coinex
راهنمای خرید تکراتو

دیجی کالا از ربات برای تحویل کالا استفاده می کند؛ ربات دیجی کالا آماده ماموریت

ربات دیجی کالا به عنوان جدیدترین مأمور تحویل کالا این فروشگاه اینترنتی به زودی کار خود را آغاز خواهد کرد. به نظر دیجی کالا قصد رقابت با آمازون را دارد.

دیجی کالا، بزرگترین فروشگاه اینترنت ایران و یکی از بزرگترین شرکت‌های کشور است که در بهمن‌ماه 1385 فعالیت خود را آغاز کرد. این غول خرده‌فروشی در ابتدا معطوف به فروش چندین کالای مشخص که بیشتر لوازم دیجیتال بود می‌شد، اما رفته رفته بر محصولات و ویزگی‌های پلتفرم خود افزود تا بتواند سهم عمده‌ای در بازار ایران داشته باشید.

دیجی‌کالا حالا مرجع اصلی هرنوع وسیله خرید شده و با ارائه روش‌های خرید متنوع از جمله امکان خرید اقساطی در کنار قیمت‌های مختلف بازار فروشگاه‌های آنلاین را رهبری می‌کند. میزان ثبت سفارشات و حجم بسیار بالای کالاهای خریداری شده از بستر این فروشگاه بزرگ باعث شد تا مدت زمان تخویل مرسولات مشتری افزایش یابد و بسیاری از زمان تحویل کالای خریداری شده خود ناراضی هستند.

ظاهراً باید با این مشکل در آینده نزدیک خداحافظی کنیم؛ زیرا پای ربات دیجی کالا به میان آمده تا بتواند در خط تحویل کالا به مشتریان خدمت کند. اگرچه این خدمت فعلاً به صورت آزمایشی آغاز شده اما با نهایی شدن آن اتفاقات مثبتی خواهد افتاد.

بیشتر بخوانید: دیجی کالا فروشگاه فیزیکی خود را در سال 1403 افتتاح خواهد کرد

ربات دیجی کالا به زودی کار خود را در خط تحویل کالا آغاز می‌کند

دیجی‌کالا اعلام کرد ربات دلیوری این شرکت فاز اول تست‌های خود را با موفقیت پشت سر گذاشته  و قرار است از این ربات برای تحویل بسته‌ها در محوطه‌هایی مانند شهرک‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌ها استفاده شود.

بنا به پستی که در صفحه لینکدین دیجی‌کالا منتشر شد، ربات تحویل بسته‌های این شرکت در حال گذراندن مراحل تکمیلی ارزیابی است.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این ربات قابلیت حمل بار تا 15 کیلوگرم را دارد و حداکثر سرعت آن به 12 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

ربات دیجی کالا به زودی کار خود را در خط تحویل کالا آغاز می‌کند

به نظر می‌رسد استفاده از ربات دلیوری، گام اول دیجی‌کالا برای خودکارسازی تحویل بسته‌هاست. این شرکت در سال 1395 اعلام کرده بود که قصد دارد از ربات‌های پرنده برای تحویل بسته‌ها استفاده کند و تحقیقات را در این زمینه شروع کرده است، اما این تصمیم تاکنون عملی نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص بکارگیری ربات در خط تحویل کالا به مشتری چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر