coinex
راهنمای خرید تکراتو

راهنما خرید کامپیوترهای کوچک یا mini pc

آیا می‌خواهید یک کامپیوتر کوچک و قدرتمند داشته باشید که همه جا قابل حمل باشد و به راحتی تمام کارها را انجام دهد؟ اگر پاسخ شما بله است، باید به فکرخرید کامپیوتر کوچک یا mini pc باشید. ما در راهنمای خرید مینی پی‌سی، به شما عزیزان کمک خواهیم کرد تا بهترین گزینه را پیدا کنید.

این کامپیوتر کوچک، اندازه‌ای کوچکتر از PC های سنتی دارد اما از مزایای بیشماری برخوردار است مانند قابلیت حمل آسان، صرفه‌جویی در انرژی و هزینه. حالا سوال این است که قیمت مینی پی سی ها چقدر است و چگونه باید بهترین مدل را برای نیازهای خود انتخاب کنید؟ در ادامه این راهنمای خرید ، به شما با فاکتورهای مهم و کلیدی کمک خواهیم کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

مینی کامپیوتر چیست؟

در دهه 70 میلادی، مفهوم میکروکامپیوتر یا کامپیوتر کوچک وارد علم فناوری شد. زمانی که اندازه‌ی کوچکتر کامپیوترهای شخصی نسبت به کامپیوترهای صنعتی، عبارت “کامپیوتر کوچک” یا “مینی کیس” برای آن‌ها به کار می‌رفت. اما اگر به این محصولات پس از گذشت چندین دهه  نگاه کنیم، خواهیم دید که چقدر تغییر کرده‌اند و به چه شکلی به امروز رسیده‌اند.

یک کامپیوتر کوچک و جالب، همانند اسمش، یک دستگاه پرقدرت در اندازه های کوچک است. این دستگاه، که با یک رایانه رومیزی سنتی قبلی که شاید در خانه یا محل کارتان از آن استفاده می‌کردید، مقایسه می‌شود، بسیار کوچکتر است. این مینی کامپیوترها از بردهای مداری منحصر به فردی استفاده می‌کنند که معمولاً توسط شرکت اینتل طراحی شده‌اند.

این بردها، مانند کامپیوترهای کوچک اینتل، دارای توانایی و قدرت بالایی هستند و برای جاگیری در کیس‌های خاص و منحصر به فرد طراحی شده‌اند تا فضای کمتری را اشغال کنند و در عین حال بتوانند جریان هوا را بهتر کنترل کرده و گرما را بهتر از بین ببرند.

آشنایی با ویژگی های mini pc

در ادامه این مطلب از خرید کامپیوتر کوچک همراه ما بمانید تا ویژگی ها کاربردی این مینی پی سی ‌ها را به شما معرفی کنیم.

  • سهولت در راه اندازی

یکی از بهترین ویژگی های مینی پی سی، راحتی و سهولت در راه اندازی آنهاست. در مقایسه با پیچیدگی و داغی موجود در راه اندازی یک کامپیوتر شخصی معمولی، راه اندازی یک مینی پی سی می تواند به سادگی به این شکل خلاصه شود:

  • منبع تغذیه را به برق وصل کنید
  • در مرحله دوم مانیتور را وصل کنید
  • لطفاً اتصال دهنده‌ها و لوازم جانبی مورد نیاز خود را به کامپیوتر متصل کنید، از جمله صفحه کلید، ماوس و هر لوازم دیگری که ممکن است به آن‌ها نیاز پیدا کنید.
  • کامپیوتر کوچک شما آماده استفاده است!
  • کوچک بودن آن ها

یکی از ویژگی های جالب Mini PC ها، همانطور که از نامشان پیداست، اندازه کوچک آنها است. اغلب آنها به راحتی در دست گرفته می شوند و می توانند به راحتی در مکان های مختلف مانند روی میز یا قفسه قرار گیرند. اما باید به جریان هوا نیز توجه کرد (در صورت بسته شدن دریچه ها، ممکن است دما افزایش یابد).

  • عملکرد و کارایی بالا

کامپیوترهای کوچک اغلب دارای پردازنده‌هایی با مصرف انرژی کمتر هستند که برای حفظ تعادل در تولید حرارت بهینه‌سازی شده‌اند. این امر باعث می‌شود که آنها در انجام وظایف خود بسیار کارآمدتر و کاربردی‌تر از سیستم‌های رومیزی پیشرفته با مصرف انرژی بالا باشند که ممکن است تا 300 وات یا بیشتر انرژی مصرف کنند.

  • قابلیت ارتقا دادن

هر وقت که نیاز دارید، می توانید تجهیزات سخت افزاری خود را به روز کنید. این شامل ارتقاء رم و هارد، که دو بخش اصلی هستند، می شود. برخی از کامپیوترهای کوچک امکان ارتقاء کارت گرافیک و پورت های Lan و USB و دیگر پورت ها را نیز دارند. بنابراین، در هنگام خرید کامپیوتر کوچک، این نکته را هم در نظر بگیرید.

 

هنگام خرید کامپیوتر کوچک mini pc به چه نکاتی باید توجه کرد؟

  • پردازنده و هدف خرید شما

هنگامی که به خرید یک کامپیوتر کوچک فکر می‌کنید، جدا از قیمت mini pc اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، هدف استفاده از آن است. اگر قصد دارید از آن برای کارهای ابتدایی مانند مرور وب، ارسال ایمیل و پخش مالتی‌مدیا استفاده کنید، یک مینی کامپیوتر ارزان با پردازنده Celeron، Pentium یا حتی i3 اینتل کاملا برای کارهای شما مناسب خواهد بود.

اگر شما قصد دارید کارهای سنگین مثل ادیت ویدیو، بازی یا اجرای ماشین‌های مجازی را انجام دهید، بهتر است از یک پردازنده قدرتمند مانند Intel Core i5 یا i7 استفاده کنید. این پردازنده‌های قدرتمند قدرت پردازش بالایی دارند و می‌توانند وظایف سنگین را به راحتی انجام دهند. بنابراین، داشتن راهنمای خرید کامپیوتر کوچک مناسب، بسیار مفید خواهد بود. راز عملکرد خوب مینی پی‌سی در سلطنت پردازنده است که قدرت و توانایی این دستگاه را مشخص می‌کند.

  • توجه به کارت گرافیک

هنگام خرید مینی کامپیوتر، نکته‌ی دومی که باید به آن توجه کنید، کارت گرافیک است. این قطعه مسئول پردازش تصاویر و ویدیوها بر روی صفحه نمایش شما می‌باشد. در صورتی که قصد استفاده از کامپیوتر کوچک برای بازی یا ویرایش ویدیو دارید، به یک کارت گرافیک اختصاصی نیاز دارید که بتواند با کیفیت وضوح بالا و عملکرد قابل قبولی فعالیت‌های گرافیکی را انجام دهد. اما اگر فقط برای کاربردهای معمولی مانند مرور اینترنت و ارسال ایمیل و کارهای اداری از آن استفاده می‌کنید، کارت گرافیک داخلی کافی است.

اگر مینی کامپیوتر شما امکان اتصال کارت گرافیک خارجی را از طریق تاندربولت داشته باشد، واقعا یک امتیاز بزرگ به آن اضافه می‌کند.

  • وزن دستگاه

یکی از نکات مهم در خرید کامپیوتر کوچک، ابعاد و وزن آن است. حتما به این نکته توجه کنید که کیفیت و ظرفیت قطعات مورد استفاده در این مینی پی سی، وزن و ابعاد آن را تعیین می کند. اگر شما یک گیمر یا کاربر حرفه ای هستید، بهتر است مدل های بزرگتر و سنگین تر را انتخاب کنید تا نیازهای خود را بهتر برطرف کنید.

  • درگاه های ارتباطی

یکی از نکات حیاتی و اساسی که باید در نظر گرفته شود در زمینه خرید کامپیوترهای کوچک، توجه به درگاه‌های ارتباطی موجود در پنل جلو و پشت دستگاه است. با توجه به نحوه اتصال دستگاه‌ها و گجت‌های هوشمند امروزی، توصیه می‌شود که به خرید مینی کامپیوترهایی که دارای دو یا سه پورت USB، درگاه HDMI، VGA، LAN، خروجی صدا، بلوتوث و Wi-Fi هستند، توجه کنید.

  • سیستم عامل

تصمیم گیری برای انتخاب یا عدم وجود سیستم عامل در دستگاه شما به سلیقه و علاقه شما بستگی دارد. با این حال، بهتر است برای راحتی بیشتر و استفاده آسان تر، به دنبال کامپیوتر کوچکی باشید که از ویندوز به عنوان سیستم عامل پیش فرض استفاده می کند.

  • رم و هارد دیسک

برای جلوگیری از هنگ کردن سیستم و داشتن قابلیت ذخیره سازی مناسب، بهتر است دستگاهی با ظرفیت مناسب برای اطلاعات خود انتخاب کنید. امروزه Mini PC های فول سیستم و نیمه آماده با ظرفیت های مختلف در بازار موجود هستند که می توانند نیازهای شما را برطرف کنند.

  • قیمت

هنگام انتخاب یک کامپیوتر کوچک، مهمترین عاملی که باید در نظر داشته باشید، بودجه‌ی خود است. قیمت‌ mini pc بسته به ویژگی‌ها و مشخصات مختلف می‌تواند متفاوت باشد، اما حتماً می‌خواهید بهترین ارزش را با حفظ کیفیت و عملکرد بدست آورید. بنابراین، در ادامه این مطلب از راهنما خرید کامپیوتر کوچک ما چند مدل از این مینی پی سی ها که عملکرد بسیار خوبی را دارند به شما معرفی می کنیم.  قیمت کامپیوتر کوچک تقریبا با قیمت مینی کیس  تفاوت چندانی ندارد اما معمولاmini pc ها به دلیل موجودی کمتر یا دلایل دیگر کمی گران تر هستند

5 مدل از بهترین انواع کامپیوترهای کوچک اچ پی

  • Hp elitedesk 800 g1 mini pc

کامپیوتر کوچک Elitedesk 800 G1 اچ پی یکی از محصولات شرکت اچ پی است که از پردازنده Intel Core i5-4570T استفاده می کند. این پردازنده دارای 4 هسته است و فرکانس پشتیبانی شده آن در حالت بیس 2.9 گیگاهرتز و در حالت توربو 3.6 گیگاهرتز است. همچنین دارای چهار مگابایت کش است. Elitedesk 800 G1 برای اموری که به پردازش سنگین نیاز دارند مناسب است و تمامی نیازهای شما را برآورده می کند.

این مینی کامپیوتر اندازه ای کوچک و سبک دارد که می توانید آن را با راحتی در کف دستتان بگیرید و وزن آن تنها 1 کیلوگرم است، بنابراین بسیار مناسب برای حمل و نقل است. تاینی کیس hp 800 g1 از رم های لپ تاپی یا SO-DIMM استفاده می کند و دارای 2 اسلات رم می باشد. برای هارد دیسک، می توانید از هارد 2.5 اینچی ساتا لپ تاپی یا هارد ssd sata استفاده کرد.

راهنما خرید کامپیوترهای کوچک یا mini pc

  • Hp elitedesk 800 g2 mini pc

از جمله محصولات محبوب و پرفروش شرکت معتبر اچ ‌پی، کامپیوتر کوچکHp elitedesk 800 g2 mini pc است که با انواع مدل‌ها و پردازنده‌های متنوع وارد بازار کشور ما شده‌ اند. کامپیوتر کوچک pc hp elitedesk 800 g2 mini، یک نسخه کوچکتر و سبکتر از مدل کیس استوک hp elitedesk 800 g2 است. این کیس تاینی اچ پی elitedesk 800 g2 با اندازه ای کوچکتر و وزنی سبکتر از مدل استاندارد عرضه شده است. این مینی کیس با ابعادی معادل با کف دست و وزن تنها یک کیلوگرم، بسیار مناسب برای حمل و نقل است و حتی در کیف شما جای می‌گیرد. پردازنده این مینی کامپیوتر، از نوع core i5 6500t با توان مصرفی کمتر و فرکانس کمتر نسبت به پردازنده‌های معمولی است.

HP EliteDesk 800 G2، یک مینی کامپیوتر مناسب برای انجام کارهای اداری، خانگی و سازمانی و استفاده از نرم افزارهای سبک گرافیکی است. HP EliteDesk 800 G2، یک تین کلاینت با ابعاد  177 x 34 x175 میلیمتر است که با ظاهری زیبا و جذاب، کمترین فضا را اشغال می کند. این دستگاه، مناسب برای استفاده در سازمان ها و ادارات است و امکان نصب آسان بر روی میز یا پشت مانیتور را دارد. با بدنه از جنس پلاستیک مقاوم و استحکام بالا، این کلاینت امکان استفاده 24 ساعته بدون نیاز به تعمیرات مکرر را فراهم می کند.

یکی از ویژگی های برجسته این دستگاه، صرفه جویی در مصرف برق است. این دستگاه با دریافت گواهی EPEAT® Gold و ENERGY STAR® و همچنین LOW HALOGEN نشان از کیفیت و مصرف بهینه دارد. EliteDesk 800 G2 از سیستم عامل های متنوعی از جمله Windows 7، Windows 8.x و Windows 10 پشتیبانی می کند.

کامپیوتر کوچک EliteDesk 800 G2 با حافظه DDR4 بی نظیر ارائه شده است. این تین کلاینت قابلیت پشتیبانی  تا 32 گیگابایت حافظه رم را دارد. همچنین، فضای ذخیره‌سازی آن از نوع SATA SSD و M.2 با ظرفیت تا 512GB است. این تین کلاینت با کارت گرافیک AMD Radeon R7 همراه است، که تجربه‌ی بی‌نظیری را برای کاربران به ارمغان می‌آورد.

 

  • Hp elitedesk 800 g3 mini pc

کامپیوتر کوچک Hp elitedesk 800 g3 mini pc  یکی از آخرین ابداعات شرکت HP است که با وزن و حجم کم خود، به شما امکان می دهد تا از فضای کمتری استفاده کنید. این مینی کامپیوتر  قدرتمند دارای پردازنده i5 7500T  با فرکانس 2.70 تا 3.30 گیگاهرتز است که به شما امکان انجام تمامی محاسبات تحلیلی را می دهد. همچنین دارای 6 پورت USB 3 و یک پورت VGA برای اتصال به تصویر است. همچنین با پورت LAN آن، به راحتی می توانید به اینترنت متصل شوید.

 

  • Hp elitedesk 800 g4 mini pc

کامپیوتر کوچک HP EliteDesk 800 G4، مجهز به پردازنده 6 هسته‌ای Intel Core i5 8500T از شرکت بزرگ Intel است. این پردازنده با فرکانس 3.5 گیگاهرتز (3.5GHz) و حافظه کش 9 مگابایت (9MB Cache)، قدرت و سرعت بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند.

HP EliteDesk 800 G4 mini pc دارای قابلیت پشتیبانی از انواع حافظه‌های داخلی مختلف از جمله SATA-HDD، SATA-SSD و M.2 SSD NVMe است. همچنین این دستگاه از حافظه RAM با ظرفیت تا 64 گیگابایت از نوع DDR4 نیز پشتیبانی می‌کند.

این تین کلاینت با یک پردازنده گرافیکی قدرتمند Intel HD Graphics 630 ارائه شده است. یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد آن، قابلیت اتصال سه نمایشگر به صورت همزمان (2xDisplay Port – 1xHDMI) با کیفیت تصویر فوق‌العاده 4k و رزولوشن بالا می‌باشد که واقعاً تماشای تصاویر با وضوح بالا را فراهم می‌کند.

راهنما خرید کامپیوترهای کوچک یا mini pc

  • Hp elitedesk 800 g4 mini pc

اولین و مهم‌ترین ویژگی هر کامپیوتر کوچک، پردازنده‌اش است که به عنوان مغز اصلی عمل می‌کند. این دستگاه دارای یک پردازنده اینتل core i7 نسل 10 است که از پردازنده‌های 8 هسته‌ای با 16 هسته مجازی می‌باشد. فرکانس پایه آن 4.4 گیگاهرتز و حداکثر فرکانس آن 4.5 گیگاهرتز است. همچنین حافظه کش این سی پی یو 16 مگابایت دارد. این توصیفی بود از پردازنده‌ای که در    Hp elitedesk 800 g4 mini pcاستفاده شده است.

اما این دستگاه از نظر سخت افزاری بسیار منعطف بوده و قابلیت مطابقت با سایر پردازنده ها را دارد. بنابراین می توانید پردازنده های مختلف را با توجه به نیاز و انتظارات خود درون این مینی کامپیوتر اچ پی قرار دهید.

این دستگاه دارای 2 اسلات SODIMM برای رم است و به کاربر امکان نصب رم تا 64 گیگابایت را می دهد. حداکثر سرعت این رم ها می تواند 2933 MT/s باشد. بنابراین، می توانید دستگاه خود را با 4 گیگابایت رم پیکربندی کنید، یا می توانید با استفاده از 2 رم  16 گیگابایت ، رم را به 32 گیگابایت ارتقا دهید و به طور مشابه با استفاده از دو رم 32 گیگابایتی تا 64 گیگابایت رم دسترسی داشته باشید.

قیمت  mini pcبه عواملی مانند کانفینگ، سی پی یو و… آنها بستگی دارد. بنابراین، هرچه سخت افزار دستگاه قدرتمندتر باشد، قیمت آن نیز بالاتر است. شما می توانید برای خرید کامپیوتر کوچک بر اساس بودجه و نیاز خود با مشاورین ما در مجموعه تاینی سیستم  ارتباط برقرار کنید.

/

پایان رپورتاژ

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر