coinex
راهنمای خرید تکراتو

بهترین مینی کیس های بازار ؛ راهنمای خرید مینی کامپیوتر

مینی کیس‌ها باتوجه به موارد استفاده و کاربری خود، در ابعاد گوناگون و با مشخصات مختلف عرضه می‌شوند. در این مطب، بهترین مینی کیس های بازار را به شما معرفی می‌کنیم که برای کاربری‌های روزمره یا پردازش‌های گرافیکی و گیمینگ مناسب هستند.

مینی کیس از نظر سخت‌افزار و طراحی، تفاوت زیادی با کیس‌های معمولی ندارد و فرق اصلی مینی‌کیس‌ها با سیستم‌های عادی فقط به ابعاد و طراحی مربوط می‌شود؛ به همین جهت، مینی‌کیس‌ها را با نام مینی پی سی یا مینی کامپیوتر نیز معرفی می‌کنند.

معمولا در اداره‌ها و شرکت‌هایی که فضای کافی برای قرار دادن تعداد زیادی سیستم وجود ندارد، از میی کیس استفاده می‌کنند که فضای بسیار کمی را اشغال می‌کند؛ با این‌حال، به‌خاطر اندازه کوچک و حمل‌ونقل آسان، مینی پی سی برای کاربران معمولی و استفاده در منزل نیز مناسب خواهد بود.

پیش از خرید مینی کیس بدنیست با نقاط قوت و ضعف این محصولات و تعدادی از مینی کامپیوترهای خوش‌ساخت برای کاربری‌هایی مثل طراحی گرافیکی، گیمینگ، استفاده‌های روزمره و… آشنا شوید. اگر می‌خواهید بهترین مینی کامپیوتر بازار را تهیه کنید که با بودجه و نیازهای شما سازگار است، توصیه می‌شود محصولاتی که در فهرست بهترین مینی کیس های بازار معرفی می‌کنیم را بررسی کنید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


بهترین مینی کیس های بازار

اگر آشنایی چندان زیادی با بهترین مینی کامپیوترها ندارید و نمی‌دانید که این محصولات چه مزایا و معایبی دارند، بدنیست پیش از خرید مینی کیس، با ویژگی‌های مختلف این محصولات و انواع آن‌ها آشنا شوید.

معمولا مهم‌ترین سوالی که ذهن کاربران مشغول می‌کند، تفاوت قیمت مینی کیس با لپ تاپ و کامپیوترهای معمولی است. مینی کیس‌ها معمولا از لپ تاپ‌های هم‌رده خود ارزان‌تر هستند، اما باید درنظر داشته باشید که برای استفاده از مینی کیس به ماوس، کیبورد، اسپیکر و نمایشگر نیاز دارید؛ بنابراین اگر این وسایل را در اختیار ندارید، خرید لپ تاپ منطقی‌تر خواهد بود.

نکته دیگری که باید پیش از خرید مینی کیس در نظر بگیرید، محدود بودن قابلیت ارتقا مینی پی سی است، به همین دلیل پیش از خرید مینی کیس باید تمام نیازهای خود را درنظر بگیرید و بهترین مینی کامپیوتر بازار را تهیه کنید که سخت‌افزار آن برای مدت طولانی پاسخ‌گوی نیازهای شما باشد.

بهترین مینی کیس های بازار
بهترین مینی کیس های بازار

در فهرست بهترین مینی کیس های بازار تعدادی از بهترین مینی کیس های گیمینگ را به شما معرفی می‌کنیم که به پردازنده‌های قدرتمندی مجهز هستند. البته این محصولات معمولا از گرافیک یک‌پارچه پردازنده بهره می‌برند و هنگام اجرای بازی‌های جدید با گرافیک بالا، با مشکلاتی مواجه می‌شوید؛ همچنین، به‌خاطر عدم استفاده از سیستم خنک‌کننده مناسب، برخی از مینی پی سی‌ها نمی‌توانند از حداکثر قدرت سخت‌افزار خود استفاده کنند.

به صورت خلاصه، مینی کامپیوترها با هدف آسان‌کردن حمل‌ونقل و اشغال فضای کمتر تولید شده‌اند و بیشتر برای اداره‌ها و شرکت‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ با این‌حال، کاربرانی که نیاز دارند سیستم خود را در هر مکانی همراه خود داشته باشند، می‌توانند با خرید مینی کیس مشکل جابه‌جا کردن سیستم را حل کنند.

NUC11BTMi9

بهترین مینی کامپیوتر

NUC11BTMi9 یکی از بهترین مینی کیس های گیمینگ و اولین محصولی است که در فهرست بهترین مینی کیس های بازار به شما معرفی می‌کنیم. این مینی کیس توسط برند اینتل توسعه یافته و در مرکز سخت‌افزار آن شاهد پردازنده قدرتمند Core i9 نسل 11 هستیم که برای اجرای بازی‌های سنگین نیز کفایت می‌کند. محصول مذکور به صورت اختصاصی برای گیمرها تولید شده و به‌خاطر طراحی منحصربه‌فرد، درهمان نگاه اول می‌توانید متوجه این موضوع شوید.

NUC11BTMi9 از 4 اسلات SSD پشتیبانی می‌کند و باتوجه به نیاز خود می‌توانید گنجایش حافظه کیس را مشخص کنید. این مینی کیس از پردازنده گرافیکی Intel UHD بهره می‌برد، اما امکان نصب کارت گرافیک به صورت جداگانه نیز وجود دارد؛ بنابراین، NUC11BTMi9 از نظر قدرت پردازش کاربران خود را نامید نمی‌کند. البته NUC11BTMi9 یکی از گران ترین مینی کیس ها است و برای بهره‌مند شدن از امکانات آن، باید مبلغ هنگفتی را پرداخت کنید. ابعاد NUC11BTMi9 معادل 357×189×120 میلی‌متر است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ ‌تاپ های ارزان قیمت گیمینگ

بهترین لپ تاپ های ارزان قیمت برای کارهای گرافیکی

NUC13RNGI9

گران ترین مینی کیس ها

یکی دیگر از بهترین مینی کیس های گیمینگ که قدرت پردازش کافی برای اجرای بازی‌های AAA را دراختیار گیمرها قرار می‌دهد NUC13RNGI9 است. این مینی پی سی به یکی از سی پی یوهای پریمیوم نسل 13 اینتل یعنی Core i9-13900K مجهز شده که دارای 32 مگابایت حافظه کش، 24 هسته و 32 رشته است. پردازنده مذکور از حداقل فرکانس 3 گیگاهرتز و فرکانس 5.80 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند.

سخت‌افزار NUC13RNGI9 با 1 ترابایت حافظه SSD و 32 گیگابایت رم DDR5 تکمیل می‌شود. در این مینی کامپیوتر شاهد گرافیک یک‌پارچه  Intel UHD Graphics 770 هستیم، البته با نصب پردازنده گرافیکی می‌توانید توان پردازشی NUC13RNGI9 را به صورت چشم‌گیری افزایش دهید. به‌لطف طراحی شیک و خاص NUC13RNGI9، این محصول برای هر سلیقه‌ای جذاب خواهد بود. NUC13RNGI9 در ابعاد 337x 318 x129 میلی‌متر طراحی شده و طبیعتا حمل‌ونقل آن دردسرساز نیست.

NUC13RNGI9 علاوه‌بر گیمینگ برای طراحی‌های گرافیکی و رندرگیری‌های سنگین نیز مناسب خواهد، اما برای تهیه این محصول به بودجه هنگفتی نیاز دارید. قیمت مینی کیس NUC13RNGI9 در اواخر سال 1402 حدود 100 میلیون تومان بود؛ بنابراین می‌توانیم NUC13RNGI9 به‌عنوان یکی از گران ترین مینی کیس ها بازار معرفی کنیم.

NUC12SNKI72

بهترین مینی کیس های بازار

در ادامه فهرست بهترین مینی کیس های بازار یکی دیگر از محصولات پریمیوم برند اینتل را می‌بنیم که به پردازنده Core i7-12700H با حداکثر فرکانس 4.7 گیگاهرتز و 24 مگابایت حافظه کش کجهز شده است. محصول مذکور از 32 گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برد که با 1 ترابایت حافظه SSD جفت شده است. NUC12SNKI72 از 3 اسلات SSD پشتیبانی می‌کند، هنچنین قابلیت ارتقا رم تا حداکثر 64 گیگابایت وجود دارد.

اگر درمیان گران ترین مینی کیس ها به‌دنبال محصولی هستید که علاوه‌بر سخت‌افزار قدرتمند، ظاهر خاص و طراحی منحصربه‌فردی داشته باشد، NUC12SNKI72 همان چیزی است که نیاز دارید. NUC12SNKI72 در ابعاد 230×180×65 میلی‌متر طراحی شده و می‌توان گفت که یکی از کوچک‌ترین مینی پی سی‌های پریمیوم بازار است. به صورت خلاصه، می‌توانیم ادعا کنیم که NUC12SNKI72 ارزش هزینه‌ای که برای خرید آن پرداخت می‌کنید را دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های 2024

بهترین لپ تاپ های گیمینگ 2024

HP Elite Slice

مینی کیس های اقتصادی

در ادامه فهرست بهترین مینی کیس های بازار یکی از محصولات اقتصادی برند محبوب HP را می‌بینیم. HP Elite Slice را می‌توانیم به‌عنوان یکی از بهترین مینی کیس های اقتصادی معرفی کنیم که با هزینه معقول، بهترین امکانات ممکن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و برای کاربری‌های معمولی مناسب است.

HP Elite Slice کارت گرافیک Core i5-7400T را با 128 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت رم به شما ارائه می‌دهد. این محصول از گرافیک یک‌پارچه Intel HD Graphics 630 بهره می‌برد و طبیعتا چنین سخت‌افزار ساده‌ای برای پردازش‌های معمولی مناسب خواهد بود.

همان‌طور که گفتیم مهم‌ترین ویژگی مینی کیس‌ها قراردادن تمام سخت‌افزار موجود در یک کیس معمولی در کمترین ابعاد ممکن است و HP Elite Slice این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده است. این مینی کامپیوتر به شکل یک مکعب و در ابعاد 177×175 میلی‌متر طراحی شده، بنابراین حمل‌ونقل آن به‌راحتی یک اسپیکر خواهد بود. HP Elite Slice برای کاربرانی که به یک سیستم ساده و کارآمد در کوچک‌ترین ابعاد ممکن نیاز دارند، یکی از بهترین مینی کیس های اقتصادی است.

HP 260 G4

مینی پی سی

HP 260 G4 یکی دیگر از ارزان ترین مینی کیس ها موجود در این فهرست است که می‌توانید آن را با قیمت معقول تهیه کنید. قلب‌تپنده این کیس، پردازنده Core i3-10110U است که از حداکثر فرکانس 4.1 گیگاهرتز و فرکانس پایه 2.1 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند. 256 گیگابایت حافظه SSD و 8 گیگابایت رم نیز برای ذخیره فایل‌های معمولی و دسترسی سریع به داده مناسب خواهد بود.

توجه داشته باشید که HP 260 G4 برای انجام کارهای گرافیکی ساخته نشده و پیش از خرید این محصول باید اطمینان پیدا کنید که برای پردازش‌های سنیگین به مینی کیس احتیاج پیدا نمی‌کنید. اندازه HP 260 G4 تقریبا 177×175×35 میلی‌متر است. این مینی کیس از یک پورت USB 3.2 نسل 2، سه پورت USB 2.0، سه پورت USB 3.2 نسل 1، درگاه HDMI، VGA و جک 3.5 میلی‌متری صدا پشتیبانی می‌کند. به صورت خلاصه، HP 260 G4 برای طرفداران مینی کیس های اقتصادی یک گزینه ایده‌آل است.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ های ایسوس 2024

بهترین لپ تاپ های لنوو 2024

 THINKCENTRE M920Q TINY

قیمت مینی کیس

معمولا ارزان ترین مینی کیس ها از سخت‌افزار قابل قبولی بهره نمی‌برند، با این‌حال ThinkCentre M720q Tiny تلاش کرده با کمترین هزینه، قدرت پردازش خوبی را ارائه دهد و مانند بهترین مینی کیس های بازار طراحی شیک و ابعاد کوچک خود را حفظ کند. محصول مذکور دارای سی پی یو Core i5-9500T با 9 مگابایت حافظه کش است. فرکانس این پردازنده در حالت بوست به 3.7 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

ThinkCentre M720q Tiny به پردازنده گرافیکی Intel UHD Graphics 630 مجهز شده و از 512 گیگابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت رم DDR4 بهره می‌برد که برای اکثر کاربران کفایت می‌کند، البته در شرایطی که گیمر یا طراح نباشید. این محصول در ابعاد 279×34×183 میلی‌متر طراحی شده و باتوجه به وزن 1.3 کیلوگرمی آن می‌توان انتظار داشت که حمل‌کردن آن برای هیچ کاربری چالش برانگیز نباشد.

در مجموع، پردازنده میان‌رده نسل 9 اینتل درکنار حافظه پرسرعت SSD و پورت‌های متنوع، طراحی جذاب و ابعاد کوچک، باعث می‌شود که ThinkCentre M720q Tiny به نسبت ارزان ترین مینی کیس ها موجود در بازار گزینه مناسب‌تری باشد.

Apple Mac mini M2

بهترین مینی کیس های برای کارهای گرافیکی

برخی از کاربران به‌دنبال بهترین مینی کیس ها برای کارهای گرافیکی هستند و به سخت‌افزار قدرتمندی نیاز دارند که مشکلی در پردازش‌ها و رندرگیری‌های سنگین نداشته باشد. Apple Mac mini M2 یکی از بهترین مینی کیس های بازار برای کارهای طراحی است که باوجود پردازنده قدرتمند و امکانات فوق‌العاده، ابعاد کوچک، بدنه سبک و طراحی خیره‌کننده‌ای دارد.

غول تکنولوژی آمریکایی Apple Mac mini M2 را به پردازنده اپل M2 مجهز کرده که امکان ارتقا آن به نسخه قدرتمندتر یعنی M2 Pro نیز وجود دارد. این محصول را می‌توانید با 256 گیگابایت SSD تا 8 ترابایت SSD تهیه کنید. اگر بودجه شما با قیمت مینی کیس Apple Mac mini M2 مجهز به حافظه بیش از 1 ترابایت سازگار است، توصیه می‌شود که نسخه‌های با گنجایش حافظه زیاد را تهیه کنید.

محصول مذکور علاوه‌بر این‌که از نظر سخت‌افزار و قدرت پردازش به‌عنوان یکی از بهترین مینی کیس ها برای کارهای گرافیکی شناخته می‌شود، طراحی و ظاهری مناسب با سلیقه کاربران مشکل‌پسند نیز دارد. Apple Mac mini M2 از همان فرمول همیشگی اپل یعنی طراحی مفید و ساده با ظاهری چشم‌نواز پیروی می‌کند. ابعاد Apple Mac mini M2 معادل 358×197×197 میلی‌متر است و فقط 1.2 کیلوگرم وزن دارد.

بیشتر بخوانید:

بهترین لپ تاپ ها برای کارهای گرافیکی 2024

بهترین لپ تاپ های اپل 2024

Apple Mac Studio

گران ترین مینی کیس ها

یکی دیگر از محصولات اپل که در فهرست بهترین مینی کیس های بازار می‌بینیم، Apple Mac Studio است. در این محصول شاهد تراشه قدرتمند M1 Ultra هستیم که توان رقابت با تراشه‌های پریمیوم و بالارده اینتل و ای ام دی را دارد. محصول مذکور حداقل 256 گیگابایت و حداکثر 2 ترابایت حافظه را برای ذخیره‌کردن فایل‌ها به شما ارائه می‌دهد.

تنها نقطه ضعفی که باعث می‌شود بسیاری از کاربران از خرید Apple Mac Studio منصرف شوند، قیمت نجومی آن است که برای طرفداران محصولات اپل مشکل تازه‌ای نیست. اگر می‌خواهید بودجه هنگفتی را جهت خرید یکی از بهترین مینی کیس ها برای کارهای گرافیکی اختصاص دهید، Apple Mac Studio برای شما یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود.

Corsair One i160

بهترین مینی کیس های برای ترید

همان‌طور که می‌دانید برای ترید کردن، یک اسمارت‌فون یا تبلت معمولی کفایت می‌کند و نیازی به سخت‌افزار قدرتمند ندارید؛ اما شرایط برای یک تریدر حرفه‌ای کاملا متفاوت است. افرادی که ترید را به‌عنوان شغل اصلی خود انتخاب کرده‌اند، برای ارزیابی دقیق بازار و افزایش سرعت‌عمل خود به یک سیستم درجه یک نیاز دارند؛ به همین دلیل در انتهای فهرست بهترین مینی کیس های بازار باید یکی از بهترین مینی کیس های برای ترید را به شما معرفی کنیم.

Corsair One i160 یکی از بهترین مینی کیس های برای ترید است که پردازنده مرکزی Core i9-9900K را با کارت گرافیک RTX 2080Ti، دو ترابایت حافظه HDD و 32 گیگابایت رم DDR4 را باهم جفت می‌کند. چنین سخت‌افزاری نه‌تنها برای ترید، بلکه برای اجرای بازی‌های جدید نیز قدرت پردازش کافی را دارد و به همین دلیل می‌توانیم Corsair One i160 را در کنار بهترین مینی کیس های گیمینگ نیز قرار دهیم.

جمع‌بندی

در این مطلب فهرستی از بهترین مینی کامپیوترهای بازار را در رنج قیمت‌های مختلف معرفی کردیم که درمیان آن‌ها می‌توانید مینی پی سی‌های مخصوص گیمینگ، طراحی و ادیت فیلم، کاربری‌های روزمره و بهترین کیس های برای ترید را پیدا کنید.

سوالات متداول

آیا مینی کیس‌های گیمینگ می‌توانند جایگزین پی سی و لپ تاپ گیمینگ شوند؟

اگر صادقانه بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم، باید بگوییم که هیچ مینی کامپیوتری نمی‌تواند جایگزین پی سی یا لپ تاپ‌های گمینگ شود. با این‌حال، مینی کامپیوترهای جدید نیز از نظر سخت‌افزار و قدرت پردازش، می‌توانند به‌خوبی سیستم‌ها و لپ تاپ‌های بالارده باشند.

خرید مینی کیس برای چه کاربرانی ضرورت دارد؟

خرید این محصولات بیشتر به کاربرانی توصیه می‌شود که دائما درحال رفت‌وآمد هستند و نیاز دارند یک سیستم کارآمد و قابل‌حمل را به‌همراه داشته باشند. اگر شما از این دسته از کاربران نیستید، توصیه می‌شود که به‌جای مینی پی سی، یک کامپیوتر معمولی یا لپ تاپ تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بهترین مینی کیس های بازار چیست؟ لطفا نظر خود را در بخش کامنت‌ها به اشتراک بگذارید و جدیدترین اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر