coinex
راهنمای خرید تکراتو

آیکو Z9 توربو با اسنپدراگون 8s نسل 3 به بازار عرضه خواهد شد

گوشی آیکو Z9 توربو با تراشه تازه معرفی شده شرکت کوالکام یعنی اسنپدراگون 8s نسل 3 و یک باتری بزرگ 6000 میلی آمپر ساعتی به زودی در بازار چین عرضه خواهد شد.

برند آیکو گوشی جدید خود یعنی iQOO Z9 Turbo را به عنوان یک محصول پرچمدار مقرون‌به‌صرفه در این ماه در کشور چین عرضه خواهد کرد. امروز نیز این برند در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی Weibo تصاویری را از این گوشی با کاربران به اشتراک گذاشته و مواردی مانند طراحی پشت، نوع چیپست و ظرفیت باتری را فاش کرده است.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


طراحی و مشخصات آیکو Z9 توربو

تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، اولین نگاه رسمی ما به طراحی آیکو Z9 توربو است. همان‌طور که در تصویر پیداست، این دستگاه دارای لبه‌های مسطح و تخت با یک ماژول دوربین مربعی شکل است که دو دوربین و لوگوی OIS را در خود جای داده است. یک فلاش LED دوگانه نیز در کنار ماژول دوربین قرار داده شده است. در واقع با یک نگاه کلی متوجه می‌شویم که این گوشی از نظر طراحی، یک نسخه ساده شده از سری iQOO 12 است.

آیکو Z9 توربو

آیکو گفته است که iQOO Z9 Turbo جزو اولین دسته از گوشی‌هایی خواهد بود که به چیپست Snapdragon 8s Gen 3 (ورژن ضعیف شده اسنپدراگون 8 نسل 3) مجهز شده‌اند. اولین گوشی مجهز به این تراشه شیائومی سیوی 4 پرو بود که ماه گذشته در چین معرفی شد.

ردمی توربو 3 هم که رقیب اصلی آیکو Z9 Turbo محسوب می‌شود و فردا 10 آوریل در چین معرفی می‌شود، دارای چیپست مذکور خواهد بود. همچنین در Realme GT Neo 6 نیز از همین تراشه استفاده خواهد شد.

به گفته برند آیکو، iQOO Z9 Turbo دارای یک تراشه مستقل برای گرافیک، یک سیستم اتلاف حرارت 6K VC و یک باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی خواهد بود. طبق گزارش‌ها، این دستگاه از شارژ سریع 80 واتی نیز پشتیبانی خواهد کرد.

از دیگر مشخصات احتمالی این گوشی می‌توان به صفحه نمایش 6.78 اینچی تخت OLED با وضوح 1.5K و نرخ نوسازی 144 هرتز، 12 گیگابایت / 16 گیگابایت رم از نوع LPDDR5x و 512 گیگابایت حافظه داخلی از نوع UFS 4.0، دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی و دوربین دوگانه 50 مگاپیکسلی (اصلی) + 8 مگاپیکسلی (فوق عریض) اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی آیکو Z9 توربو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر