coinex
راهنمای خرید تکراتو

خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی مضر است؟

دکتر حمیدرضا خدایی، دارای مدرک دکترای تخصصی در زمینه فیزیولوژی دام و طیور، به مسائل مربوط به تغذیه و سلامتی طیور پرداخته است. او همچنین نظریه ای که خوردن بال و گردن مرغ را برای سلامتی مضر می‌داند را از نظر علمی بررسی کرده است.

او بیان می‌کند که در قسمت‌هایی از بدن که پوست به استخوان نزدیک می‌شود، علاوه بر وجود رگ‌های بیشتر، ممکن است تجمع چربی هم دیده شود. او توضیح می‌دهد که این تجمع چربی ناشی از وجود عروق خونی و لنف است که در این مناطق وجود دارد. بر اساس باورهای عمومی، فرضیه‌ای وجود دارد که خوردن بال و گردن مرغ برای سلامتی مضر باشد و بهتر است از مصرف آن‌ها خودداری شود.

بیشتر بخوانید: تخم مرغ اثری بر کلسترول خون ندارد، با خیال راحت مصرف کنید

اما دکتر خدایی با بیان این نکته مهم می‌گوید که این باور اشتباه است؛ زیرا در واقعیت، در این قسمت‌ها تجمع چربی بیشتری دیده می‌شود که ممکن است توصیه‌هایی برای اجتناب از مصرف آن‌ها را به دنبال داشته باشد. وی اظهار می‌کند که بیشتر تجمع چربی در این نواحی ناشی از خصوصیات بیولوژیکی طیور است و این امر باعث می‌شود که از نظر تغذیه‌ای این قسمت‌ها به‌خصوص مناسب برای مصرف باشند.

دکتر خدایی همچنین به این نکته اشاره می‌کند که واکسن‌ها معمولاً در مناطق ضخیم ماهیچه‌ای و نه در گردن یا بال‌های طیور تزریق می‌شوند. او توضیح می‌دهد که برخی از واکسن‌ها حتی به‌صورت خوراکی نیز مصرف می‌شوند، بنابراین انتقال مواد واکسنی از طریق مصرف این قسمت‌های بدن، ایده‌ی صحیحی نیست.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درخصوص خوردن بال و گردن مرغ چیست؟ لطفاً نظرات خود را برای ما ارسال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر