبارت TenKeyLess است و این یعنی 10 کلید کمتر که از آنجایی که این کلیدها برای گیمرها چندان مهم نیستند در عموم کیبوردهای گیمینگ حذف می‌شوند. این موضوع وزن سبک‌تر و ابعاد کمتر را برای این محصولات به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین کیبورد های گیمینگ 2024 چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان گذاشته و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر