coinex
راهنمای خرید تکراتو

خوابیدن زیر نور آفتاب میل جنسی را افزایش می‌دهد

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که خوابیدن زیر نور آفتاب علاوه بر تقویت سیستم ایمنی بدن، بر هورمون‌های شادی و سروتونین و دوپامین نیز تأثیرگذار است و میل جنسی را افزایش می‌دهد.

اخیرا تحقیقاتی انجام شده که نشان می‌دهد خوابیدن زیر نور آفتاب در فصل تابستان بهبود کیفیت خواب و کاهش فشار خون را به همراه دارد، همچنین بر افزایش میل جنسی نیز تاثیرگذار است. نور خورشید می‌تواند هورمون‌های شادی مانند سروتونین و دوپامین را تحریک کند که هر دو با احساس خوب، لذت، جریان خون و انرژی مرتبط هستند.

بیشتر بخوانید: خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی مضر است؟

بر اساس مطالعات انجام شده در موسسه ملی بهداشت ایالات متحده، زمان اضافی‌ای که افراد برای دریافت ویتامین «د» از نور خورشید صرف می‌کنند، تاثیر به سزایی را در تقویت نعوظ و افزایش رضایت جنسی به همراه دارد.

همچنین این تحقیقات نشان می‌دهد که تعرق افزایش‌یافته در فصل‌های گرم نقش مهمی در افزایش میل جنسی دارد و باعث افزایش جذابیت می‌شود.

بر اساس تحقیقات انجام شده تعداد زوج‌هایی که به مشاوران روانی برای بهبود زندگی جنسی خود مراجعه می‌کنند، در طول فصل تابستان به 21 درصد کاهش می‌یابد که این امر ممکن است به دلیل بهبود شرایط آب و هوایی باشد که برخی از مشکلات جنسی را حل می‌کند.

به علاوه، گزارش‌ها نشان می‌دهند که مواردی نظیر افکار، خلق و خو و وضعیت روحی نیز بر روی میل جنسی تاثیر گذار بوده و خستگی و افسردگی می‌تواند باعث کاهش آن شود.

مطالعه‌ای منتشر شده در پلتفرم “PubMed” نشان می‌دهد که قرار گرفتن در معرض نور خورشید علاوه بر افزایش انرژی و بیداری انسان‌ها، فعالیت جنسی آنها را نیز تقویت می‌کند.

در مقابل، در فصل زمستان به دلیل کاهش شدت نور خورشید و کاهش تولید سروتونین که با مالاتونین جایگزین می‌شود( هورمونی که میل جنسی را کاهش می‌دهد و باعث احساس سستی شدید برای انجام فعالیت‌های زیاد در اثر آب و هوای سرد می‌شود) که در نهایت به کم شدن میل جنسی منجر می‌شود.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر