coinex
راهنمای خرید تکراتو

زد تی ای آکسون 60 اولترا (ZTE Axon 60 Ultra) با قابلیت اتصال ماهواره‌ای معرفی شد

زد تی ای آکسون 60 اولترا با مشخصات برجسته‌ای مانند قابلیت اتصال ماهواره‌ای دو طرفه و باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی رسما معرفی شد.

شرکت ZTE چند روز پیش از پرچمدار 2024 خود یعنی Axon 60 Ultra رونمایی کرد. این گوشی درست مانند مدل قبلی خود یعنی Axon 50 Ultra از اتصال ماهواره‌ای برخودار است، اما برخلاف نسل قبلی، به جدیدترین چیپست پرچمدار مجهز نشده است. ظاهرا تمرکز اصلی زدتی‌ای در ساخت این گوشی پرچمدار بر روی حفظ امنیت بوده و این دستگاه را اولین تلفن همراه ایمن خود معرفی کرده است. در ادامه با ما همراه باشید تا با سایر نقاط قوت و ضعف این گوشی آشنا شوید.


ادامه مطلب در ادامه

بیشتر بخوانید:


مشخصات زد تی ای آکسون 60 اولترا

مشخصه برجسته آکسون 60 اولترا، همان‌طور که پیش‌تر ذکر شد، فناوری ارتباط ماهواره‌ای ZTE Hongyu است که اتصال ماهواره‌ای دوگانه را ممکن می‌کند. در نتیجه، با این گوشی می‌توان بدون داشتن آنتن و سرویس از قابلیت‌هایی مانند تماس‌های صوتی زنده و پیام‌های متنی دو طرفه استفاده کرد.

علاوه بر این، آکسون 60 Ultra دارای 8 آنتن داخلی 5G است و با الگوریتم جابجایی آنتن تطبیقی ​​اتصال واضح و پایداری را به کاربران ارائه می‌دهد. در داخل گوشی از یک تراشه امنیتی مستقل نیز استفاده شده و سیستم عامل آن مبتنی بر معماری دو سیستمی است.

زد تی ای آکسون 60 اولترا

این معماری دو سیستمی توانایی جابجایی بین دو حالت مختلف یعنی حالت کاربر و حالت هسته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. حالت کاربر باعث می‌شود که برنامه‌ها با دسترسی محدود به منابع سیستم اجرا شوند، در حالی که حالت هسته به سیستم عامل دسترسی نامحدود به منابع سخت افزاری را می‌دهد. این جداسازی، از دسترسی غیرمجاز جلوگیری کرده و امنیت و محافظت از دستگاه را تضمین می‌کند.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش 6.78 اینچی اولد با وضوح 1.5k و نرخ نوسازی 120 هرتزی است که نسبت به مدل سال گذشته با نمایشگر 6.67 اینچی بزرگ‌تر شده است. این پنل برای محافظت از چشم کاربران تاییدیه نور آبی کم SGS را دریافت کرده و تراکم پیکسلی 452 پیکسل در اینچ را ارائه می‌دهد. بنابراین تراکم پیکسلی نیز نسبت به سال گذشته (395 پیکسل در اینچ) بیشتر شده است.

زد تی ای آکسون 60 اولترا

همان‌طور که گفته شد، زد تی ای آکسون 60 اولترا به پرچمدار جدید کوالکام مجهز نشده و در عوض از تراشه پرچمدار سال گذشته کوالکام یعنی اسنپدراگون 8 نسل 2 قدرت می‌گیرد. این تراشه با رم LPDDR5X و حافظه داخلی UFS 4.0 همراهی می‌شود.

انرژی مورد نیاز از طریق یک باتری عظیم 6000 میلی آمپر ساعتی تامین می‌شود و مواردی مانند پشتیبانی از حسگرهای NFC و مادون قرمز و همچنین گواهی IP68 برای مقاومت در برابر گرد و غبار و آب، به ارزش این گوشی می‌افزایند.

زد تی ای آکسون 60 اولترا

در پشت گوشی هم یک ماژول دوربین سه‌گانه 50 مگاپیکسلی با لرزش‌گیر OIS (در دوربین اصلی) و در جلو یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی قرار گرفته است. متأسفانه، زدتی‌ای هنوز درباره پیکربندی‌های مختلف و قیمت آنها سخنی به میان نیاورده اما به احتمال زیاد در هفته‌های آینده این اطلاعات نیز مشخص خواهند شد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما کاربران تکراتو درباره گوشی جدید زد تی ای چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

منبع: gizmochina

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر