;
coinex

محکومیت دیجی کالا به اتهام نشر تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات [+بیانیه دیجی کالا]

دادستانی تهران، دیجی کالا را به اتهام انتشار تصاویر توهین‌آمیز در برخی محصولاتش مجرم دانست و این فروشگاه اینترنتی باید در دادگاه پاسخگو باشد.

دیجی کالا به عنوان بزرگترین فروشگاه اینترنتی کشور، از سمت دادستانی تهران به اتهام نشر تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات در برخی از محصولات خود مجرم شناخته شده و به دادگاه احضار شده است. البته ممکن است که دیجی کالا به این موضوع توجهی نداشته است؛ زیرا میزان و حجم محصولاتی که توسط این فروشگاه به فروش می‌رسد، آنقدر بالاست که ممکن است برخی موارد مانند موضوع مورد بحث در برود. از سمت دیگر این فروشگاه می‌بایست بیشتر به تصاویر چاپ شده در محصولات دقت کند تا از بروز اینگونه اتهامات در امان باشد.

حال پس از گذشت چند ساعت از خبر بحث برانگیر تشکیل پرونده قضایی برای دیجی کالا به اتهام جدیدش، این فروشگاه اینترنتی بیانیه خود را صادر کرده است. در ادامه مطلب می‌توانید متن بیانیه دیجی کالا را مطالعه کنید.

بیشتر بخوانید: معرفی سه اپ موفق ایرانی: برنامه دیجی کالا برای ایفون، بله و ایرانسل من

پرونده قضایی علیه دیجی کالا تشکیل شد

 دادستانی تهران علیه دیجی‌کالا اعلام جرم کرده و یک پرونده قضایی در دادسرای عمومی و انقلاب تهران برای این فروشگاه اینترنتی تشکیل شده است.

به نقل از تسنیم؛ این پرونده به‌خاطر انتشار تصاویر توهین‌آمیز به مقدسات در برخی محصولات ارائه‌شده در سایت دیجی‌کالا تشکیل شده است. به‌نظر می‌رسد این تصاویر مربوط به تصاویر چاپ شده روی برخی کالاها بوده که عصر دیروز نیز گزارشی انتقادآمیز توسط خبرگزاری تسنیم درباره آنها منتشر شده بود.

پرونده قضایی علیه دیجی کالا تشکیل شد

شرکت دیجی کالا یک کسب و کار مجازی است که به صورت برخط از طریق سکوهای اینترنتی کالاهای مصرفی را عرضه می کند. در روزهای اخیر در فضای مجازی تصاوری از عرضه برخی کالاها در بستر این سکو منتشر شد که نشان می داد نظارتی بر عرضه محصولات مغایر با باورهای فرهنگی و اعتقادی مردم از طریق این پلتفرم اینترنتی وجود ندارد.

نکته عجیب اینجاست که حتی پس از اعتراض‌ها و انتقادهای زیادی که به‌وجود آمد، باز هم شاهد ادامه فروش این کالا در دیجی کالا بودیم تا این‌که امشب اخباری از شکایت رسمی علیه این فروشگاه اینترنتی و اعلام جرم علیه دیجیکالا منتشر شد. تاکنون هیچ نهاد یا مسئولی در این رابطه واکنشی نشان نداده و مدیران دیجی کالا نیز فعلاً اظهار نظری در این خصوص نکرده‌اند. باید دید سرانجام این پرونده به کجا ختم می‌شود و آیا مشکل جدی گریبان‌گیر دیجی کالا خواهد شد یا خیر؟

پرونده قضایی علیه دیجی کالا تشکیل شدتر دیجیکالا به دلیل بی‌حجابی

بیانیه دیجی کالا نسبت به اتهام نشر تصاویر توهین‌‌آمیز به مقدسات

دیجی‌کالا بیانیه‌ای را درباره حواشی اخیری که برایش پیش آمده در وبسایت خود منتشر ساخته و در آن تأکید داشته نظارت روی کالاهای خود را بیشتر از پیش و سختگیرانه‌تر خواهد کرد. متن این بیانیه عیناً به شرح زیر است :

دیجی‌کالا ضمن تأسف فراوان و عذرخواهی از مردم شریف ایران بابت وجود کالاهای یک فروشنده خاص که شائبه توهین به مقدسات را به وجود آورده، تمام اقدامات نظارتی را برای حذف کالاها و عدم تکرار این اتفاق انجام خواهد داد.

در ساعات گذشته تصاویر مربوط به کالاهای یکی از فروشندگان فعال بر روی این پلتفرم شائبه توهین به ارزش‌های دینی را ایجاد کرده است. دیجی‌کالا در اولین اقدام با غیرفعال نمودن این کالاها و ممنوعیت فعالیت فروشنده آنها، سعی در رفع سوتفاهم‌های به وجود آمده، داشته است.

فروش کالاهای منطبق با چارچوب‌های فرهنگی و دینی مردم ایران، همیشه از اولویت‌های دیجی‌کالا بوده است. در این راستا تیمی چندصدنفره با کمک هوش مصنوعی، روزانه در حال بررسی و نظارت کالاهای موجود روی سایت هستند.

بیش از ۳۵۰هزار فروشنده در بستر پلتفرم دیجی‌کالا، در حال فروش بیش از 10 میلیون تنوع کالایی هستند. این فروشندگان شامل تولیدکنندگان بومی و محلی در روستاهای دورافتاده تا کسب‌وکارهای فعال در شهرهای بزرگ ایران، همه قوانین رسمی کشور را رعایت می‌کنند و به ارزش‌های اخلاقی و دینی احترام می‌گذارند.

تیم نظارت دیجی‌کالا برای صیانت از ارزش‌های فرهنگی و دینی، صراحتاً موارد ممنوعه را به فروشندگان اطلاع‌رسانی کرده است؛ به این ترتیب استفاده از اسامی و طرح‌ها در گروه‌های کالایی که شأن مقدسات حفظ نشود، ممنوع است.

این نظارت، سخت‌گیرانه‌تر از گذشته روی کالاهای فروشندگان اعمال می‌شود تا شاهد وقوع اتفاقات مشابه نباشیم.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما درخصوص اتهام دیجی کالا و تشکیل پرونده قضایی برای این فروشگاه چیست؟ لطفاً نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (12 نظر)

    سلام علیکم. دیجیکالا حقشه. خودم به شخصه تو این چند سال اخیر که دیجیکالا توی رضایت مشتری به شدت زیاد پسرفت کرده و اصلا هم براش مهم نیست چون فقط فکر جیب مردم رو خالی کردنه بارها شده شکایت کردم ولی اصلا براشون مهم نیست.

    پاسخ

    مملکت شده بنجل
    از روسا و مدیرانشون که دین رو دارن دلالی می کنن و باهاش دارن مقام و منصب می گیرن تا دیگران
    حالا یکی یه ابزاری درست کرده که تولید کننده و بقیه بتونن بهش اتکا کنن و تا جایی که امکان داره توش امکان نقد وجود داره یه سری به اصطلاح مقدس نما و تندرو می خوان درش رو تخته کنن!!!
    نکنه این هم برای مدیریت بهتر می خوان مدیریتش رو بدن به سازمان های ستادی و فرامینی که پول مردم رو بگیرن و کمترین کارآیی رو داشته باشه!!!!!!!

    پاسخ

    در این بنگاه دلالی را باید گل گرفت، فارغ از آنچه واقع شده، دیجی کالا به یک هلدینگ بزرگ توزیع کالاهای بنجل شده و با حذف کامل حقوق مشتری، فقط پول مردم بدبخت را چپاول می‌کند.
    لازم است این کارتل افسار گسیخته را دهنه زد تا عبرتی شود برایش

    پاسخ

    ما مردم احمقی هستیم که به جای چسپیدن به اصل موضوع به فرع میچسبیم در همین دیجیکالا هزار تا کالای مغایر با عکس و توضیخات ارسال میشه کسی جیکش در نمیاد حالا یه لیوان با با هزار تا اسم چاپ شده و در این وسط اسم فاطمه هم هست باید این فاطمه حضرت فاطمه باشه نخیر باید خریدار به فروشنده بگه اقا چرا اسم فاطمه نداری بزار منم میخوام چرا چرت و پرت میگید هزار نفر اختلاص میلیاردی میکنن بعد به یه دزد 200ملیونی گیرمیدن بقیه هم هیچ چقد دیگه کوته فکر باشیم واقعا

    پاسخ

    دوست بزرگوار
    لطفاً مردم را احمق خطاب نکنید اقلا یه تبصره بزنید.
    یا شما ماگ های مورد بحث رو ندیدید یا اینکه …‌‌‌‌!
    اسم فاطمه یا زهرا به تنهایی نیامده … و وقتی این و کنار همند یعنی ….
    ان شاء الله همه ما با تعمق بیشتر نظر بدیم

    پاسخ

    ای کاش یکی هم شرکت ایلیا خودرو رو به دلیل خوردن و گرفتن پول مردم و پس ندادن بگیره

    پاسخ

    دیجی کالا به عنوان افتخار ملی در عصر شکوفایی استارت آپ ها است نمیشه به دلائل واهی هر کسب و کاری رو تعطیل کرد اینجوری که هر چیزی رو به هر بهونه ای تعطیل کنند که کی کار افرینی کنه اقتصاد خانوار چجور تامین شه ولی قبول دارم گوشمالی بشه تا جلوی این باگ رو بگیره

    پاسخ

    دلایل واهی چیه هر کسی اعتقاداتش محترمه بیخود کرده که اسم فاطمه زهرا را اورده با شکل .. شما کسی جلوی کسب کار کسی را نگرفته سیاست جداست کسب کارم جداست شما دینت چیزی دیگس اونم قابل احترامه ولی حق نداری به ائمه اطهار اهانت کنی

    پاسخ

    سرچ کنی میبینی کلی محصول با اسم فاطمه زهرا گذاشتن . کاملا مشخصه از عمد بوده. این شرکت ها چند ساله با قلدری هر کاری دلشون میخواد میکنن. باید یه جا جلوشون رو گرفت.

    پاسخ

    دیجی کالا نگو

    دی جی فواحش

    پاسخ

    بنظرم توهینی نیست این لیوان بصورتی طراحی شده که هر کسی میتونه لیوان با نام خودش تهیه کنه.حالا اسم یکی ژاله هست اسم یکی فاطمه نمیشه گفت توهینی صورت گرفته نباید هر چیزی رو الکی بزرگ کرد و از جهت منفی بهش نگاه کرد.

    پاسخ

    نگفته فاطمه خالی گفت فاطمه زهرا….!

    پاسخ